bezorging krant

• 17 September 2021
  • 29 reacties
  • 321 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Uiteraard kan het voorkomen dat de krant een keer niet bezorg wordt. Vervolgens moet je eens proberen contact met ze te krijgen. Alles verloopt via computerstemmen/wattsapp/Twitter enz. en nabezorging ho maar. Het enige wat je kunt krijgen is een tegoedbon of de niet bezorgde krant wordt van je abonnementsgeld afgetrokken. Ik vind dat geen service. Waar het mij om gaat is dat voornamelijk ouderen nog een krant lezen. Voor hun is het gewoon onmogelijk om op een normale manier contact met ze te krijgen. Dat moet toch anders kunnen? Het is toch te zot voor woorden dat ik voor mijn 81 jarige schoonmoeder moet bellen omdat ze niet weet hoe ze een bezorgklacht kan melden? De bezorgklachten die het hier betreft gaan over de Telegraaf en Tubantia. Wordt het niet eens tijd dat de CB net als in 2013 hieraandacht aan gaat besteden?

29 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Aandacht en onderzoek van de CB dat is uiteraard aan hen. Het fenomeen dat u beschrijft ïs “de nieuwe tijd”.  Deze digitale service vind je niet alleen bij de krant, maar bij alle media, bij banken en verzekering maatschappijen , de overheid en gemeenten enz. enz. Ik denk niet dat het nog zal veranderen. U en ik moeten veranderen en meegaan met onze tijd.

Reputatie 1
Badge +3

Het gaat me niet om mij maar om onze ouderen die door de ver doorgevoerde digitalisering worden buiten gesloten om op een normale manier deel te nemen aan de maatschappij. Men wil bellen en een mens spreken en niet door een chattbot aan het lijntje gehouden worden. 

Het gaat me niet om mij maar om onze ouderen die door de ver doorgevoerde digitalisering worden buiten gesloten om op een normale manier deel te nemen aan de maatschappij. Men wil bellen en een mens spreken en niet door een chattbot aan het lijntje gehouden worden. 

En die mensen zijn er ook want bijvoorbeeld in Amerika worden in iedere supermarkt je boodschappen voor je ingepakt door jong bejaarden. Dat doen we hier gewoon zelf en in plaats daarvan zou die doelgroep hier in Nederland voor een habbekrats mooi de telefoons kunnen bemannen voor de mensen die de digitalisering niet meer meemaken.

Badge +8

Dank voor het signaal @P. Sluik en de suggestie om hier vervolgonderzoek naar te doen. Ik noteer het en geef het door aan mijn collega's!

Reputatie 4
Badge +3

't Is wat overdreven allemaal:  ‘buiten sluiten’ etc.  Als het nu gaat over (oudere) mensen die nooit een smartphone hebben aangeschaft. niet weten wat een app is, laat staan een QR-code, dan kan ik mij de kritiek en zorgen nog enigszins voorstellen. Maar daar hebben we het hier niet over. Dit gaat gewoon over het plegen van een normaal telefoontje (mag met het meest ouderwetse nog werkende vaste toestel), waarbij er in plaats van tegen een 'echt mens’ te praten, in antwoord op een opgenomen stem (ook van een 'echt mens’ trouwens!), een postcode en een datum (van de niet-bezorgde klant) ingesproken moet worden. That's it.

Als je dit goed uitlegt aan tien 80-plussers van het  type ‘digibeet’, dan weet ik zeker dat 9 daarvan dit moeiteloos kunnen uitvoeren. Misschien kunt u het eens goed uitleggen aan uw schoonmoeder. Even de tijd nemen en aangeven dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. Goede kans van slagen, lijkt mij.

Reputatie 4
Badge +3

Dank voor het signaal @P. Sluik en de suggestie om hier vervolgonderzoek naar te doen. Ik noteer het en geef het door aan mijn collega's!

Wat vind je er zelf van? In hoeverre heeft dit te maken die verfoeide ‘digitalisering’? Kun je het antwoord van de collega's hier terugkoppelen? Ook als ze oordelen ‘gaat nergens over, beginnen we niet aan'?

