Beantwoord

Bel me niet register opgeheven

• 26 October 2021
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

Blijkbaar is afgelopen juni het bel-me-niet register opgeheven..ik wordt nu ineens ook regelmatig gebeld..heel irritant…

Eerst regelmatig door de staatsloterij, dit nummer heb ik uitgevraagd via fb bij ze en dat bleek idd van hun marketing afdeling..met gelijk de vraag mij uit die bel lijst te halen..gaan ze doen, kan wel weken duren. Ik heb dat nummer geblokkeerd en prompt bellen ze weer met een ander nummer.

Nu hetzelfde maar dan uit regio Rotterdam..geen idee welk bedrijf. Ik vind het lastig want je moet ze nu zelf aan de telefoon krijgen om te vragen, per bedrijf dus, om jou uit hun bel lijst te halen.. maar het nummer wat op mn scherm komt kan ik nergens terug vinden ( omgekeerd zoeken )..dus hoe weet ik nu of het wel een bedrijf is, of voor je het weet connectie hebt waarbij je phone gehacked wordt?

Dan maar gewoon blokkeren dan, en nu gaan er 3 verschillende nummers uit regio R'dam bellen..

Is er geen alternatief voor die niet bel lijst? ik ben voorstander om dat weer in het leven te roepen..het wordt te zot om elk bedrijf te woord te moeten staan, ze moeten me gewoon niet bellen, punt.

icon

Beste antwoord door Isolda 27 October 2021, 15:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Het register is inderdaad paar maanden geleden opgeheven: https://meldpunt-telemarketing.nl/

Hier staat ook dat je melding kunt maken als je onterecht gebeld wordt. 

Reputatie 4
Badge +3

Na opheffing van het BMNR is het veranderd. Nu moet een bedrijf aantonen dat u een zogenaamd.warm.contact bent. Dus ex klant, if ergens op een link geklikt. Ze zijn strafbaar als ze u zomaar bellen. U kunt melding maken bij de ACM.

Na opheffing van het BMNR is het veranderd. Nu moet een bedrijf aantonen dat u een zogenaamd.warm.contact bent. Dus ex klant, if ergens op een link geklikt. Ze zijn strafbaar als ze u zomaar bellen. U kunt melding maken bij de ACM.

dank je. ja het wordt een raar gedoe..ik moet eerst weten wie dit bedrijf is, dus opnemen..en daar melden dat ik niet meer gebeld wens te worden..als ikzelf het nummer terugbel nemen ze niet op…

ze mogen iig niet meer “onbekend”gaan bellen, maar op deze manier is t bizar weer ook

ik vond die register lijst veel handiger, 1x aanmelden en iemand mocht je bellen..nu gaat t los en gaan ze iedereen weer bellen tot je zelf ze kan spreken en zeggen dat je dat niet wilt, ik heb geen idee hoeveel bedrijven ik nog kan verwachten

dank je. ja het wordt een raar gedoe..ik moet eerst weten wie dit bedrijf is, dus opnemen..en daar melden dat ik niet meer gebeld wens te worden..als ikzelf het nummer terugbel nemen ze niet op…

ze mogen iig niet meer “onbekend”gaan bellen, maar op deze manier is t bizar weer ook

ik vond die register lijst veel handiger, 1x aanmelden en iemand mocht je bellen..nu gaat t los en gaan ze iedereen weer bellen tot je zelf ze kan spreken en zeggen dat je dat niet wilt, ik heb geen idee hoeveel bedrijven ik nog kan verwachten

Ik snap het verschil niet zo goed want voorheen waren ze in overtreding geweest en nu zijn ze ook in overtreding. Vragen wie er belt, en als die geen warme relatie met u hebben aangifte doen bij de ACM.

Badge +5

Welkom op de Community @Gebruiker1635269366. Misschien heb je nog iets aan het artikel uit dit bericht? Je leest hier onder andere meer over een melding maken bij het ACM zoals @A. Deen overigens ook aangeeft :wink:

Ik heb nooit in het bel me niet register gestaan.
Er was maar 1 bedrijf dat na 10 jaar nog steeds de relatie wilde herstellen.(Essent)
Nu is gewoon ieder nummer een ‘bel me niet’ nummer.
Voor bedrijven die zich er niet aan houden, is er niets veranderd.
Als slachtoffer van de bellers, sta je nu veel sterker.

Ik word ook regelmatig gebeld door een 070 nummer, maar bij een ieder die niet in mijn telefoonlijst staat gaat de telefoon niet over. Zie wel bij gemiste oproepen wie mij gebeld heeft.

Er was maar 1 bedrijf dat na 10 jaar nog steeds de relatie wilde herstellen. (Essent)

Pure romantiek! Mooi dat dit nog bestaat.

Reageer