DHL denkt wat extra inkomsten te hebben.

• 9 January 2017
  • 7 reacties
  • 545 Bekeken

Heb iets besteld in China, twee afstandbediening a 4.33 Euro per stuk ( dit is inclusief verzenden met normale post ). Ik dacht, laat ik dit even versturen met DHL, koste 18.40. Totaal ~ 26 euro Komen ze het nu af leveren of ik even ~42,- inklarings en handeling fee wil betalen. http://www.modelbouwforum.nl/styles/default/xenforo/clear.png Totaal hadden die < 8 euro remote's me dan 68 euro gekost.

Lache, neem maar weer mee en stuur het maar terug naar China, is/was mij reactie, dus niet geaccepteerd.

Weer een wijze les, goedkope spullen nooit met DHL laten versturen gewoon met standaard post.

7 reacties

Ja, want dan kunnen zij handelings kosten in rekening brengen van 18 Euro Snel verdient voor 2 minuten werk. Maar het grote probleem hier is dat ik alleen btw over het product zou moeten betalen. Stel dat ze de 26 euro nemen dan is dat nog maar 5.46 euro.

42 - 5.46 - 18 = 18.45 mmmhhh waar gaan die 18 euro naar toe ??????
Tja goedkoop is niet altijd goedkoop. Het is namelijk zo dat er steeds meer in China wordt gekocht door consumenten. De Douane is daar inmiddels ook van op de hoogte en zit daar boven op want als de staat belasting kan innen zullen ze dat niet nalaten. DHL en andere vervoerders, ook Post.nl, hebben een vergunning om deze inklaringen af te handelen. En die dienst kost geld want dat staat los van de transport kosten. Als je op de site van de belastingdienst kijkt zul je zien dat tot 22 euro er geen btw hoeft te worden betaald. Maar omdat Amigo er zelf voor heeft gekozen om een snellere verzendwijze te kiezen is het bedrag waarover btw berekend wordt het totaal van de aankoop van de producten inclusief de verzendkosten. Dus duurder dan 22euro en betekend dus btw betalen. Amigo zou voor hij gaat importeren zich op de hoogte moeten stellen van de geldende regels. Dan had hij de ellende kunnen voorkomen en niet een bedrijf dat gewoon wettelijke regels volgt betichten van extra winst creëren. In dit geval dus eigen schuld dikke bult.
Doe even het btw rekensommetje en probeer dan maar eens op 42 euro uit te komen.

Dat lukt je niet, kijk even naar mijn post voordat je onzin uit kraamt.

jij werkt waarscheinlijk voor een van deze post bedrijven.
En ik hoop dat ze al de btw betaald hebben, want ik hoef het pakketje niet meer, dan gaat DHL er mooi verlies opdraaien en denken ze misschien beter na de volgende keer.

ik heb al ander besteld met normale post. Ik wacht wel, en DHL hoeft nooit meer iets te doen voor mij.

Daar bij verzin je nu zelf ook nog eens zelf import regeltje. Hier staat duidelijk dat het over de waarde van het pakketje gaat exclusief verzekerings- en verzend-kosten. is de BTW tegenwoordig 450% geworden, want dan moet ik aan DHL een excusus doen 🙂

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

De BTW wordt berekend over de douanewaarde. De douane waarde kan bestaan uit:

1. De aankoopprijs van de goederen
  2. De bijkomende kosten voor transport tot aankomst op de plaats van bestemming in de EU
  3. Belastingen en heffingen bij invoer ( niet de BTW )
De vervoerskosten die meegenomen worden in de aangifte waarde voor de BTW zijn de vervoerskosten die gemaakt worden bij het vervoer binnen de EU. De goederen uit China die via DHL komen worden vaak via Leipzig de EU binnen gebracht. Dan wordt voor de aangifte de inkoopprijs en de transportkosten van Leipzig naar NL uw adres meegerekend.

U kunt bij DHL een specificatie opvragen waarin dit allemaal vermeld staat.
ik plaats een link naar de regels waar duidelijk iets anders staat.\En jij verzint weer nieuwe regels > laat me niet lachen. lezen is moeilijk. als de waarde van het pakketje zonder verzended kosten etc meer dan 22 euro is moet je btw betalen over ja de waarde van het pakketje + verzend kosten etc. De waarde moet dus wel hoger sij n als 22 euro. Het is en blijft moeilijk lezen. En nog een keer dan is het totale bedraag 26 euro, hoe kan DHL ooit aan 42 euro. Geef hier nu eens antwoord op inplaats van zelf wetgeving te verzinnen.
Reputatie 7
Als je iets koopt in China (webwinkel) importeer je uit China. Bij die bestelling ben je inklaringskosten verschuldigd. Die kosten zijn er vanaf een bepaalde waarde en ze lopen op naarmate de waarde hoger is.

Tot E 22 niets

Van E 22- tot E 150 inklaringskosten en 21 % BTW

Vanaf E 150 – inklaringskosten, 21 % btw en 6% douanerecht

Kosten voor inklaren: Post NL E 13,00, wat de andere bedrijven rekenen weet ik niet maar ik rekende vroeger al meer, ook al was dat nog in guldens. Anderen rekenen 2,5 % van de waarde van het artikel, meestal met een minimum.

De waarde die door de afzender wordt aangegeven is dikwijls te laag, de Douane stelt dan zelf, door middel van een steekproef, de waarde vast op basis van wat er in het Douanewetboek staat. De totale kosten die je in dat geval betaalt voor een artikel van E 8 kunnen dan weleens behoorlijk tegenvallen. Omdat dat steekproefgewijs gebeurt is de kans dat je flink in de buidel moet tasten niet zo héél groot, als je bestelling er niet toevallig wordt uitgepikt betaal je niets extra.

Reageer