Actueel

Black Friday 2021: deel je top- en nepdeals

• 17 November 2021
  • 13 reacties
  • 758 Bekeken
Black Friday 2021: deel je top- en nepdeals
Badge +8
  • Community Manager
  • 2106 reacties

Black Friday komt er weer aan. Op vrijdag 26 november zullen de meest spectaculaire aanbiedingen je weer om de oren vliegen. In de aanloop hier naartoe stunten veel (online) winkels al met hun prijzen. Een goede Black Friday deal gaat over meer dan alleen de prijs.

Daarom houden wij alle acties rondom Black Friday scherp in de gaten. Bekijk onze website en schrijf je in voor De beste deal alert!

Heb je een top- of juist een nepdeal gespot? Deel ze met ons in de reacties!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dat komt goed uit want ik heb wat dingen op stapel staan.

Een all-purpose pc met Windows 11,
een smartphone voor de vrouw, dan kan ze weer bij haar centjes met de bankapp,
een setje zelf te plaatsen zonnepanelen,
twee beeldschermen voor de computer wat groter dan 23 inch,
een lekkere lamp voor boven die beeldschermen,
en een koptelefoon zonder snoer.
Dat wordt koopjes jagen!

Badge +1
Hierbij een super aanbieding van BLACK FRIDAY VAN AH, dit is de NIEUWE generatie 2021.

Bij Hans Anders, de hele week een complete bril, 50 % korting

Badge +1

Bij Hans Anders, de hele week een complete bril, 50 % korting

weinig verschil met prijs van Vrijdag

Bij Babydump.nl heb ik vorige week een  Stokke®️ Tripp Trapp®️ Classic Collection Hazy Grey (artnr: 3141) gekocht, een stoel, voor € 195, een prijs die ik een aantal weken geleden daar ook al zag.

En nu is deze stoel in de ‘aanbieding' van € 219 voor € 209. 

Hoe noemen we dat? Een afbieding? 

Badge +8

Het is vandaag Black Friday! Heb jij al een top- of nepdeal gespot? Deel ze met andere Communityleden!

Meer weten over wat wel en niet mag? In dit online artikel lees je meer over nepaanbiedingen.

Badge +2

Zo gaat dat dus. In mei was deze soundbar 99 euro. Nu speciale actie en slechts deze week helemaal bijzonder en alleen nu dankzij black friday: 99 Euro... 

Reputatie 7
Badge +6

Jeuj, al een gescoord, een nieuwe smartphone voor de vrouw, de Samsung Galaxy. Was in oktober nog gemiddeld €399, nu €344.

Verder valt het wel tegen. Het is meer van dit hebben we en dit is onze prijs, terwijl ik dat en dat zoek en wat zijn jullie prijzen. Die hebben ze dan meestal niet in de Black Friday aanbiedingen. Ik bedoel ik zoek een monitor, show me your price en zij bieden eentje van €1999 voor €1749, terwijl ik op Black Friday dacht iets te vinden van €149.

Maar ik heb eentje gespot voor €249, die Lenovo 27 inch, 2560x1440 pixels. Ik wou nog een desktop, maar ook dat valt tegen. En een draadloze koptelefoon. Ik denk dat ik die beter bij de Aldi of de Lidl kan halen. Ik ga morgen nog naar de Mediamarkt in Breda kijken of er koopjes zijn. 

Hoewel verder een prima site, vanwege doorgaans scherpe prijzen en een ruime keuze, flest ook Notino de boel. Al enige jaren kost een fles Encre Noir Extreme 100 ml rond de €25,-. Nu kost hij als Black Friday deal ineens €102,-. Je krijgt dan wel 20%…

Reputatie 7
Badge +6

Ik kom net van de Mediamarkt in Breda. Voor de zekerheid dubbel mondkapjes opgedaan. Het is natuurlijk een prima winkel, maar Black Friday aanbiedingen vielen erg tegen. Ik was in de markt voor een desktop, monitor, draadloze koptelefoon en navigator, maar je kan beter op internet kijken voor meer keus. Er waren wel 20x meer laptops dan desktops. De desktops die er waren, waren grotendeels van die Xtreme gaming modellen voor €1799-€1999. Ik kwam voor een all purpose not gaming pc, maar daar weet de verkoper geen raad mee.

Draadloze koptelefoons/headsets waren van €100 tot wel €400, dat viel buiten mijn range. Die moeten toch een beetje de eigenschap hebben dat als de deurbel gaat en ik zit boven, dat ik die nog moet kunnen horen.

We zoeken verder.

