Borg autoverhuur termijn te lang

• 6 July 2022
  • 11 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo iedereen.

Ik vraag me af of er mensen zijn die het ook onterecht vinden dat het borg die vastgehouden wordt van je rekening tijdens een autoverhuur wel 30 dagen lang duurt tot het weer beschikbaar is op je rekening.

Is daar een collectief bezwaar voor mogelijk? Zijn er mensen die het uitgezocht hebben? Ik heb mijn bezwaren bij autoverhuurbedrijf en bank al gedaan en het enige wat ze doen is excuses aanbieden dat het zo lang duurt maar ze doen er verder niets om het verbeteren. Volgens die maand dat ze je geld vast houden kunnen ze wel ergens beleggen en maken dan bank/mastercard/verhuurbedrijf winst van. Er is geen wet die hun tegenhoud en hoewel je de auto netjes terugbrengt zie je borg geld pas na een maand terug.

11 reacties

Maar met een creditcard (u schrijft mastercard) betaal je toch helemaal geen borg? Ze doen een reservering maar je hoeft dat bedrag toch niet op je rekening te hebben of dat geld over te maken? Verder is 30 dagen wat lang inderdaad maar ik denk dat dit aan het verhuurbedrijf ligt, die moet de reservering weer vrijgeven.

Je betaald altijd een borg dat is de gatantie, ze zeggen altijd dat je het bij het afleveren van de auto het meteen terug krijgt maar dat is nooit het geval en je wordt van de bank naar het bedrijf gestuurdt en andersom en dan opeens hoor je ook dat het mastercard financial cervice company de schuld is wnat die kan niet snel geneog het bedrag vrij geven. (Mastercard is dat tekentje op je creditcard het si een bedrijf ook) en je moet wel genoeg op je kaart hebben staan om dta natuurlijk te kunne doen.

Sorry maar op een CREDIT card staat niets, je krijgt er krediet op en eens per maand betaal je de rekening of zo je wil kun je ook langzamer aflossen maar dan moet je rente gaan betalen. Een reservering hoef je niet te betalen, althans dat is mijn ervaring dus ik kan mijn ervaring en uw verhaal niet met elkaar rijmen.

Reputatie 6
Badge +4

@A. Deen ik heb dezelfde ervaringen. Huurauto wordt alleen een reservering op je card gedaan en deze vervalt vanzelf na het goed inleveren van de auto. Er is niets afgeschreven dus er hoeft ook niets terug te worden betaald.

Juist daarom is een creditcard zo fijn bij autohuur.

dus waarschijnlijk heeft het te maken met wat voor bankpas hebt want bij ons is het borg vastgehouden voor bijna een maand en dus mij betaalkracht op mindering gebracht voor die periode. Gelukkig was van de borg de kosten van de huurperiode afgehouden en was maar een bedrag van ong.250 euro dat nog werd belemmert maar bij een vorige huur bij andere huurbedrijf werd het borg in totaal vast gehouden en toen ging het om meer dan 1000euro en dus opeens kan je 1000 euro van je rekening voor een maand niet gebruiken …. we hebben toen een bank directeur gevonden om het voor ons op te lossen maar  het gaat nu om andere bank en andere bedrijf. Vind het wel absurd dat ze wel binnen 4 seconden je geld af kunnen halen maar 30dagen voor nodig hebben om het terug te zetten.

dus waarschijnlijk heeft het te maken met wat voor bankpas hebt want bij ons is het borg vastgehouden voor bijna een maand en dus mij betaalkracht op mindering gebracht voor die periode.

Ik zeg enkel dat het u niets kost, een reservering wordt altijd in mindering gebracht van de bestedingsruimte van een kaart dus hebt u een probleem als u die ruimte nodig heeft en niet beschikbaar is.

Het is het verhuurbedrijf dat dit veroorzaakt, die moeten de reservering na inleveren weer opheffen, dat kan de bank of de creditcard niet doen. Eigenlijk denk ik dat er weinig tot niets aan te doen valt behalve daar niet meer huren.

Ik denk ook inderdaad aan niet meer huren, je krijgt op den duur je geld wel weer beschikbaar  over een x-periode maar je koopkracht is dan wel minder voro die periode en moscht ej het nodig hebben dan heb je het niet en ik vind het egwoon niet horen dat het zo lang duurt. In de laatste geval ik heb begrijpen dat van het bedrijf 10 dagen na inlevevering van de auto pas de borgsom hebben released en de bank heeft nog 10werkdagen er over gedaan om het beschikbaar te stellen op mijn acount. Ik heb mijn bezwaren gedaan maar het doet hun niets op het moment dat geen wet is dat hun verplicht op een of andere maneir om dat binnen een termijn te doen van een dag zoals beloven in hun voorwaarden. k vroeg me alleen af of er meerdere mensen last van hebben en dan kunnen we misschien collectief iets doen maar waarschijnlijk niet. Dan wordt maar nog een ding alleen betaalbaar voor rijken die een groot budget te besteden hebben en is voor hun geen punt om een bepaald bedrag te missen voor een termijn dat ze weten.

Reputatie 5
Badge +6

@Katerina 

@A. Deen Ik zeg enkel dat het u niets kost, een reservering wordt altijd in mindering gebracht van de bestedingsruimte van een kaart dus hebt u een probleem als u die ruimte nodig heeft en niet beschikbaar is.

Ik vind ook wel dat u een risico neemt, u gaat er van uit dat de borg 100% terug betaald wordt.

Wat nu, als u een schade (wel of niet uw schuld) maakt en de borg wordt ingehouden? arm of rijk.

Daar moet u altijd rekening mee houden.

Dan komt er misschien verzekering enz. aan te pas  en de voorwaarden van de borgsom; dan zal deze waarschijnlijk ook niet terug betaald worden.

Mijn punt is dat op het moment dat alles ok is verlopen en alles ok is met de auto de maatschapij belloofd het geld te rerealen de volgende dag van de check en dat is dus niet gebeurd , als je van uitgaat dat er iets mis gaat dan moet je maar dan inderdaad uberhaupt geen autorijden

Reputatie 5
Badge +6

In de “contante” maatschappij ging dat wat makkelijker, borg in het kluisje onder de receptie.

Bij inleveren alles OK, kreeg je gelijk de borg weer terug.

Nu alles via banken en soms ook via het Hoofdkantoor van de verhuurder gaat zit er gewoon meer tijd in het betalingsverkeer.

Pinnen/betalen kan altijd maar, ongedaan maken of terug boeken kan alleen door door de financiële administratie gedaan worden en dat voorkomt ook interne fraude.

Of dat dan bewust of onbewust vertraagd wordt, komen wij als consument misschien nooit achter.

Vooraf duidelijke afspraken voorkomt nasleep achteraf.

Contant geeft nu ook nog het extra probleem, dat de bank geld vraagt voor het terug storten.
Retour pinnen zou de oplossing kunnen zijn, als je ook met pin betaald hebt.
Verhuurders houden wel van vertraging, als er toch nog een verrassing komt met kosten.

Reageer