Reputatie 1
Badge +3

@A.A Heb je ervaring mee dat 9 van de 10 het zal lukken? Ik werk zelf in de zorg en kan je verzekeren dat het niet waar is. We hebben het steeds over de zelfstandigheid van ouderen dan moeten we daar de maatschappij ook op inrichten. Dit is de generatie die de digitalisering heeft gemist. Terug naar het onderwerp. Het melden dat je geen krant hebt ontvangen zou dan niet zo ingewikkeld moeten zijn. Trekken we het onderwerp breder dan is digibetisme net zo’n groot probleem als analfabetisme. Denk ook aan laag geschoolde mensen of mensen met een verstandelijke beperking. Het kan zo eenvoudig zijn maar we maken het steeds moeilijker. @Imke dank voor het doorgeven kijken wat het oplevert. P.s. Ook ik erger mij aan diverse klantenservices o.a. van mijn krant. Als ik een probleem heb dan wil ik niet geconfronteerd worden met een uitgebreid keuze menu of een chatbott of met een telefoonnummer die standaard aangeeft dat er 10 wachtenden voor je zijn om je te ontmoedigen om te blijven hangen. Ik wil mijn verhaal doen bij een mens van vlees en bloed om ook het gevoel te hebben dat ik als klant serieus wordt genomen.

Reputatie 4
Badge +3

@P. SluikDeze generatie kun je volgens mij niet bestempelen als de generatie ‘die de digitalisering heeft gemist'. Ik ken hele volksstammen in de genoemde leeftijdscategorie die bijzonder actief en vaardig zijn met computer, tablet etc. Ja, een aanzienlijk deel', waarschijnlijk een meerderheid, doet niet mee (een constatering, geen verwijt) en daarmee moet in de samenleving tot op zekere hoogte rekening gehouden worden. Dat u 'in de zorg’ werkt, geeft u hier wellicht geen streepje voor, zoals u lijkt te suggereren, maar verraadt eerder een ‘bias’: er is geen reden om aan te nemen dat de ouderen waarmee u in de zorg te maken heeft representatief zijn voor de totale populatie van ouderen.

Uw kritiek ging gewoon over moeite die mensen zouden hebben met een simpel telefonisch contact. Want dat is het. U suggereert dat dit iets te maken heeft met verregaande digitalisering en mensen die dit niet bij kunnen benen, om vervolgens mee te liften op dit bekende sentiment, De mededeling dat ‘er 10 wachtenden voor u zijn’, is nu ineens ook een voorbeeld van die digitalisering die door velen gemist is. Dat klopt natuurlijk niet.

En dan blijkt het plots niet meer om de techniek te gaan, maar om het gebrek aan écht menselijk contact. Volgens mij is dat een heel ander onderwerp, en een ander probleem.

De mogelijkheid voor abonnees om te melden dat de krant niet ontvangen is, is niet bedoeld om in de behoefte aan menselijk contact te voorzien. Onder andere schoonzonen kunnen daarin volgens mij meer betekenen dan onbekenden in een callcenter. ;)

Reputatie 1
Badge +3

@A.A u hebt helemaal gelijk.

Ja, een aanzienlijk deel', waarschijnlijk een meerderheid, doet niet mee (een constatering, geen verwijt) en daarmee moet in de samenleving tot op zekere hoogte rekening gehouden worden.

Wat nu: “tot op zekere hoogte”?

In een democratie moet volledige aandacht zijn voor elke minderheid.

In bepaalde kringen is deze minderheid een meerderheid.

Reputatie 1
Badge +3

Overigens bij slechte telefonische bereikbaarheid van de krant en daardoor gebruik moeten maken van mail, whattsapp of Twitter om in contact te kunnen komen heeft wel degelijk met digitalisering te maken. 

Overigens bij slechte telefonische bereikbaarheid van de krant en daardoor gebruik moeten maken van mail, whattsapp of Twitter om in contact te kunnen komen heeft wel degelijk met digitalisering te maken. 

Nee, het is gewoon het is gewoon kosten te besparen. Het heeft er voornamelijk mee te maken dat de kranten geen stuiver meer verdienen en op werkelijk alles bezuinigen. Service kost geld.

Reputatie 1
Badge +3

Reputatie 7
Badge +4

met zo’n telefoon kun je ook w-appen 😂😂

Grappig die humor. Kom echt niet meer bij  ik zou in kleine zaken beginnen.

Reputatie 7
Badge +4

kleine zalen 😂

kleine zalen 😂

Dat had er inderdaad moeten staan.

