Bezorgklachten krant

• 27 January 2022
  • 7 reacties
  • 324 Bekeken

Wij hebben in onze wijk al maandenlang een probleem met de bezorging van de ochtendkrant Telegraaf.  Wordt bezorgd in de loop van de dag of in geheel niet. Is het structureel niet nakomen van de afspraken om de krant uiterlijk om 7.00 uur in de bus te krijgen aankaarten als wanprestatie en daar  een compensatie voor eisen. 

Ik heb het niet over een kwartiertje of half uurtje later maar uren en niet af en toe maar weken achtereen.

De telegraaf verschuilt zich alleen maar achter protocol, overmacht en algemene voorwaarden.

als ik de factuur niet of niet geheel betaal wordt dat toch ook niet geaccepteerd.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

7 reacties

Reputatie 5

Wij hebben het hier jaren geleden ook gehad met het AD.  Zelfde verhaal eigenlijk . Structureel klagen, klagen, klagen zowel schriftelijk dan wel telefonisch meerdere malen.

De niet geleverde krant mocht ik dan van het abonnement aftrekken maar het ging mij erom dat ze de bezorger ( of dienst ) aanpakte die zijn of haar werk  blijkbaar niet goed deed.

Dat aanpakken gebeurde niet. De krant kwam of helemaal niet of te laat.

“u mag de krant zelf ook ophalen ‘s morgens op het depot  in uw wijk “  werd meegedeeld toen ik voor de zoveelste keer aan de bel trok. Oh ja nog een smoes:  “U bent het laatste adres en dan is de krant gewoon op “ lol. Ik kan zoiets zelf niet eens bedenken ;-)

Ammehoela daar heb ik geen abonnement voor genomen.

Ik heb er dus wel ervaring mee maar  kreeg het probleem gewoon niet opgelost. Ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee.

Heb het hele AD maar opgezegd destijds om verdere ergernis te voorkomen.  

Wij zijn het wel aardig zat maar willen toch kijken of we nog iets kunnen bereiken, opzeggen is zeker een optie voor de toekomst. Wellicht zijn er meer abonnees die er last van hebben. Met meer signalen wordt het misschien wel serieus genomen.

Het is coronatijd, door de lockdown problemen met personeel of zo? Toevallig die ene bezorger ziek of die is ermee gestopt en hebben ze geen andere? Ik had gedacht dat abonnees dan online de krant konden lezen. Kan dat niet? Dan zou het toch niet zo uitmaken?

Reputatie 5

Kan zijn dat er inderdaad problemen zijn door de omstandigheden maar communiceer dat dan gewoon met de klant en regel iets.

De krant is gewoon op jaarbasis een dure aangelegenheid. Dan wil je ook dat ie bezorgd wordt en wil je niet met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Er zijn wel online abonnementen beschikbaar met diverse keuzes. Merendeel van de kranten bieden 1 of meerdere opties.

Niet iedereen vindt het prettig digitaal te lezen.  Ik persoonlijk vind de papieren versie af en toe wel prettig dus koop ik een paar x per jaar een zaterdag editie  Telegraaf of AD.

Verder heb ik bij de Telegraaf en het AD voor een paar euro per maand toegang tot de premium artikelen. Dat is voldoende ( voor ons gezin)

Reputatie 7
Badge +6

Onbetrouwbare bezorging is een veel gehoord probleem . Niet zo vreemd wegens  arbeidsomstandigheden en slechte betaling weet ik van ervaringen van een dochter . Waaronder een grote bek van iemand doordat ze te laat was wegens een lekke band . Die hield het ook snel voor gezien …. Ik wil ook zelf geen abo meer wegens slechte ervaringen en forse prijs . Genoeg mogelijkheden op internet en TV om het meeste nieuws te volgen en soms koop ik ook een losse krant . 

Reputatie 7
Badge +8

Er zullen wel altijd problemen zijn bij bezorging van dagkranten, huis-aan-huis kranten, bepaalde weekbladen, vaste periodieken, folders c.q. de foldermap en alle mogelijke reclames. Probleem is bijna altijd “de bezorgers” .  De verdiensten zijn over het algemeen laag,  dat spoort niet erg aan om alles goed te doen, en de  moraal, vaak mede door de slechte verdiensten, is niet hoog. Voor de bezorging is er, voor zover ik weet, geen effectieve oplossing. Wel alternatieven zoals digitaal, zelf het benodigde ophalen bij een centraal punt e.d. Tot op heden heb ik altijd de bezorgdienst gebeld, en meerdere malen, dus blijven bellen en klagen. Het zal pas oplossen als er weer een nieuwe en goede bezorger is gevonden. Voor gratis drukwerk, meestal reclames van winkels e.d. wil het klagen bij die winkels wel wat helpen, zij gaan er dan achteraan, maar men blijft afhankelijk van goede bezorgers.

Reputatie 5

Voilà

https://www.ad.nl/achter-de-schermen/zorg-om-bezorging-van-de-krant-maar-we-werken-er-hard-aan~a46bb7f6/

Reageer