Black Friday en Cyber Monday 2018

• 19 November 2018
  • 34 reacties
  • 20489 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Deze vrijdag is het weer Black Friday, de dag waarop winkeliers massaal met "spectaculaire" aanbiedingen adverteren. Sommige winkels adverteren nu al met Black Friday aanbiedingen. Hoewel oorspronkelijk overgewaaid uit Amerika zijn Black Friday en de daaropvolgende Cyber Monday inmiddels ook in Nederland erg populair. Als je net iets nodig hebt kun je veel besparen. Maar let op! Er zijn ook veel nepaanbiedingen te vinden. Je denkt dan wellicht een mooie deal gescoord te hebben, maar in de werkelijkheid blijkt een product dan toch weinig of helemaal niet afgeprijsd te zijn.

We zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen met Black Friday en Cyber Monday. Heb je dus een goede deal gevonden, of juist een miskoop? Laat het weten, en help andere consumenten besparen of juist door ze te waarschuwen!

3 tips om aanbiedingen te controleren:

• Vergelijk altijd de aanbieding met de prijzen van andere winkels. De korting die een winkel geeft kan door allerlei trucjes (bijvoorbeed een korting t.o.v. een adviesprijs) erg hoog lijken terwijl dit helemaal niet zo is.
  • Winkels kunnen naar aanloop van Black Friday hun prijzen verhogen, en komen vervolgens op de dag zelf met 'spectaculaire' prijsdalingen. Kijk naar de prijshistorie van producten op bijvoorbeeld Tweakers Pricewatch of met een browser plugin zoals Keepa voor Amazon.
  • Houd onze social media kanalen de komende dagen in de gaten. We zetten namelijk de dagen voor en op Black Friday ook onze prijsonderzoekers in om de goede en slechte deals eruit te pikken.

Welke top of juist hele slechte aanbiedingen kom jij tegen? Laat het weten!

Update: De Black Friday en Cyber Monday deals van 2019 komen eraan en daarom hebben we hier een nieuw topic voor aangemaakt. In dit nieuwe topic zullen we de beste en slechtste aanbiedingen plaatsen en kunnen we op verzoek helpen met het beoordelen van een deal. Dit topic van 2018 wordt nu gesloten.

Het topic is gesloten voor reacties

34 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Altijd, maar ook nu, ook handig: pricetrackers zoals https://keepa.com/ en https://camelcamelcamel.com/ ... je kunt instellen voor welke prijs je een product wel wil kopen en als hij dan voor die prijs te koop is, krijg je een seintje. Ook interessant omdat je kunt zien voor welke prijs een artikel de laatste tijd te koop is geweest, zodat je kunt zien hoe vaak en voor welke prijs het artikel te koop is en je kunt beslissen of je op een aanbieding wil wachten...
Superslechte ‘deal’

bij Zalando. Op de bovenste foto zie je de prijs van twee jassen die ik een kleine week geleden bestelde om te passen. Ik checkte op Black Friday even of er misschien nog een korting was gekomen op de jassen...zie de onderste twee foto’s. Dezelfde jassen waren extreem in prijs verhoogd!

Badge +1
Op die black friday zelf een Samsung Tab A 10.5 tablet met dubbele korting bij Mediamarkt gekocht. Het model met het grootste geheugen van 64Gb werd daardoor nog veel goedkoper dan het nog tegen gewone prijs aangeboden 32Gb model, dit tot verbazing van de verkoper terplekke. In concreto 32Gb model bleef €286, het 64Gb model werd door Mediamarkt zelf van €329 voor €299 aangeboden en daar kwam in diezelfde black friday periode een cashback actie van €50 vanuit Samsung overheen. Kortom een eindprijs van €249, een uitstekend aanbod. Dit alles dankzij mijn aarzeling eerder die week om die 32Gb uitvoering voor €286 te kopen, had ik dat wel gedaan had ik vast spijt gehad. Overigens moet je bij Mediamarkt altijd goed opletten op prijsverschillen tussen de diverse filialen, ik koop zelden direct in Den Haag of Rijswijk, maar kies de goedkoopste voor het desbetreffende apparaat. Dit keer was daar geen tijd voor..
Ik heb bij Groupon ook een leuke gevonden.

Wij kijken en bestellen vaker lunches en dinertjes.

Met black Friday hebben ze boven bestaande aanbiedingen en tegen dezelfde prijzen als voorheen een flinke kop gezet van "Black Friday".

Het is maar wat de klant wil kan ie krijgen.

De beste tip blijft: WAT JE NIET NODIG HEBT MOET JE NIET KOPEN TEGEN WELKE PRIJS OOK!

Ab
Heel goed gezocht in een overvolle massa koopjesjagers maar toch. Bij Hudson de bloes waarnaar ik zocht van E99, al 70% afgeprijsd, op Black Friday nóg 20% zodat ik die voor E24 kocht. Leuk koopje.
Bij Fonq is de Dyson AM06 tafelventilator van 349,- naar 285,- euro, een besparing van 64 euro. Bij ALLE andere winkels is deze ventilator 299,- en dus is de besparing maar 14 euro ipv 64 euro.
Foei Fonq!
Reputatie 4
Badge +2
Het lijkt hier wel reclame voor de multinationals en grote bedrijven 😞 De aller beste deal is:

Fitbit Charge 2 bij kruidvat online besteld voor maar € 99,-! Elders tussen de € 120,- en 150,- Dank u Sinterklaasje!
Reputatie 4
Badge +5

De Black Friday en Cyber Monday deals van 2019 komen eraan en daarom hebben we hier een nieuw topic voor aangemaakt. In dit nieuwe topic zullen we de beste en slechtste aanbiedingen plaatsen en kunnen we op verzoek helpen met het beoordelen van een deal. Dit topic van 2018 wordt nu gesloten.