Black Friday: Ontdek top- en nepdeals

• 25 November 2019
  • 56 reacties
  • 56044 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Black Friday: Ontdek de nepdeals

Vrijdag 29 november is het weer Black Friday, de dag waarop winkeliers massaal met "spectaculaire" aanbiedingen adverteren. Veel winkels adverteren de dagen voor Black Friday al met aanbiedingen. Als je net iets nodig hebt kun je veel besparen, maar let op! Er zijn ook veel nep -of slechte aanbiedingen. Je denkt dan wellicht een mooie deal gescoord te hebben, maar in de werkelijkheid blijkt een product dan toch weinig of helemaal niet afgeprijsd te zijn.

In dit topic zal ik aanbiedingen van bekende winkels beoordelen en kan ik je op verzoek helpen met het beoordelen van een deal. Heb je zelf een goede of juist een slechte deal gevonden? Laat het weten en help mee!

3 tips om zelf Black Friday-aanbiedingen te controleren

• Vergelijk altijd de aanbieding met de prijzen van andere winkels. De korting die een winkel geeft kan door allerlei trucjes (bijvoorbeeld een korting t.o.v. een adviesprijs) erg hoog lijken terwijl dit helemaal niet zo is.
  • Op https://www.consumentenbond.nl/test kun je naast de testresultaten van producten ook prijzen van winkels vergelijken.
  • Winkels kunnen naar aanloop van Black Friday hun prijzen verhogen, en komen vervolgens op de dag zelf met 'spectaculaire' prijsdalingen. Kijk naar de prijshistorie van producten op bijvoorbeeld Tweakers.
  • Houd onze social media kanalen de komende dagen in de gaten. We zetten namelijk de dagen voor en op Black Friday onze prijsonderzoekers in om de goede en slechte deals eruit te pikken.

Natuurlijk gaat een goede deal niet alleen om een scherpe prijs, maar ook om een product van goede kwaliteit. Ben je benieuwd of het product dat jij op het oog hebt wel deugt? Word 7 dagen gratis lid (direct opzegbaar), en check het op onze website.

Bekijk ook onze pagina over nepaanbiedingen, waar we updates plaatsen over onze nieuwste actie ‘Laat je niet neppen'. 

:point_right:  Snel naar:
Folderaanbiedingen Lidl
Televisies Mediamarkt
Audio Mediamarkt
Black Friday bij Albert Heijn
Folderaanbiedingen Kruidvat
Folderaanbiedingen Trekpleister
Folderaanbiedingen Dirk
Soundbars
Robotstofzuigers
Nepaanbiedingen Otto.nl
Playstations
Koptelefoons
Draadloze speakers
Activity trackers
Koffiezetapparaten en espressomachines
Laptops
Navigatiesystemen auto/fiets/wandel
Stofzuigers
Fotocamera's
Printers
Xbox
Frituurpannen en Airfryers

Het topic is gesloten voor reacties

56 reacties

www.colourfulrebel.com

De heren basic sweaters kosten al jaren 49,95

Vandaag kosten de heren sweaters uit de nieuwe collectie 64,95 en met black friday (20% korting) nu 51,95

Dat is toch pure oplichterij???

Reputatie 4
Badge +2

Tsja...sinds de black friday binnensloop in ons land is mijn motto; NIETS KOPEN OP DIE DAG. gewoon NIETS. Dat is ook wat voordeel behalen ;-) en een leuke uitdaging. Vandaag gelukt om 0,00 uit te geven,  we eten restjes uit de voorraadkast. 

Reputatie 1
Badge +2

Tsja...sinds de black friday binnensloop in ons land is mijn motto; NIETS KOPEN OP DIE DAG. gewoon NIETS. Dat is ook wat voordeel behalen ;-) en een leuke uitdaging. Vandaag gelukt om 0,00 uit te geven,  we eten restjes uit de voorraadkast. 

Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo’n slecht idee. Waar de hele wereld lijkt ingesteld op consumeren kan het geen kwaad als meer mensen proberen te consuminderen. Voor de geest (minder stress, het neemt allemaal ruimte in, en het kan ook allemaal stuk) En voor de planeet (Alles wat gemaakt wordt, en gebruikt, vreet erg veel energie en dat heeft doorgaans geen duurzame bron…. )

Bose wave music system 4

plus

Wave Sound Touch Pedestal

€ 699,00  nu € 399,00  Radio Bakker Alkmaar.  Topdeal

Badge

www.diamondpaintingwereld.nl Zeer slechte zaak, deze webshop adverteert al 3 dagen met 70% korting op het gehele assortiment. 
In werkelijkheid betaal je nu zelfs ca. 50 cent meer dan normaal! 
Al het hele jaar staan de paintings van 20,00 voor 9,95 (start-formaat) 
Nu sinds de black friday actie staat er van 20,00 voor 10,36 (waar ze die 10,36 vandaan halen?!) 
Nadat ik een bericht gestuurd heb kreeg ik een vaag verhaal dat de 9,95 al een actie van 50% korting was en dat ze nu 20% op die 50% korting geven. Klopt niet, want 10,36 is geen 20% korting topv 9,95, dat is zelfs een prijsverhoging! Na veelvuldig contact hebben ze (zowaar) de prijzen verlaagd naar 7,95. Maar dit is alsnog maar 20% korting, geen 70% korting waar ze mee adverteren. Ik zag zojuist dat veel prijzen trouwens (weer?) op 10,36 staan. 
Ze zetten deze 70% korting op het gehele assortiment nogal agressief in (facebook, iedere dag mailings, etc) maar aangezien ze de “van” prijzen nooit hebben gehanteerd (natuurlijk niet, de “van” prijzen zijn idiote prijzen die nergens op slaan) zijn ze gewoon illegaal bezig. Heel jammer dat de meeste webshops euro's belangrijker vinden dan tevreden klanten. Zo belangrijk dat ze er zelfs de wet voor overtreden. Ik vind serieus dat mensen beschermd moeten worden tegen dit soort foute (flauwe) acties. www.diamondpaintingwereld.nl Weet dondersgoed dat ze nooit 20 euro voor een 20x20 painting, of 20 euro voor een sorteerdoosje hebben gevraagd. Dat zijn prijzen die nergens op slaan. 

Badge +8

:loudspeaker:  Oproep! Heb je met Black Friday een goede, of juist slechte koop gedaan? Schrijf hier dan een review over op onze website. Zo help je andere consumenten met het maken van de juiste keuze!