Belastingaangifte met Firefox

• 22 maart 2021
  • 8 reacties
  • 141 Bekeken

Inloggen, met Firefox als browser, bij de Belastingdienst gaat goed. Bij het openen van je aangifte krijg je als foutmelding “Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens”. Je wordt er dan bij Belastingdienst uit geflikkerd en moet opnieuw inloggen. 

Gebeld met de Belastingdienst met als resultaat het antwoord, probeer de aangifte eens te verwijderen. Dat lukt niet als je nog niets hebt ingevuld.

Edge geeft geen problemen maar gebruik ik liever niet.

Wie heeft dezelfde ervaring en een oplossing?

Ger KH

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik had diezelfde ervaring maar ik gebruik Opera. Ik denk dat het aan de drukte ligt op de verbinding met de belastingdienst, dat er een paar duizend mensen tegelijk online aan het invullen zijn. Het is dan niet zozeer de belastingdienst die je eruit flikkert, maar gewoon de lijn is een beetje vol. Ik heb gewoon precies gedaan wat er staat: “Probeer het later nog eens”. Dus ik haal twee ademtochten, dan is het later, en probeerde het weer, en het lukte toen. Zo bedoelen ze het. Probeer het een paar keer achter elkaar. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik gebruik ook Firefox (windowsmet uBlock Origin) en heb zonder problemen  IB2020 kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +6

Raar dat de belastingdienst dat antwoord zelf niet kon verzinnen …….Het zal inderdaad wel op dat moment even te druk zijn geweest . Veel mensen hebben denk ik gewacht . Dat adviseerde de CB ook omdat het de eerste weken vaak niet goed werkt . Dat verklaart de drukte in deze periode .  

Ik heb het gewoon met Firefox ingevuld.
Wel af en toe een overbelaste site.

Lastige sites doe ik met SRWare Iron.
Dat is een Crome alternatief die meer privacy bied.

Bedankt voor de reacties. Vijf dagen achter elkaar vijf keer proberen met hetzelfde resultaat, dan ligt het m.i. niet aan de drukte bij de Belastingdienst.

<ctrl> <F5> (browser cache leeg maken) zou kunnen helpen maar kan ik nog niet uitproberen.

Ger KH

Te veel filtertjes aan of een agressief cookie monster?

Ik gebruik Firefox mét NoScript, Decentraleyes en Windscribe en heb probleemloos aangifte gedaan.

Dus ja het kan een andere extensie zijn: Dan gewoon een verse FF zonder extensies proberen?

Reputatie 5
Badge +4

Grootste kans dat een extensie of plug-in roet in het eten gooit.
Maar wat soms ook kan helpen is Firefox te refreshen.

Ik heb probleemloos de aangifte ingevuld met Firefox.
Maar ik had kortgeleden een online programma waar een onderdeel niet goed werkte in Firefox, maar wel goed werkte in Edge.
Na een refresht was het probleem opgelost.

Reageer