Energieleveranciers: WoonEnergie, Oxxio, Centrica

• 8 November 2014
  • 4 reacties
  • 941 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Deze week ontving ik van mijn woningbouwvereniging een schrijven waarin een aanbod werd gedaan voor goedkope levering van Gas en Elektriciteit. Het betrof de leverancier WoonEnergie. Alles ondersteund met juichende kritieken en aanbevelingen . Met daarbij geen verwijzing naar de site van Woonenergie maar wel dat het belangrijk is naar het speciale inloopspreekuur te komen waar experts van Woonenergie aanwezig zijn om verdere informatie te geven.

Bij het googelen zag ik op een aantal consumentensites, waaronder Radar, dat WoonEnergie een afsplitsing schijnt te zijn van Oxxio welke op haar beurt weer een dochtermaatschappij is van het Engelse bedrijf Centrica.

Uit de verhalen op de verschillende sites, komt naar voren dat hier veel klachten over zijn. Is bij CB hier iets over bekend en hebben andere panelleden hier ervaringen mee? Dan gaarne jullie reactie en ervaringen.

Ik kwam Woonenergie trouwens ook niet tegen op de vergelijkingssite van de CB of heb ik niet goed gekeken?

4 reacties

Reputatie 1
Hallo H.G.Docter,

Wij zijn ook benieuwd naar de ervaringen die anderen met dit energiebedrijf hebben. In onze vergelijker komt deze leverancier niet voor, omdat deze niet toegankelijk is voor iedereen (dat is een van onze eisen), want alleen huurders mogen klant worden. Toch is het zeker interessant om te kijken wat andere community-leden meemaken.

Ik ben benieuwd of er nog reacties komen.

Groet,

Matc T.
Kreeg vandaag mijn jaaropgaaf van Woonenergie binnen met daarbij het geschatte verbruik voor het komende jaar. Ik zocht daarna een vergelijkingssite en stuitte op die van EasySwitch.nl. Hier kan je wel WoonEnergie aanvinken.

WoonEnergie pretendeert één van de drie goedkoopste aanbieders te zijn, maar na het invoeren van al mijn gegevens bleek dat ik veel goedkoper terecht kan bij andere aanbieders.

Bij de eerste aanbieder, t.w. Budget Energie scheelde het € 206, bij de tweede, t.w. Nuon € 147 en bij de derde, t.w. Energiedirect € 95. De welkomstkorting heb ik hierbij niet meegerekend, dus wordt het voor het eerste jaar nog voordeliger.

Ben nu echt aan het twijfelen of dit allemaal wel juist is en of ik een overstap moet wagen.

Ben erg benieuwd nu na de bevindingen van anderen.

N.b. Volgens mij is WoonEnergie nu een onderdeel van Eneco.

Groet,

Margaret
December 2015 kwam de verkoper van Woonenergie aan de deur van ons pasgekochte huis. Natuurlijk wilde ik weten of het goedkoper kon (maar wèl groen). De verkoper wist ons te overtuigen met een mooi termijnbedrag. Helaas, naar bleek bij ontvangst van de jaarnota, was het tè mooi om waar te zijn en moesten wij nogeens meer dan het reeds betaalde jaarbedrag (137%!!) bijbetalen. Dit zijn geen nette praktijken. Bij Woonenergie had een lichtje op moeten gaan dat het termijnbedrag onmogelijk laag was en achteraf had ik ook zelf hier niet in moeten trappen. Vervolgens kreeg ik bij opzegging te horen, dat ik 2x de boete moest betalen, want ik had 2 contracten (gas en elektra). Ik heb maar 1 contract ondertekend (levering van gas & elektra). en ook op de site wordt aangegeven dat de boete geldt per CONTRACT. Maar volgens de klantenservice moest ik betalen per "individuele overeenkomst". Al met al een misleidende en onduidelijke manier van zakendoen.

Woonenergie stuurt op 20 september een mail dat tarieven per 2 oktober fors omhoog gaan. De missie van Woonenergie is voordelige tarieven voor huurders. Prijzen gaan per 2 oktober naar een van de hoogste van het land en dat voor vaste klanten!

Reageer