Vreemde vorm van fraude met Marktplaats accounts

Een gloednieuwe Marktplaats account met nieuw Email adres, nieuw telefoonnummer en nieuw wachtwoord. Dit kan normaal gesproken niet fout lopen.

Toch werd mijn account na het plaatsen van mijn eerste advertentie ‘s nachts weggespoeld en dit terwijl er niemand van Marktplaats aanwezig was

Dit overkomt me nu al voor de derde maal.

Is dit soms een vorm van fraude met Marktplaats accounts?

Natuurlijk ben ik het reeds kotsbeu.

Marktplaats behoort tot de Adevinta groep waartoe ook o.m.  EBay Kleinanzeigen en Gumtree behoren dus deze groep wil ik vermijden.

Wat is volgens de forumgebruikers het beste alternatief voor Marktplaats?

18 reacties

Heel vreemd inderdaad allemaal.

Reputatie 5
Badge +4

Er zijn weinig alternatieve sites. Marktplaats heeft echt het grootste deel in handen.

Die zijn er wel maar ze hebben niet echt veel bezoekers.

Wie heeft ervaring met deze sites?

marktplaza.nl

tweedehands.net

marktnet.nl

aanbodpagina.nl

zoekertjes.be

bobbo.nl

marktplaatsbelgie.be

goeieprijs.nl

Robots werken 24 uur per dag.
Ze zullen wel iets ontdekt hebben, dat niet aan de voorwaarden voldoet.
Ik zou nieuwsgierig worden en vragen waarom dit gebeurt aan Marktplaats.

Dit overkomt me nu al voor de derde maal.

Ik denk dat marktplaats een ‘ fingerprint’  maakt van de browser of de computer waarmee u de account aanmaakt, en die vergelijkt met al geregistreerde fingerprints, en daarom zou kunnen detecteren dat u (in korte tijd) meerdere accounts heeft aangemaakt, en dat hun ‘AI’  daar op aanslaat.

Bedankt voor de info maar ik zoek echt wel een alternatief, de zoekresultaten van Google in aanmerking genomen komen deze sites aardig in de buurt:

marktplaatsnederland.nl

koopjeskrant.be

lastdodo.nl

zoekertjes.net

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1641842454

Met alle respect maar geenn van deze sites hebben een aanbod wat in de buurt komt van Marktplaats. U zet er zelfs al een Belgische site bij.

Marktplaats is verre van perfect maar op de andere sites staan relatief erg weinig advertenties met aanbod.

Het hierboven genoemde las

tdodo is een site voor verzamelaars van boeken tot postzegels tot bierviltjes. Absoluut geen MP alternatief

Reputatie 5
Badge +5

Op Marktplaats mag volgens mij maar 1 account worden aangemaakt.

Als u daar geblokt ben of een ban, gaat dat met een ander Account, E-mail of telefoon nummer niet meer werken.

En de blok is waarschijnlijk uw IP adres dat loopt over uw Wifi modem, dus alles wat u met uw WiFi probeert wordt dan aut. geblokt!

Als u een nieuw account aanmaakt gebruik dan eens een andere verbinding of hotspot die een ander IP adres heeft!

Zou graag horen of dat bij jou dan ook lukt😎ik neem wel aan dat je ter goedertrouw hebt gehandeld.

Anders is er nog een ander probleem.

> Op Marktplaats mag volgens mij maar 1 account worden aangemaakt. Als u daar geblokt ben of een ban, gaat dat met een ander Account, E-mail of telefoon nummer niet meer werken.

> En de blok is waarschijnlijk uw IP adres dat loopt over uw Wifi modem, dus alles wat u met uw WiFi probeert wordt dan aut. geblokt! Als u een nieuw account aanmaakt gebruik dan eens een andere verbinding of hotspot die een ander IP adres heeft!

Inderdaad… iedereen in dit gebouw gebruikt hetzelfde Wifi modem of de signaalversterker van hetzelfde Wifi modem dus waarschijnlijk ook hetzelfde IP adres.

In zo’n situatie kan VPN kan wel eens wonderen doen.

Marktplaats behoort tot de groep advertentiesites waartoe ook Ebay Kleinanzeigungen behoort, dus tot de Ebay groep en deze wereldberoemde fraudeurs kun je maar beter uit de weg gaan.

Hetzelfde geldt ook voor Paypal waarbij Ebay nog steeds betrokken is.

Reputatie 7
Badge +6

Dat klopt, Ebay had Marktplaats gekocht. Maar nu hebben de Vikingen het.

Ze maken er trouwens ook geen geheim van.

https://www.marktplaats.nl/i/partners/paypal/index.dot.html

Marktplaats is een Ebay onderneming.

Ebay en Paypal hebben nu echt wel afgedaan.

Er is reeds enkele jaren een nieuwe, sterke speler op de markt: Amazon

Voorlopig hou ik het toch bij de vadelandse Bol van AH en daar houdt het voor mij bij op.

Reputatie 7
Badge +6

Marktplaats is in 2021 verkocht aan de Noormannen. ai tel joe, maar dat maakt verder niet uit.

Reputatie 5
Badge +5

@Gebruiker1641842454 Heb je nog geprobeerd met een ander IP adres of andere inlog gegevens een nieuw(test)account aan te maken?

Het is tegenwoordig ook trend om alles met een VPN te doen.
Dan heb je inderdaad een ander IP.
Als ze dat in de gaten houden, loop je de kans dat je account kort daarna weg is.

Reputatie 7
Badge +6

Zou onaardig zijn als de partners/echtgenoten geen eigen account op Marktplaats mogen aanmaken op hetzelfde IP-adres. In mijn omgeving is dat overal wel zo. 

Als je bijvoorbeeld een typefout maakt in je emailadres, krijg je die bevestigingsmail dus niet, en kan je met dezelfde gebruikersnaam daarna niet weer een account aanmaken.

Adevinta is inderdaad een Noors bedrijf waarvan Ebay de hoofdaandeelhouder is.

Onlangs heb ik op Marktplaza wat tweedehandsspullen verkocht, beide verkopen verliepen vlot.

Zowel met contante betaling als iDeal, twee tevreden kopers en mijn account is nog steeds actief.

Dus, nee, wat Markplaats betreft hou ik het voor bekeken want ik heb een alternatief gevonden.

Ha ha, leuke taal, nog leuker dan het Suid Afrikaans.

Allmennaksjeselskap Adevinta ASA

allmenn: ieders, algemeen

aksje: acties, aandelen

selskap: gezelschap, vennootschap

Voor aankopen hou ik wel bij de winkel van ons allemaal.

Reageer