Reputatie 7
Badge +8

Voortbordurend op kleine zalen en kleine zaken André benoemd het verlies draaien van kranten. Op enkele uitzonderinegn na,  van vaak dubieuze handel,  draaien vele bedrijven verlies. Het virusheeft daar nog eens toe bijgedragen.. Ik ben al een tijdje zaken aan het doen met kranten. Heeft niets te maken met mijn werk destijds daar maar komt voort uit het feit dat jarenlange vaste klanten het hoogste tarief betalen. Ooit eens een topic geweest, want het geldt niet alleen voor kranten, tijdschriften e.d. Een krantenabonnement kost gauw per maand tussen de 35 en 85 Euro. Als je nog geen klant bent zijn er het hele jaar acties voor een krant de hele week voor 1 Euro of per maand 4 Euro. En lange abonnementstijd voor een zeer laag bedrag is mogelijk. En je kan dan ook maandselijks of meermaandelijks veranderen, waardoor je voor een kopie het hele jaar een krant hebt.. Onderneem je niets dan ga je zo maar naar rond de 40 Euro per maand.  Ik heb bescheiden wat uitgezocht en de Telegraaf kost me 18 Euro per maand (all-in). Met het AD ben ik nog bezig, het aanbod is  ruim 5 Euro per week of 22 Euro per maand/4 weken. Ik wacht nog op een beter bod. Maar ik rijm dat nog niet met bezuinigen en verlies lijden.. Toegegeven ik doe er hierdoor zelf aan mee, maar vind me een dief van eigen zak als ik 40 Euro per maand ga betalen wat ik ook voor de helft kan krijgen.

Toegegeven ik doe er hierdoor zelf aan mee, maar vind me een dief van eigen zak als ik 40 Euro per maand ga betalen wat ik ook voor de helft kan krijgen.

Een keiharde onderhandelaar, hier in ons midden: de gedroomde opvolger van Johan Remkes! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +8

Dank je Léon, ik beschouw het maar als compliment. Ik begrijp ook dat jullie in limburg wat te stellen hebben met de commissaris van de Koning. Overigens zijn er nog wat meer functie voor Johan. 

De heer Remkes bekleedt (update 9 juli 2021) de volgende niet-ambtsgebonden nevenfuncties:

• Voorzitter Committee Safeguarding Impartiality (CSI) SKG-IKOB Certificatie
  • Voorzitter Raad van Toezicht kennisinstituut Deltares te Delft
  • Voorzitter Raad van Toezicht Rijksuniversiteit Groningen
  • Voorzitter Raad van Toezicht kennis- en netwerkorganisatie Platform31/IVO (Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen en Verslaving)
  • Voorzitter Advies en Arbitragecommissie Rijksdienst
  • Voorzitter Raad van Toezicht Groninger Museum
  • Lid College Bodemdaling Groningen
  • (Mede-) voorzitter Overlegorgaan Fysieke Leefomgeving; opgeschort gedurende waarneming in Limburg

Zover zal ik niet komen, ik onderhandel slechts over goede voordelige prijzen, in dit geval over kranten.

Reputatie 6
Badge +4

Zonder onderhandeling, betaal ik € 0,80 p.w. voor de Telegraaf (digitaal basis, 1 jaar abo) en € 1,20 voor het AD (digitaal basis, 2 jaar abo). Papieren versie is gewoon duur, dat is een keuze die je zelf maakt.

Reputatie 7
Badge +8

Daar heeft u @Mazzel helemaal gelijk in. Je kan bij "de krant” kiezen uit wat voor abonnement je wilt hebben. En die keuze maak je uiteraard zelf. Ik ben voor het all-in pakket gegaan, om diverse redenen bijv. mijn vrouw leest liever de papieren versie, van de PC heeft ze geen verstand. Kortom een keuze dus. En all-in met de papierenversie ben je altijd duurder uit. Maar als je niets onderneemt, vraagt of onderhandelt betaal je dus tenminste een 40 Euro per maand, terwijl bij vragen en zoeken je bij de Telegraaf 18 Euro per maand kwijt bent, de AD 22 Euro, is met cijfers achter de komma sowieso 4 Euro verschil, en met een 3 jaar abonnement dus ruim 150 Euro. Vind ik toch de moeite waard.

...ik beschouw het maar als compliment.

Het was wel degelijk een compliment.

U heeft alle kwaliteiten die de heer Remkes heeft (keihard onderhandelen), maar daarbij nog andere die het land juist nu zo dringend nodig heeft: bescheidenheid, inlevingsvermogen en verzoeningsgezindheid.

De ideale (in)formateur dus.

Reputatie 7
Badge +8

Met deze kennis moet ik wat doen. Ik zal me meteen aanmelden als (in)formateur want die anderen maken er niets van .:innocent::joy:.

Wacht tot u gevraagd wordt!

Dat zal niet lang meer duren, weet ik uit betrouwbare bron.

Uw naam gaat rond.

Reageer