Auto kapot na een reiningsbehandeling door een bedrijf

• 18 May 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Beste mensen,

Afgelopen Vrijdag is er een reiningsbehandeling uitgevoerd door een zakelijke bedrijf.

Helaas is tijdens deze behandeling mijn auto stuk gegaan. De anwb vertelde mij dat er water ergens in de auto is gekomen, waardoor de auto niet meer start. Voor de behandeling deed de auto het prima.

Helaas kon ook de anwb mijn auto niet startte en hebben ze hem vervoerd zelf  naar mijn garage.

Die vertelde mij ook het zelfde probleem.  Er moet een nieuwe motorECU in een nieuwe centrale vergrendeling. Helaas zijn de kosten hiervan 500,- Ik vindt dit erg duur, ook omdat het buiten mijn schuld is gedaan. 

Ik heb contact gehad met de personen van het bedrijf. Zei beweren mij dat het buiten hun schuld om is gedaan en willen dus niet mee werken tot een oplossing. Ook zeggen zij dat zij binnen 24uur een bericht horen te ontvangen, anders zouden zij niet meewerken. Ik heb overal bewijzen van. Zowel van de anwb als de garage. Waar in duidelijk staat wat de probleem is.  Ik heb meerdere keren contact gehad, echter willen zij niet meewerken. Het gaat om een bedrijf met een eigen KVK.

Ik hoop dat iemand hier tips heeft of advies wat ik nog meer kan doen.

Vriendelijk bedankt!

1 reactie

Begin eens met het raadplegen van uw garage of dit het reinigingsbedrijf aan te rekenen valt. Raadpleeg de voorwaarden van het reinigingsbedrijf, met nadruk de klachtenprocedure en stel het bedrijf aansprakelijk, bij voorkeur schriftelijk, aangetekend hoeft officieel niet maar er zijn mensen die erbij zweren. Als men de klacht afwijst zult u een procedure moeten starten bij een bevoegde instantie, de kantonrechter of een geschillencommissie als die er is.

Mocht u een relevante verzekering hebben zoals een rechtsbijstand schakel die dan onmiddellijk in, ze vinden het soms niet fijn later bij geschakeld te worden.

Reageer