amazon.nl bestellingen niet zichtbaar in account amazon.com

• 28 februari 2021
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Bij amazon.com had ik al een account. Nu heb ik bij amazon.nl twee bestellingen gedaan, daar kon ik direct inloggen met mijn amazon.com account. Alleen als ik bij amazon.com inlog staan de bestellingen die ik bij amazon.nl heb gedaan niet bij mijn bestellingen. Is dat normaal?

Ik vraag dit, omdat ik die eerste bestellingen via amazon.nl beide niet heb ontvangen. Van een bestelling heb ik het geld terug gekregen. De andere bestelling zou afgegeven zijn bij een afhaalautomaat van DHL. Daar bleek mijn kluisje bij opening leeg te zijn.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik kan bij amazon.nl gewoon de bestellingen zien, ook wat er terug is gestuurd.
Bij amazon.de kan ik zien wat daar besteld is.
Ik vermoed toch dat je bij amazon.com hebt besteld als het daar wel zichtbaar is.

Overigens kun je met de zelfde inlog code bij alle amazon landen inloggen.
Dus bij .de, .uk, .nl en .com
Wat mij wel opvalt dat vroeger ik alles kon bestellen bij amazon.de, maar nu er vaak bij staat dat het alleen in Duitsland wordt geleverd.

Ondanks dat je inlog met paswoord voor alle amazon.xx hetzelfde is zijn het aparte bedrijven. Als je prime hebt in Nederland is dat niet geldig op de andere en voordat je het weet heb je een prime abonnement in het Verenigd Koninkrijk als je daar wat besteld en denkt prime te hebben. Dat kost je dan plotseling 9,22 euro per maand!!

Reputatie 7
Badge +6

Een beetje vaag allemaal . Soms loopt het wat door elkaar heen hoor ik in mijn familie . Het lijkt me logisch , dat als je iets bestelt bij de Amazon.nl , niet moet verwachten dat je dat ook kunt zien op het Amerikaanse Amazon.com . Wij wonen tegen de Duitse grens aan en hebben goede ervaringen met Amazon.de . Toch komt het voor dat een pakje dan toch uit Engeland of Frankrijk komt . Met prijzen is het oppassen . Die wisselen nogal eens hoor ik . Wat @Free Spirit zegt , dat niet alle in Duitsland bestelde artikelen in Nederland geleverd worden klopt . 

Reageer