Bereikbaarheid Booking.com

• 18 October 2021
  • 9 reacties
  • 100 Bekeken

Hoewel Booking.com aangeeft dat zij zowel telefonisch als per chat bereikbaar zijn blijkt dit niet in de praktijk te kloppen. Waar je ook op de website zoekt, overal loop je vast wanneer je vraag niet bij de FAQ staat. Ook bij het opvragen van het telefoonnummer kom je niet verder; je wordt weliswaar doorverbonden maar het telefoongesprek wordt vervolgens afgebroken. 

Wie weet hoe Booking.com wél bereikbaar is?

9 reacties

En chatten lukt ook niet?

Op internet staat, dat er een live webchat beschikbaar is. Als gast kun je klikken op: Klantenservice van Booking.com

Je kunt vervolgens klikken op: ga naar het helpcentrum. Je logt in, en loopt weer vast wanneer je vraag niet bij de aangegeven onderwerpen staat.

Booking.com is nóch telefonisch, nóch met chatten bereikbaar.

Heeft u al wat geboekt of bent u er nog op tijd bij?

Heb je dit telefoonnummer geprobeerd 070 770 3884?

Dezelfde contactellende ervaar ik ook al een tijdje. Een beloofde terugstorting blijft namelijk uit.

Het is ronduit onbeschoft hoe je in een kringetje wordt gestuurd terwijl de opties telefonisch- en chatcontact doodleuk worden vermeld.

Je kunt uiteindelijk naar een “Partner Hub” gaan (hoezo partner ?) waar je je weer apart voor moet registreren maar waarbij je een probleemmelding krijgt en het zinloze verzoek om het nog eens te proberen.

Via internet 070 770 3884 gevonden maar dan krijg je een Engelstalig bandje waar je niets mee opschiet.

Ik heb de consumentenbond al eerder gemaild dat ik het fijn zou vinden als zij eens Booking.com hierover benaderen. De reactie was dat ze het ter kennisgeving aannamen.

Jammer, er moet toch een verplichting zijn om als bedrijf je bereikbaar op te stellen ?

Reputatie 7
Badge +6

Ik had afgelopen week toevallig een soortgelijk probleem bij een ander bedrijf . Dagenlang ondanks vele pogingen onbereikbaar . Chatfunctie had geen nut in dit geval . Door hun eigen regels moest  er gebeld worden voor wat ik wilde regelen . Ik heb hun klachtenformulier online ingevuld . Er werd snel  en op een nette manier op gereageerd en het probleem is opgelost . Later nog een snelle en vriendelijke reactie gehad aan de hand van een ingesproken verzoek . Het kan dus wel . Nu nog alle bedrijven en instanties zo ver zien te krijgen dat ze fatsoenlijk met klanten omgaan en problemen zo snel mogelijk oplossen . Dit zou normaal moeten zijn , maar is het helaas niet …..

Ik heb het nog even nagezocht op de site de ACM (Autoriteit Consument en Markt).

Daarin staat onder de wettelijke verplichting voor een bedrijf dat er, naast een e-mailadres, minimaal 1 andere mogelijkheid moet worden geboden voor direct persoonlijk contact.

Dit lijkt bij Booking.com niet te bestaan dus reden temeer voor de Consumentenbond om hierop actie te ondernemen.

Reputatie 7
Badge +6

Lijkt me de taak van de ACM en niet de CB om de regels te handhaven .

Het kan helpen als de bond hierin het voortouw neemt

Reageer