nieuw!

Online Oplichting: voor al je vragen over online oplichting

• 11 November 2020
  • 31 reacties
  • 1642 Bekeken
Online Oplichting: voor al je vragen over online oplichting
Badge +8
  • Community Manager
  • 2153 reacties

Er staat een nieuw subforum live: Online oplichting.

Onze experts @Peter Kulche en @Ronald K. beantwoorden in dit subforum de belangrijkste vragen over onder andere spoofing, WhatsApp- en identiteitsfraude. Ook vertellen ze hoe je je ertegen kunt beschermen. 

Heb jij een vraag over online oplichting, open dan een topic!

31 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ja, maar ik ga wel mijn kleinkinderen waarschuwen als ze beginnen met de straat oversteken @E.T. Wiersum , maar ik ga niet mijn volwassen kinderen alvast waarschuwen met straat oversteken want het kan in de toekomst misschien gevaarlijker worden. 

Reputatie 7
Badge +6

Misschien zeggen we over tien of twintig jaar ( als we dat mogen meemaken ) : Gut , gut , wat was dat bankieren en  het internet toen toch onthutsend onveilig en lek . Toch zal dat de menselijke beperkingen nooit oplossen . Hopelijk komen daar ook nog eens betere oplossingen voor dan we nu hebben . 

Een paar jaar geleden werd er op gehamerd dat je op moest letten dat er een dicht slotje voor de website moest staan, want alleen dan was het veilig.
Nu heeft alles een slotje, ook de sites van de criminelen.
En een hele grote groep, weet helemaal niet wat dat slotje betekent.
Als ik de site van mijn bank open, maakt de computer verbinding met 14 verschillende domeinnamen.
De bank gaat mij niet wijs maken, dat ik als leek nog kan zien wat veilig is of niet.

@Jan dat is wat wij vroeger"het Telegraaf of Hart van Nederland effect" noemden waarbij de ellende zo wordt uitvergroot dat mensen bijna niet meer over straat durven want zo gevaarlijk is het. Tegenwoordig kunnen we die naam vergeten want alle media doen er aan mee. Mensen horen blijkbaar graag over de ellende van anderen en dus krijgen ze dat ook voorgeschoteld. En als het er echt toegedaan had, zoals bijvoorbeeld met die toeslagen, is het redelijk stil, verkeerde doelgroep blijkbaar, totdat er weer wat politici en ambtenaren op het schavot gehesen kunnen worden en dan is het weer smullen en breed opiniëren. 

Hendrik Haan uit Koog a/d Zaan....

De bank gaat mij niet wijs maken, dat ik als leek nog kan zien wat veilig is of niet.

Nee, maar je kunt wel leren de allerstomste dingen niet te doen, zoals klikken op een link in een mail, of iets kopen van iemand die onverwacht aan de deur komt, mailt of een brief stuurt. Dat is verleden tijd dat dat kon.

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen die kende ik nog niet, mooi lied, zo gaat het ook met waarschuwen tegen computerfraude :relaxed:

Reageer