Designdogs.nl - Ben ik opgelicht?

• 18 August 2016
  • 12 reacties
  • 392 Bekeken

Hallo iedereen,

Mijn naam is Lindsey en ik woon in België. Op 08/08/2016 heb ik via de website www.designdogs.nl een paar Michael Kors schoenen besteld. Ik kreeg vrijwel meteen een mail waarin stond dat de betaling goed is verlopen en dat ik mijn schoenen weldra kon verwachten.

Op de website staat vermeld dat succesvolle bestellingen vrijwel altijd na 12 tot 24u worden verzonden. Vandaag, 18/08/2016, heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik stuurde eerder deze week al een mailtje met de vraag hoe het zat met mijn bestelling, maar heb geen antwoord gekregen. Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit een malafide website betreft, en dat ik dus werd opgelicht.

Graag had ik daarom geweten of er nog mensen zijn die hier misschien al een ervaring mee hebben gehad?

Met vriendelijke groeten,

Lindsey

Het topic is gesloten voor reacties

12 reacties

Hallo Lindsey1982,

Zou graag willen weten of je de schoenen inmiddels ontvangen hebt.

Ik stond namelijk ook op het punt om te bestellen bij designdogs.nl maar heb het toen eerst even gegoogled en kwam jouw bericht tegen.
Neeeeee!! NIET BESTELLEN!!! Malafide website!

Nog steeds niets ontvangen. Ik ben dus 80 EUR kwijt. Heb mijn lesje nu wel geleerd! Ik had maar slimmer moeten zijn, maar ik wilde deze schoenen zo graag...

Ik wil er wel iets aan doen maar ik weet niet goed wat. Ik woon in België en ik weet niet of onze consumentenbond, Test-Aankoop, me hierbij kan helpen. In ieder geval moet er iets met deze website gebeuren, vóór nog meer mensen in de val lopen!
Reputatie 1
Hi Lindsey, vervelend om te horen dat je jouw bestelling nog niet hebt ontvangen. Op onze site hebben we de volgende informatie staan over je rechten en plichten bij online aankopen. Als het om oplichting blijkt te gaan dan is aangifte doen bij de politie nuttig, maar helaas moet je hier niet te veel van verwachten. Op deze pagina kun je lezen wat je het beste kan doen wanneer je bent opgelicht door een bedrijf.

Ook hebben we op de site een pagina met daarop een checklist om veilig online te kopen. Mochten er nog meer mensen problemen ondervinden met Designdogs.nl dan hoor ik dat graag zodat ik dit kan intern kan doorgeven.

@H.G.van Rheenen: zoals je kunt zien hebben we al veel informatie beschikbaar via onze website. Deze is te vinden via de zoekmachine. Ik zou je willen vragen om in de toekomst eerst de zoekmachine te raadplegen voordat je verschillende oproepen tot content plaatst in verschillende discussies.
Reputatie 1
@Lindsey, ik heb je bericht doorgegeven aan mij collega's die zich bezighouden met dit onderwerp. Meer kan ik helaas nu niet voor je betekenen. Het enige wat ik je kan adviseren is om altijd goed te checken bij wie je een online aankoop doet. Is een aanbieding te mooi om waar te zijn, is mijn ervaring dat je vaak extra voorzichtig moet zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden!

1. Een advocaat inschakelen is wel het laatste wat ik nu ga doen. Ik ben al 80 EUR kwijt. Ik ben dus niet van plan er nog meer geld aan te verliezen...

2. Aangifte doen bij de Belgische politie, van een Nederlandse schoenenwebshop? Denk niet dat ik daar een stap verder mee kom. Die gaan volgens mij gewoon zeggen "ons probleem niet!"

3. Als ik iets wil doen, dan is het vooral voorkomen dat er nog mensen in de val trappen. Er moeten toch instanties bestaan die zich bezighouden met het onderzoeken van zo'n sites, en ervoor te zorgen dat ze worden opgedoekt?

Zoals ik al zei, zal ik nu zeker voorzichtiger zijn. Ik bestel alleen nog bij bekende betrouwbare sites. Kan mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik erin ben getrapt... maar ja... vijgen na Pasen!

@Lotte Witty geeft aan, dat mijn eisen, die ik aan de Consumentenbond stel, niet vervuld kunnen/zullen worden. Dagelijks wordt men geconfronteerd met mensen die opgelicht worden via het internet. Sommige passen niet op, anderen hebben niet in de gaten dat ze erin geluisd worden door uitgekookte criminelen. Via communicatie op het internet zijn de daders vaak bekend maar worden niet vervolgd, terwijl het toch duidelijk een vorm van beroven is en daar wilde ik het toch graag over hebbenGeplaatst door H.G. van Rheenen op Aug 24, 2016.
Ik heb het hier al eerder gesteld: de Consumentenbond houdt zich vooral bezig met de Consumentenbond. Voor mij reden mijn account hier te laten verwijderen.

Tevens uitschrijven als CB-lid of alleen van het forum laten verwijderen?

Heeft u dan een alternatief? Weglopen kan altijd nog en is het begin van de ondergang van de hele Consumentenbond.

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Aug 24, 2016.
Ik ben geen lid van de ConsumentenBond, omdat ik het idee achterhaald acht: de meeste tests zijn amateuristisch, of worden elders beter uitgevoerd, de ConsumentenBond houdt zich vooral bezig met vrijblijvend juridisch advies voor de leden, en met de paar gevallen die leuk genoeg zijn om in de ConsumentenGids te verschijnen. De consument die wil dat er in Nederland recht geschiedt, spele beter voor eigen rechter.
desingdogs. Niets bestellen. Ik heb 2 weken gewacht, gemailt. Net laarsjes binnen gekregen van plastic . Absoluut niet wat ik besteld had. Pure oplichting. Ze hebben een kantoor in nl. Maar als je dat nummer belt, krijg je een bandje.

Mooi balen 89 euro kwijt
[quote]

De consument die wil dat er in Nederland recht geschiedt, spele beter voor eigen rechter.

Geplaatst door I.A. van Langevelde op Aug 24, 2016.

Wat een gevaarlijke onzin, maar door het gebruik van de aanvoegende wijs wel weer lachwekkend.
Reputatie 1

@Lotte Witty hierboven aangekondigde commentaar van een redactielid met veel belangstelling tegemoed. In de zaak replicahorlogeonline.nl waarnaar eerder werd verwezen, haakte de Consumentenbond/Klachtenkompas.nl inmiddels met een statement af:

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Aug 24, 2016.

Toch even iets recht zetten. Ik heb niet toegezegd dat hier nog een reactie zou volgen van een van mijn collega's. Ik geef volgens mij duidelijk aan dat er in jouw andere discussie een reactie zou volgen. Wat ondertussen ook is gedaan.
Reputatie 1
@H.G. van Rheenen. Op dit moment valt er niet meer te zeggen dan wat ik al eerder heb gezegd. We proberen de informatie op onze site zo volledig mogelijk te hebben. Ze zullen gaan kijken of we nog meer informatie op de website kunnen plaatsen. Het zou fijn zijn als de discussie nu weer terug kan gaan naar het oorspronkelijke onderwerp.

Mochten er nog meer mensen zijn die problemen hebben met de webwinkel designdogs.nl laat het ons dan weten door hier een reactie achter te laten.
Reputatie 1
We verzoeken iedereen die problemen heeft ondervonden met deze webwinkel dit aan ons te melden via http://www.klachtenkompas.nl dan kunnen wij daar de klachten monitoren en indien mogelijk actie ondernemen.

[Deze discussie zal worden gesloten zodat iedereen het bovenstaande bericht kan lezen]