Badge +2

Black Friday in Nederland is 1 gigantische hoax. In Amerika gaat een tv van $2000 voor $300 de deur uit. Kijk; da's een aanbieding. Maar ja, de grote jongens in Nederland  hebben natuurlijk afgesproken om elkaar niet al te veel in de weg te gaan zitten. Kortingen voor de consument moeten wel nog altijd winst opleveren, want stel je voor dat je een product met minder (of nog veel erger: zonder) winst verkoopt... 

In Nederland is de standaard dat alles bij elke handeling "over de kop" gaat. Verkoopprijs €1000 was inkoop €500 en de tussenhandel heeft dan  €250 betaald. De Chinese groothandel heeft €125 aan de lokale handelaar betaald die er bij de fabriek €60 voor neerlegde. En dat is het mooie aan de VS. Daar koopt de Walmart rechtsreeks bij de fabriek. En betaald dus €60. Om het product vervolgens voor dezelfde €1000 in de winkel te leggen. Als dán op black Friday die tv voor €300 de deur uit gaat, is de winstmarge iets kleiner maar zeker niet nul...

En de Nederlandse consument? Die denkt een mega deal te hebben als tie 25% korting krijgt... 

Reputatie 7
Badge +4

als er echt 25% korting is op de reguliere prijs is dat toch prima?! Dat die reguliere prijs te hoog is tov het beloofde land is een ander verhaal.

en hoelang woon je al in amerika? 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb verder gezocht en een knoop doorgehakt. Eens in de zoveel jaar moet je beslissen waar je de volgende zoveel jaar meer wil werken. Ik heb m'n besluit net genomen, ik heb een nieuwe desktop pc gekocht tijdens Black Friday. Dus nu niet meer omkijken. 

Maar ja, kies maar eens, mens wat een worsteling, er zijn zoveel merken, en dan binnen een merk weer zoveel modellen enz. Ja, dan vragen ze: wat ga je ermee doen? Gamen, video-editen, fotobewerking, email en surfen? Dan zeg ik all-purpose non-gaming, maar daar kunnen ze niet mee overweg. Dus niet dat linkse model met al die lichtjes en stoere vormen, maar liever die rechtse. 

Wat ook tegenvalt is dat desktops een beetje aan het verdwijnen zijn en de laptops de markt hebben veroverd. In het woud van veel onbekende merken moet je een keuze maken, Asus, Lenovo, LG, Dell, HP, Samsung, Acer zijn zo'n beetje de bekendste. Wat te kiezen? Om de beslistermijn te verkorten heb ik zo gedacht: wat zie ik het liefst op of onder m'n tafel staan de komende jaren? Dus toen werd het Dell.

Dan moet je daar weer verstand krijgen van de modellen die er zijn. Er waren er veel, maar die komen nu zo'n beetje neer op Optiplex voor all-purpose kantoor en zo en Precision voor wetenschap en design. Dus om tekst te typen voor het forum is die Optiplex wel goed. 

Ik wou eigenlijk 16GB werkgeheugen, maar ik zag dat als je 8 GB hebt, je die zelf kan uitbreiden naar 16 of meer. Want er was een model met 16 in de aanbieding voor €777 en eentje van 8 voor €450. En eerst wou ik een 500GB SSD schijf, maar later zag ik dat die hele Windows maar 25GB nodig heeft en de geïnstalleerde programma's en nog wat meer ook 25GB, samen 50 GB. Nou dan kun je wel uit de voeten met 256GB. Veel programma's bieden ook de keus dat je ze op een tweede harde schijf installeert.  

Dus ja, zo kwam die Black Friday aanbieding in beeld van die met een i7 processor en 8e generatie met Windows 10 geschikt voor Windows 11, de Dell Optiplex 7060 i7 Intel Graphics van de foto hierboven rechts. Bij Bolcom voor €450. Net op tijd, want toen ik klaar was met bestellen stond er op de website: niet meer leverbaar! Er was nog een i7 9e generatie, met alles hetzelfde behalve 16 GB ram voor €777.  

Hij komt woensdag, dus als jullie me daarna missen, ik ben mijn nieuwe computer aan het configureren. Ik heb nog een oude Dell T3400 uit 2008 met een hdd c-schijf die nu heel erg traag is met opstarten. Maar ik heb nog een 256GB SSD schijf in de la liggen. Als alles is overgezet kan ik die oude hdd C-schijf klonen naar de SSD schijf en nog jaren als 2e pc gebruiken die niet meer traag is. Jeuj. Ik ben eruit, voor €450 twee desktop pc's in huis die niet meer traag zijn. Misschien dat de vrouw er dan ook achter wil kruipen.  

Twee deals gescoord op Black Friday. Op Tweakers staat een stukje prijshistorie van dit model. Niet verkeerd, alhoewel ik hem ook in juli al voor die prijs had kunnen krijgen. 

Prijshistorie Dell OptiPlex 7060-M14GT SFF

Reageer