Een slipcursus via Giftforyou heeft wat weg van verduistering.

• 28 July 2021
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Ik krijg vorige week een giftcard (verder kadobon)  van mijn familie met daarop 120€. (alle bedragen verder afgerond) Ik kijk op de website van giftforyou voor de leuke dingen die ik van die kadobon kan gaan doen. Een slipcursus van 2 uur lijkt me wel wat. Die kost bij giftforyou voor 2 uur 200€. Met mijn saldo van 120€ dien ik nog 80€ bij te betalen. Dat vind ik wel veel voor twee uur. Ik zoek op wat een slipcursus direct te boeken kost. Die kost bij slipcursus.nl 80€ voor 2 uur. Hé, dat bedrag herken ik. Dat is precies wat ik bij moet betalen. Dat komt neer op verduistering van het bedrag dat op mijn kadobon staat. Dat saldo is ineens foetsie, terwijl ik gewoon hetzelfde bijbetaal als wat het mij bij directe boeking zelf zou kosten. Dit heeft wat weg van verduistering, mijn saldo van 120€ blijft aan de strijkstok hangen. Maar als je op ‘accepteer’ drukt, zal het vast legaal zijn. Dat steekt. 

• Ik heb Giftforyou een mail gestuurd met de vraag of hier sprake kan zijn van een vergissing. Geen antwoord.
  • Ik heb tien minuten aan de lijn gehangen, geen verbinding.
  • Ik zoek op de website van de consumentenbond naar reviews van giftforyou: dec 2018 vermeld problemen en risico's bij deze website, en het algemene advies om zo-wie-zo geen kadobonnen te gebruiken, maar contant geld te schenken.

Het verhaal heeft nóg een twist. Ik zie nog een kans om deze kadobon te gebruiken als voucher voor een hotelovernachting. Op hun website staat een hotel in Breda voor ca 60€, en dat kost op hun eigen website ook iets dergelijks. Maar het lukt me nog niet met dééze kadobon die boeking te maken, want mijn kaart is categorie ‘leuk om te doen’ en daar kun je geen hotels mee boeken, is wat ik er nu van begrijp. De website vermeld dat je een kadobon kan omwisselen, maar iets verteld mij dat dat niet gaat lukken voor komend weekeinde, waar ik al wel de afspraken met kennissen voor heb gemaakt.
Dus, een slipcursus kan je beter zelf betalen, en voor een hotelovernachting dien ik de kadobon om te wisselen, maar contact leggen daarvoor met giftforyou is lastig. Dus ook het hotel voor komend weekeinde ga ik zelf betalen. En de informatie die ik via consumentenbond dec 2018 vind maakt me sceptisch voor de kans van terugvragen saldo. BAH giftforyou!

Moraal van het verhaal: De consumentenbond helpt! Is het niet bij oplossen, dan wel via advies het voorkomen van problemen.

PS: Verder valt me op dat de website cookies gebruikt die je niet kunt uitzetten. Je privacy wordt in het proces waarschijnlijk ook niet gerespecteerd. Merk op dat ik deze website niet heb gekozen, maar anderen, en dat ik door andermans keuze vast zit aan deze website met zijn vervelende privacy policy. Ik ruik een verdienmodel voor privacy gegevens.

PPS: De tag ‘online oplichting’ dient gelezen te worden met een vraagteken, het is maar de vraag of het formeel daartoe kwalificeert.

9 reacties

Badge +5

Hi @Gebruiker1627474697 en welkom op de Community. 

Fijn dat je jouw bevindingen in ons forum deelt. Ik zorg ervoor dat je melding als een signaal wordt doorgegeven. Mocht je er niet uitkomen met Gift for you en je bent lid, neem dan even contact op met ons juridisch team. Je kan ook een klacht plaatsen op Klachtenkompas. 

Ik zie verder je bericht over cookies. Het is mij niet helemaal duidelijk of je hebt hebt over de website van de Consumentenbond of Gift for you. Mocht je onze website bedoelen: we vinden het belangrijk dat je zelf controle hebt over jouw online privacy. Daarom zijn we duidelijk over welke cookies we gebruiken en waarvoor we ze gebruiken. Dit lees je hier

Badge

Dag Isolde,

de opmerking over cookies gaat over de website van giftforyou. Jammer van de verwarring.

Ik overweeg een klacht op klachtenkompas. Maar het eigendom van de kaart is nu wat onduidelijk, omdat ik de schenker met dit hele verhaal de kaart terug heb aangeboden. Mogen zij oplossen wat zij voor me bedacht hebben, ik kom er niet uit, en tegelijkertijd wil ik hun geld niet ‘weggooien’. Ook daar werkt het gezeur met giftforyou in het voordeel van giftforyou. Die kaart beland in een niemandsland. Maar de onderlinge verstandhouding gaat er niet op vooruit vooralsnog. Dat is heel storend, want dat wil ik helemaal niet, daar heb IK helemaal niet voor gekozen. BAH giftforyou!

Badge +5

Hi @Gebruiker1627474697. Ik kan me voorstellen dat je hier toch iets mee wilt doen. Ik zie dat Giftforyou actief is op Klachtenkompas. Misschien dat je via deze weg nog verder met hen in gesprek kunt komen en kan worden gezocht naar een oplossing :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +8

Het bevreemdt mij enigszins dat ik bij Giftforyou de naam van multinational Lidl tegen kom. Nu doet Lidl meer dan in supermarkts maar hoe is de verhouding met giftforyou. Kan Lidl aansprakelijk worden gesteld?

Het bevreemdt mij enigszins dat ik bij Giftforyou de naam van multinational Lidl tegen kom. Nu doet Lidl meer dan in supermarkts maar hoe is de verhouding met giftforyou. Kan Lidl aansprakelijk worden gesteld?

Ik denk niet dat je Lidl aansprakelijk kunt stellen voor de klanttevredenheid van Giftforyou.

Reputatie 7
Badge +8

Beste André en overige lezers, ik weet ook niet hoe je Giftforyou  voor de gestelde problematiek moet benaderen anders dan kennelijk via klachtenkompas. Ik heb me wat in Giftforyou verdiept en komt er vreemde constructies tegen. Men geeft dus ‘cadeaukaarten’ uit, maar men heeft zelf legio bedrijven waar je ze kan inwisselen. En vervolgens kwam ik Lidl vele malen tegen, dus vroeg me af hoe is die verhouding. Kan dat zo gauw niet vinden. Wat is dat Giftforyou eigenlijk?

Wat is dat Giftforyou eigenlijk?

Gewoon een bedrijf met een website, een bankrekening en een inschrijving bij de kamer van koophandel. 

Reputatie 7
Badge +4

en ze bieden dus blijkbaar iets aan, maar dat staat dan weer op die website :wink:

Ik zou de familie ook vertellen over je avonturen met deze giftige card.

Reageer