Consumentenbond.nl

Ervaring met Chrono24?

• 8 december 2018
  • 6 reacties
  • 1200 Bekeken

Wie heeft ervaring met kopen van een horloge via https://www.chrono24.com? Goed of slecht?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Op de Website:
Find your watch on the largest marketplace for luxury watches.

Dure producten online kopen op een internet marktplaats van mensen die je niet kent, niet kunt zien, niet gesproken hebt en niet weet of ze zijn wie ze zeggen dat ze zijn, is lastig te beoordelen.

Zie Google https://www.google.nl/search?newwindow=1&source=hp&ei=2BIMXNTsIYXDlwS1jZrQBg&q=chrono24.com+review
Snap ik: is een risico. Ik twijfel dan ook sterk. Daarom mijn vraag naar ervaring. Maar de prijzen zijn soms erg gunstig i.v.m. reguliere dealers. Misschien te goed om waar te zijn...
Reputatie 7
Badge +5
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vrijwel altijd te mooi om waar te zijn.

Waarom zou iemand minder vragen, dan dat hij er normaal gesproken voor kan krijgen.☺
Dat weet ik: les #1 bij online aankopen. Toch oogt en schijnt dit een betrouwbare site te zijn maar schijn kan bedriegen, ook dat is bekend. Vandaar mijn vraag naar daadwerkelijke ervaring met chrono24.
Reputatie 1
Badge +2
Gekocht en verkocht via Chrono.

Nu moet ik wel zeggen dat ik (liever) niet bij een particulier koop. Die hebben vaak onrealistische waarde verwachtingen.

In principe waren de transacties smetteloos. Temeer daar je met creditcard /paypal kunt betalen. Je bent beschermd mocht het onverhoopt niet zoals geadverteerd is.

Met andere woorden, gebruik je boerenverstand en wees realist.
Dat is altijd goed advies.Ik was ook niet van plan van een verkoper uit Argentinië of Macedonië bv te kopen maar het prijsverschil tussen een Duitse koper en de standaardprijs in NL was aanzienlijk: €1000! Als ik die Duitse verkoper probeer te vinden op Google, lukt dat niet, iig geen site te vinden. Dan maar voor de Nederlandse zekerheid kiezen, denk ik. Voor dergelijke forse bedragen wil ik geen risico lopen.

Reageer