Blokkade Markplaats account

• 23 September 2022
  • 9 reacties
  • 179 Bekeken

Badge

Beste forumleden,

Ik ben momenteel verwikkeld in een conflict met het platform Marktplaats.

Ik ben een al jaren lange gebruiker van Markplaats, er stonden vele positieve reviews van prettig verlopen deals. Plotseling kon ik niet meer inloggen in mijn account en niet veel later bleek mijn account geblokkeerd te zijn.

Via verschillende wegen contact gezocht: chat (wordt keer op keer abrupt beëindigd), mail, Twitter, enzovoort. Ik krijg maar geen duidelijk reden van mijn blokkeren: er zouden vanaf mijn verbinding meerdere verdachte advertenties zijn geplaatst.

Ik kan me geen voorstelling maken van welke van mijn geplaatste advertenties (een fiets en twee paar schoenen), genoeg aanleiding zouden geven om mijn account te sluiten.

Ondanks herhaaldelijk vragen biedt men geen inzicht. Ik krijg alleen teruggekoppeld dat "alle complicaties rondom mijn account terecht zijn". En zij geven geen inhoudelijk informatie "om geen inzage te geven in onze processen". Op de een of andere manier is mijn account, of zijn mijn advertenties, op enige wijze kunnen gekoppeld aan frauduleuze activiteiten, Punt is, ik heb werkelijk waar geen enkel idee welke "frauduleuze activiteiten" dit dan zijn.

Welke weg zou ik alsnog kunnen bewandelen om meer inzicht te krijgen in de reden van de blokkade? Op de vraag of het tegenwoordig verboden is om een fiets of (nieuwe) schoenen te koop aan te bieden, krijg ik ook al geen reactie.

Wie kan mij helpen?

9 reacties

Er is geen andere weg dan via Marktplaats zelf en hoe vervelend ook, als u er met hun niet uitkomt houdt het eigenlijk op. Dan zou je nog naar de rechter kunnen maar dat is wel heel zwaar geschut en geeft ook bepaald geen garantie dat je je zin krijgt.

Reputatie 6
Badge +3

De echte handelaren worden bijvoorbeeld van Marktplaats geweerd. Niet dat ik jou daar van wil beschuldigen. Kan ook wat andere (per ongeluk) zaken of negatieve reviews zijn. Ik zou er verder geen moeite voor doen. Gewoon een nieuw account aanmaken met een ander email adres. En dan even goed de voorwaarden doorlezen.

Badge

De ban is gekoppeld aan het IP adres, want dit werkte niet. Nieuw account aanmaken moet tegenwoordig ook gekoppeld gaan met een telefoonnummer..... 

Een IP adres kun je nog via een vpn ontwijken en je kunt ook een prepaid sim gebruiken voor een tel nummer.

Reputatie 5

Het is een David tegen Goliath situatie. U heeft al gemerkt dat protesteren op allerlei manieren nergens toe leidt en u niet wijzer wordt waarom u bent geblokkeerd.

Op het radar forum ( effe gegoogeld) zag ik ook wat draadjes lopen over iets soortgelijks. Overigens zonder positieve oplossing.

Marktplaats bepaalt en hult zich in vaagheden en is ook niet  transparant m.b.t. een reden waarom u bent geblokkeerd. Daar gaat u dus niet achter komen.

Hoe frustrerend  en onterecht ook : u bent  vrees ik een roepende in de woestijn.

Ik doe zelf niets bij marktplaats maar ik zou ook balen als een stekker als ik meende onterecht te zijn ‘verbannen’. zonder een reden te weten.

Deze grote mediums  menen zich dat te kunnen permitteren , net als een dag of twee geleden iemand hier die opeens bij Zalando wordt gedwongen om de aankopen met een creditcard te betalen, terwijl dat nooit nodig was en daar ook geen plausibele verklaring voor krijgt .

Ze maken hun eigen regels en interpreteren dat op hun eigen bijzondere wijze.

Hoe vervelend ook je bent dan feitelijk uitgepraat.

Wellicht weten ‘de techneuten’ hier  of elders een mogelijkheid om toch 1 en ander te omzeilen.

Reputatie 7
Badge +5

De ban is gekoppeld aan het IP adres, want dit werkte niet. Nieuw account aanmaken moet tegenwoordig ook gekoppeld gaan met een telefoonnummer..... 

dus je kunt wel inloggen op je mobiel als je 4G gebruikt? zit je dan soms op een gedeelde internet aansluiting?

Marktplaats draait op een Google platform.
Die kunnen best lastig zijn.
Kijk een naar de reputatie van het adres en of het wel Nederlands is.
https://bgp.he.net/ip/

Bij sommige providers heb je geen vast IP.
b.v. bij Ziggo in sommige regio, heb je een IPv4 adres via een tunnel.
De aansluiting heeft alleen een IPv6 adres.
Dan deel je het IPv4 adres met met andere klanten.
Je kunt dat eens aan je provider vragen.

Op 4G is ook alles NAT
Als daar boefjes op zitten, is een hele groep de klos.

Badge

Marktplaats draait op een Google platform.
Die kunnen best lastig zijn.
Kijk een naar de reputatie van het adres en of het wel Nederlands is.
https://bgp.he.net/ip/

Bij sommige providers heb je geen vast IP.
b.v. bij Ziggo in sommige regio, heb je een IPv4 adres via een tunnel.
De aansluiting heeft alleen een IPv6 adres.
Dan deel je het IPv4 adres met met andere klanten.
Je kunt dat eens aan je provider vragen.

Op 4G is ook alles NAT
Als daar boefjes op zitten, is een hele groep de klos.

Ik zal hier verder naar gaan kijken, bedankt!

Reputatie 4
Badge +4

@RamonD Heb je nog iets gehad aan de tips van de community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Reageer