DHL eist (douane) betaling via Tikkie

  • 20 June 2021
  • 2 reacties
  • 227 Bekeken

Besteld in Engeland: een sculptuur voor 200 euro en daar komt enige invoerrechten bij, dat is begrijpelijk vanwege Brexit (58 euro).

De eerste keer dat DHL onaangekondigd aan de deur staat, ben je verrast dat ze alleen maar betaling via Tikkie kunnen. Ik heb vijf andere geldige betaalmiddelen aangeboden: maar nee hoor: Tikkie via de klant’ zijn telefoon. Twee dagen later: alles klaar, maar Tikkie kon ik niet meer betalen: Tikkie was al verlopen.

De tweede keer dat DHL (onaangekondigd) aan de deur kwam, was de goede persoon met zijn Tikkie-telefoon er niet.

De sculptuur ging terug naar Brexitland:  “klant weigerde pakket “ (2x).

Nooit iets vernomen van DHL, terwijl sommige pakketdiensten toch zo goed zijn met email-aankondigingen.


2 reacties

Waarom heb je die Tikkie dan niet gewoon de eerste keer betaald? En wat is een Tikkie-telefoon? Je kunt een Tikkie met iedere telefoon betalen.

Ze zijn bij DHL niet goed snik met hun Tikkie.
Ik behoor tot de groep mensen die het niet erkent als betaalmiddel.

Er zijn wel degelijk andere mogelijkheden.
https://www.dhlexpress.nl/nl/afrekenen

Ik zou toch contact opnemen met DHL
Ze hadden het pakje gewoon naar een service punt kunnen doen.
Daar had je normaal kunnen betalen.
https://www.dhlexpress.nl/nl/contact
 

Reageer