Deurverkoop

• 26 August 2021
  • 10 reacties
  • 110 Bekeken

We mogen niet meer gebeld worden door allerhande verkopers. Wat een opluchting.

Maar sinds kort staan nu allerlei soorten verkooplui voor de deur, bellen aan en vinden 

je onaardig als je ze niet de gelegenheid geeft überhaupt hun (te langdradige) verkoopverhalen aan te horen.  Wat nu?

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Wat nu?

I.p.c creatief met kurk thuis of bij een andere gezelschap…. creatief met stickers aan de deur…

Er zijn inmiddels heel wat meer stickers te koop dan de standaard JA/NEEN- of NEEN/NEEN-achtigen..

https://www.google.com/search?q=Geen+energie+advies,+verkoop+aan+de+deur+sticker&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=qwertyuiopqwertyuiopaaaHhhhhhLUQ_AuuuuuAbcdefghijklw=2008&bih=1022

Zoals (willekeurig):

Overigens alle bordjes, stickers en andere gekkigheid terzijde, de samenleving verwacht van u dat u gewoon zelf nee kunt zeggen. Onderdeel van het sociaalcontract. Ander moet colportage namelijk integraalverboden worden en dat is niet zo.

Deze hang ik wel eens aan de deur.

Waarom zou het geloof niet meer verkondigd mogen worden?

Dit vind ik echt een brug te ver.

Reputatie 7
Badge +4

mag natuurlijk best verkondigd worden, staat ook nergens dat dat verboden zou zijn. Alleen niet, in dit geval, aan mijn deur. 

Reputatie 4
Badge +3

Er zijn ook genoeg ander bordjes te koop of te maken. Ik hou niet van bordjes aan de deur, maar voor mij dan een bordje: geen verkopers aub. En we zijn al bekeerd.

mag natuurlijk best verkondigd worden, staat ook nergens dat dat verboden zou zijn. Alleen niet, in dit geval, aan mijn deur. 

Omdat ik momenteel niet aan uw deur sta, zeg ik: “Bekeert u, heer Stroeve”.

Deze hang ik wel eens aan de deur.

Ik zou toch een hoger bedrag kiezen. Het risico dat je eens 25 euro in je handen gedrukt krjigt en dan nog moet gaan luisteren lijkt me een gruwel.

@Léonz 
Het is een kaartje, dat ik aan de deur plak als ik geen zin heb in gesprek aan de deur.
Er zijn ook momenten dat ik de tijd neem om iemands praatje aan te horen.
Er is ooit een Essent verkoper op de vlucht geslagen toen ik hem sommeerde om te betalen.
Ik heb daar erg van genoten.

@Harrie LPP 
€25 is voldoende als drempel, de meeste mensen zijn vrekken.

Reageer