Aardige behandeling belastingtelefoondienst, wederzijds

• 7 July 2016
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

Badge
Ik probeerde vorig jaar inkomstenbelasting vooruit te betalen, maar was door eigen fout één dag te laat en liep daardoor een beloning voor vooruitbetaling mis. Ik kreeg een aanslag, stuurde een brief met verzoek om clementie terug, omdat ik tenslotte toch mijn best had gedaan, kreeg geen antwoord, kreeg dit jaar opnieuw een aanslag, met boete, belde, zou worden teruggebeld, en toen dat niet gebeurde stuurde ik een brief, weer geen antwoord. Onlangs werd het bedrag automatisch van mijn rekening afgeschreven, verhoogd met incassokosten. Van 91 via 106 naar 155 Euro.Heb gisteren gebeld en telefonisch een klacht ingediend. Maar terwijl ik me, mede een beetje chagrijnig door een verkoudheid, had voorgenomen nou eens 'ongezouten de waarheid te zeggen', smolt ik aan de telefoon toen een medewerkster mij zeer vriendelijk en deskundig te woord stond en mij vervolgens doorverbond met een zeer vriendelijke en behulpzame medewerker van het klachtenbureau.Ik heb gisteren mijn complimenten uitgesproken.

Vandaag kreeg ik een email waarin ik voor dat laatste word bedankt. En mijn verzoek om kwijtschelding van de bijkomende kosten én om clementie voor het oorspronkelijke bedrag zijn ingewilligd. Dat laatste had ik niet verwacht.Dus mijn stemming is nu verbeterd. En ik weet niet of dat het meest komt door1 de 155 Euro die ik terugkrijg2 of het feit dat ik aardig en efficient ben geholpen3 of doordat men mijn compliment opmerkte en bedankte voor mijn vriendelijkheid4 of door het idee dat je door aardig te zijn soms veel meer kan bereiken.

In elk geval weer eens ander nieuws over de belastingtelefoon.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Beste JAC van der Linden,

Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring, dat is fijn om te lezen.In de Consumentengids staat een speciale rubriek waar goede service een compliment krijgt, met de naam Zo kan het ook. Mocht je dat willen, dan staat het je vrij om je ervaring te sturen naar zokanhetook@consumentenbond.nl. Wie weet verschijnt het dan binnenkort in de gids.

Vriendelijke groet,

Natalie Rosienmoderator

Reageer