Webshop JustAthlete levert namaak

• 23 maart 2021
  • 0 reacties
  • 17 Bekeken

Badge
  • Bondsbeginner
  • 0 reacties

Op 2 maart bestelde ik een Bosu balanstrainer Pro bij JustAthlete voor € 104,95, de laagste prijs die ik ervoor vond op internet. Omdat het apparaat bij andere sites als niet leverbaar vermeld stond, belde ik het bedrijf tevoren nog even op; men verzekerde mij dat de levertijd 2 à 3 weken zou zijn en stuurde ook een aankoopbevestiging. En inderdaad, na ruim twee weken ontving ik het pakket. Er zat echter geen Bosu-produkt in, maar een Chinese imitatie met de merknaam Sveltus. Dit produkt, duidelijk van mindere kwaliteit, werd elders aangeboden voor omstreeks € 90. Ik belde JustAthlete om mij daarover te beklagen; mij werd verteld dat een collega de order had gewijzigd vanwege leveringsproblemen. Ik mocht de Sveltus retourneren en kon kiezen of ik wilde wachten op de beloofde Bosu, of de order wilde annuleren. Intussen had ik via de website van Bosu, een Amerikaans bedrijf, begrepen dat bij de officiële importeur in Nederland nog voorraad was; maar de prijs was daar twee keer zo hoog! De vertegenwoordiger van JustAthlete meende echter dat ze nog wel ergens een Bosu konden vinden; ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde niet, ook niet na een tweede keer bellen door mij. Uiteindelijk bleek dat JustAthlete het produkt überhaupt niet kon leveren en zeker niet voor de aangeboden prijs. Er zat dus niets anders op dan de order te annuleren. Maar feitelijk was het hele aanbod misleidend en werd ik aan het lijntje gehouden toen ik daarachter was gekomen. Kennelijk rekende men erop dat de argeloze klant het sterk gelijkende produkt van Sveltus zou accepteren, tegen een te hoge prijs. Bedrog, zou ik zeggen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer