Consumentenbond.nl
Vraag

AlieExpress en PostNL en Rabocard (Chubb Ltd)

• 30 april 2020
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Badge

Graag wat advies in de volgende situatie:

Op 21 Feb 2020 een pakketje besteld op AliExpress t.w.v. 40$ dat met PostNL bezorgd zou worden.

Op 4 April 2020 zou het pakketje zijn afgeleverd  volgens de T&T code (LT009440150NL) van PostNL. (Is nooit gebeurd)

Op 4-9 April met PostNL contract opgenomen om te vragen hoe dit zit. (ze vertellen mij te wachten, want het het is druk)

Op 9 April laat PostNL mij weten dat AliExpress verantwoordelijk is. Ik issue dus een claim op AliExpress. 

Op 29 Apil wordt mijn claim van Aliexpress afgewezen.

Op 29 April bel ik met PostNL en ze zeggen dat ze niets meer kunnen doen voor mij want ik heb te lang gewacht met bellen (max 3 weken)

Op 29 April bel ik met mijn Creditcard (Rabobank Goldcard  verzekering Chubb ltd.) en ze zeggen dat ze niks voor mij kunnen doen omdat het ‘lost in transit is’. iets wat niet onder de dekking valt wat zij onder aankoopverzekering vatten.

Zowel AliExpress (haha) , PostNL, als de Rabo Goldcard verzekering (Chubb ltd) laten het afweten en ondertussen heb ik geen pakket of geld terug. Wat kan ik doen? Ik heb express met mijn Goldcard betaald omdat ik dacht dat ik dan wat zekerheid had. Het pakket is niet ‘te mooi om waar te wezen' gezien de prijs en ik heb veelal veel succes met ‘koopjes’ online.  Ik weet dat de bezorger die die dag werkte niet de ‘standaard’ bezorger is die ik goed ken, postNL doet ook niets met die informatie.

TLDR: Pakket uit China komt niet aan en geen van de partijen is verantwoordelijk te houden.

6 reacties

Ik bestel(de) er ook regelmatig dus ik lees dit met interesse. Je hebt het pakket nooit ontvangen maar PostNL zegt dat het afgeleverd is en vervolgens wijst Ali je claim af omdat PostNL zegt dat het afgeleverd is. Vat ik het zo correct samen?

Wat je niet vermeldt, en misschien doet het er ook niet toe, maar gezien de waarde had dit pakket ingeklaard moeten worden, Heb je ook een rekening van PostNL gehad voor de BTW en de inklaring?

Badge

Ik bestel(de) er ook regelmatig dus ik lees dit met interesse. Je hebt het pakket nooit ontvangen maar PostNL zegt dat het afgeleverd is en vervolgens wijst Ali je claim af omdat PostNL zegt dat het afgeleverd is. Vat ik het zo correct samen?

Wat je niet vermeldt, en misschien doet het er ook niet toe, maar gezien de waarde had dit pakket ingeklaard moeten worden, Heb je ook een rekening van PostNL gehad voor de BTW en de inklaring?

Ja de samenvatting klopt:

Het pakket is nooit ontvangen maar PostNL zegt dat het afgeleverd en vervolgens wijst Ali je claim af omdat PostNL zegt dat het afgeleverd is. En daarna wil ik gebruikmaken van mijn Rabogoldcard verzekering (Chubb ltd) voor aankopen en die zegt dat ‘lost in transit’ niet valt onder de aankoopbescherming. Tussen schip en wal. Inklaren hoeft niet gedaan te worden/is niet gedaan.

Badge

Er wordt voor dit soort zendingen helemaal niet getekend, de postbode geeft aan dat het afgeleverd is. Ali zit fout, in principe moeten ze jouw handtekening hebben en niet die van de postbode, maar of je die discussie gaat winnen betwijfel ik ook.

Badge

Er wordt voor dit soort zendingen helemaal niet getekend, de postbode geeft aan dat het afgeleverd is. Ali zit fout, in principe moeten ze jouw handtekening hebben en niet die van de postbode, maar of je die discussie gaat winnen betwijfel ik ook.

Dat is ook gek inderdaad. Ze beweren dat ik getekend heb,  maar dat heb ik helemaal niet want het is inderdaad een onaangetekend pakket. Laat me dan 'mijn handtekening' zien zou mijn reactie moeten zijn. Ik weet niet hoe ik als consument het tegen 4 bedrijven op moet nemen inderdaad.

Geen idee of het er iets mee te maken heeft maar hoe ben je aan de douane heffing ontsnapt?

Reageer