Bellen met een vast telefoonnummer via een maatschappij die voice over internet levert

• 29 July 2018
  • 7 reacties
  • 330 Bekeken

Badge
Vandaag het overzicht van de Consumentenbond gelezen over het aanbod vanproviders en waarop te letten.

Verder ook gelezen over de verschillende aanbieders en bellen binnen Europa via Skype e.d.

Echter, ondanks dat ik de Consumentenbond hierover heb geïnformeerd wordt er niet gesproken over ondernemingen zoals budgetphone e.a. die soms een telefoonnummer kunnen leveren en die het mogelijk maken on bijna voor niets (10 euro per jaar) te kunen bellen met b.v. je geëmigreerde kinderen in het buitenland wereldwijd.

Jammer dat wederom de Consumentenbond een beetje tekort schiet i n de voorlichting (lijkt Nieuwsuur wel).

dutch

7 reacties

Badge
Als extra bij het artikel.

Sommige providers zoals online hebben de poorten op hun modem gesloten voor dit soort telefonie.

Online is een van deze ondernemingen.

Met een FritzBox echter als modem of verbonden na het modem kan dit wel.

Hoewel ik geen fan van Fiber ben kan het hier wel.

Dus nogmaals bezint eer ge begint en vraag ernaar. De meeste medewerkers van de klantenservices weten heirover niets dus vraag gelijk naar de technische dienst vrouw of -man.

Verder belt u zowel via de telefoon en de provider al met VoIP, zoals dat echt heet.

dutch
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je bericht @Gebruiker1531142465! (mocht je je gebruikersnaam willen aanpassen naar 'dutch' dan hoor ik dat graag. 😉) Bedoel je hiermee onze vergelijker of een gidsartikel? Heb je eventueel een linkje voor me? Dan zet ik het uit naar de betreffende onderzoeker.
Bedankt voor je bericht @Gebruiker1531142465! (mocht je je gebruikersnaam willen aanpassen naar 'dutch' ...

Goed idee!
Badge
Dag mevr. van de Beek,

U kunt de naam veranderen in Dutch, geen probleem

Het betreft de vergelijker en het gids artikel.

U adviseert in deze over de hoe's en wat's betreffende telefonie e.d.

In het verleden heb ik al eens wat over gezegd omdat de bekende gebaande wegen worden bewandeld, echter er zijn meer wegen (die soms goedkoper zijn ) die naar Rome leiden.

Dutch249
Reputatie 7
Badge +7
Dag Dutch,

Je gebruikersnaam is aangepast hoor. Het duurt even voordat de wijziging is doorgevoerd, en voordat deze dus zichtbaar is. Bedankt voor je toelichting. Weet je toevallig nog om welke gids dit ging? En via welk kanaal heb je ons eerder op deze kwestie gewezen?
Reputatie 4
Badge +5
@Dutch Dank voor de suggestie, we zullen er zeker naar kijken. We geven nu al wel tips om te besparen op (telefoon)kosten via of zonder de vaste lijn-provider.
Badge
Dag mevr. Smit,

Het betrof een Consumentengids van enige maanden terug en daarvoor een gids met soortgelijke vergelijkingen langer geleden.

Wat betreft de gegeven informatie:

Die was bedoeld als tip en aanvullende opmerking gelezen denkelijk in de informatie die ik van u ontvang.

dutch

Reageer