Beantwoord

WhatsApp: instellingen groepen aanpassen

• 20 May 2021
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

er gaat een bericht rond op whats app over aanpassing van instellingen mbt wie jou kan toevoegen aan een groep. je zou dan moeten wijzigen van iedereen naar contacten. klopt dat?

icon

Beste antwoord door Free Spirit 21 May 2021, 19:56

Hier circuleert dat bericht ook.
Heeft ook nadelen, we hebben b.v. ook een groepsapp van het werk waarbij een collega alle anderen in de groepsapp heeft gezet.
Als de collega's niet in in jou contacten lijst staan, dan gaat dat niet meer lukken, die collega's moet je dan eerst aan je contacten toevoegen.
Laat je dat op iedereen staan is er nog geen man overboord.
Mocht je zo ongewild in een groep geplaatst worden dan kun je je zelf weer afmelden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ja, ik heb in Midden-Brababt ook dat bericht gehad van een kennis. Het lijkt me niet verkeerd dat alleen iemand die in je Contacten staat je kan toevoegen aan een groeps app. Iemand daarbuiten kan dat dan eerat vragen. Ik heb het veranderd naar Contacten. 

Reputatie 5
Badge +5

Hier circuleert dat bericht ook.
Heeft ook nadelen, we hebben b.v. ook een groepsapp van het werk waarbij een collega alle anderen in de groepsapp heeft gezet.
Als de collega's niet in in jou contacten lijst staan, dan gaat dat niet meer lukken, die collega's moet je dan eerst aan je contacten toevoegen.
Laat je dat op iedereen staan is er nog geen man overboord.
Mocht je zo ongewild in een groep geplaatst worden dan kun je je zelf weer afmelden.

Reputatie 4
Badge +4

En een ander punt zijn de nieuwe voorwaarden van WhatsApp, die je mogelijk al gehad hebt.

In januari werd het al aangekondigd. 
Ga/ging je voor maximale privacy…. dan kan dat effect hebben op de (goede) werking van WhatsApp… iig de werking zoals je gewend bent/was…. 

Er is pas een update op Tweakers.net geweest tav deze problematiek.

https://tweakers.net/nieuws/181404/whatsapp-stelt-beperking-functies-app-bij-niet-accepteren-voorwaarden-iets-uit.html

Te lang om hier compleet te quoten,

Gebruikers die de nieuwe voorwaarden op 8 februari, de oorspronkelijke deadline, nog niet hebben geaccepteerd, worden niet afgesloten van de dienst, benadrukt WhatsApp nu. Het is hoogstwaarschijnlijk wel zo dat men na de nieuwe deadline, 15 mei, de nieuwe voorwaarden moet accepteren om WhatsApp te kunnen blijven gebruiken. Voor 15 mei worden mensen 'geleidelijk gevraagd om in hun eigen tempo het nieuwe beleid na te lezen'.

Reputatie 7
Badge +6

Op dit forum kun je ook zoeken naar posts over dit onderwerp met uitgebreide informatie. Zoals deze:

Reputatie 4
Badge +4

Daar hoef ik de mensen hier hopelijk niet op te wijzen. En anders is dat nu door jou al gedaan.:thumbsup:

Het Tweakers forum is voor mij een extra en ook een forum met een  nodig bredere doelgroep en dat geeft een extra dimensie hoe verschillend  je naar bepaalde zaken kunt kijken. Dat vind ik een verrijking die ik graag deel als ik daar behoefte aan heb/nodig vind. 

Reageer