Bestel jij in bulk via internet tegen kwantumkorting?

• 29 September 2016
  • 9 reacties
  • 2204 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Eerder dit jaar testten wij hoortoestelbatterijen. De bepaling van de 'Beste Koop', het product met de beste prijs/kwaliteitverhouding, week toen wat af van onze normale procedure. Dit omdat je hoortoestelbatterijtjes niet per stuk koopt, en als je ze eenmaal nodig hebt normaal gesproken ook langere tijd frequent blijft gebruiken. Daarom keken we voor elk getest merk naar de laagste prijs per pakje op basis van eventueel geldende kwantumkorting. Dus als je meerdere pakjes van enkele batterijtjes tegelijk koopt. Als beste koop - met afstand - kwam toen een merk uit de bus dat alleen online te koop is. Minimaal bestelaantal bij deze webshop is 10 blisters van 6 batterijtjes, bij gemiddeld gebruik in beide oren staat dat voor ruim een jaar aan benodigde batterijtjes.

Wat vind jij van deze Beste Koop-aanbeveling?

Koop jij wel eens producten (niet per se hoorbatterijen) in bulk om zo relatief goedkoop een voorraadje in te slaan? En vind je dat wij bulkprijzen moeten meenemen in onze adviezen, of moeten we ze negeren?

Je kunt het artikel met testresultaten en Beste Koop-aanbevelingen hier teruglezen (alleen voor leden).

9 reacties

Vervolg Sonova-nieuws.....(koop nu niet teveel batterijtjes)

Inmiddels heb ik ook digitale informatie gevonden m.b.t. de nieuwe generatie hoortoestellen*) Phonak van de Sonova-groep, waarbij het probleem met losse batterijtjes zich toekomstig niet meer zal voordoen......HIER

😉 Aangekondigde start-verkoop in Europa: September 2016

NB. Overigens heeft Siemens inmiddels ook oplaadbare gehoorapparaten.
Nee, ik doe dat niet, want als de doosjes met batterijen te lang in de kast liggen, loopt de kwaliteit achteruit. Ik koop hoogstens 2 doosjes tegelijk bij Action, Kruidvat of HEMA.

Een keer kreeg ik een doosje met 10 setjes van iemand, Na een aantal maanden was de kwaliteit toch minder (sneller leeg dan normaal)..
van de week nog bij Amazone 12 rollen ( volle omdoos ) Brabantia vuilniszakken type G30 prijs £35 in de winkel 5,99 per rol is 71,88 .��
L.S.

afgaande op het eindresultaat van batterij type 312 probeerde ik naar www.goedkopehoortoestelbatterijen.nl te gaan zoals vermeld als beste koop, maar eset mijn smart security liet weten dat ik daar risico's liep.

Hoe zit dit ?

met vr. groet P.v.d.Veen
Reputatie 5
Badge +5
Wat betreft de verwijzing naar www.goedkopehoortoestelbatterijen.nl voor de Beste Koop in ons onderzoek van dit voorjaar:

1) het klopt dat deze link nu bij Schoonenberg uitkomt; het verkopen van de Volt-batterijen via deze webshop gebeurde altijd al onder de vlag van Schoonenberg. (bij ons werkt de website trouwens probleemloos zonder waarschuwingen van een virusscanner)

2) het lijkt er inderdaad op dat de zeer voordelige Volt-batterijen niet meer verkocht worden. Wij hebben Schoonenberg gevraagd of dit klopt en wat de redenen zijn, maar wegens vakantie nog geen reactie ontvangen. We laten het nog weten als we hier nieuws over hebben.
Reputatie 5
Badge +5
Inmiddels hebben wij een reactie van Schoonenberg over de Volt hoorbatterijtjes. Schoonenberg laat weten dat na een flinke piek in de verkoop na onze publicatie het bezoek aan de betreffende website zodanig terugliep dat toen de voorraad op was een nabestelling niet lonend was. Wel verwachten ze begin 2017 opnieuw met laag geprijsde hoorbatterijen in de webshop te komen.

Nee, ik doe dat niet, want als de doosjes met batterijen te lang in de kast liggen, loopt de kwaliteit achteruit. Ik koop hoogstens 2 doosjes tegelijk bij Action, Kruidvat of HEMA.

Een keer kreeg ik een doosje met 10 setjes van iemand, Na een aantal maanden was de kwaliteit toch minder (sneller leeg dan normaal)..

Ik vraag me af of de hoorbatterijen wel achteruit gaan. ze worden pas geactiveerd (door zuurstof uit de lucht) als je het plakstripje verwijdert.

Ik koop altijd voor 1,5 jaar in en heb nog nooit gemerkt dat ze minder lang meegaan.

kan iemand hier iets verstandigs over zeggen?

ge Hans, Hoofddorp

Weet je die uitzending van ombudsman Frits Bom uit 1972 nog? Allemaal batterijen in trommelende speelgoedbeertjes en wie dan het langst bleef trommelen. Dat was.  het beertje met een Duracell batterij. 

Ik kan die uitzending niet meer terugvinden, maar wel nog een reclamefilmpje uit 1974.

Reageer