Consumentenbond.nl

Ervaringen met kerstpost bij Sandd

Maandag 10 dec. jl. 30 zelfgemaakte kerstkaarten in de inleverboxen van Sandd in Etos en Blokker in het Stadshart van Zoetermeer gepost.
Noh niemand heeft nu, 19 dec., een kaart ontvangen.
Weinig reactie van Sandd: het zou gisteren bezorgd worden, je wordt verwezen naar de website of krijgt antwoord van een digitale assistent die ook weer naar de website verwijst.
Kunnen ze de drukte niet aan?
Laten de bezorgers post verdwijnen?
Gaat er iets mis bij het ophalen?
Komen de kaarten ooit nog bij de geadresseerden?
Waardeloos! Volgend jaar maar weer bij PostNL.
Hebben anderen ook zulke slechte ervaringen?

6 reacties

Wij deden de kaarten 6 december bij Blokker in Wormerveer in de (overvolle) bus met de goedkopere kerstzegels van Sandd. Een aantal mensen ontving de kaart net voor de kerst en een aantal erna. Voor zover ik weet zijn ze wel aangekomen na 3 1/2 week. Duurt natuurlijk veel te lang. Wat mij betreft 'zand erover' en volgend jaar weer met Post NL.
Vandaag -8 januari- ontving ik nog een Kerstkaart van goede vrienden waarvan ik zeker weet dat zij kaarten echt wel tijdig versturen.

Er zat een voordelige SANDD postzegel op...
Een deel van mijn kerstpost is deze week (week 2) bij geadresseerden aangekomen. In enkele gevallen waren de enveloppen beschadigd. De kerstkaarten in enveloppen waren door mij bijtijds in de daarvoor bestemde Sandd-brievenbus (Etos te Didam) gedaan.
Op 12 december 40 kaarten met Sandd-zegel in de Sandd-box gedaan (Read Shop Castellum in Houten). Naar aanleiding van berichten over de slechte bezorging een onderzoekje gedaan onder de ontvangers: 27 van de 40 kaarten zijn ontvangen, waarvan een aantal vlak voor de Kerst. Van 7 mensen ontving ik een bericht van ontvangst, variëren van 4 januari tot 15 januari!
De etiketten waren geprint en alle adressen waren juist, dus dit kan voor Sandd geen excuus zijn.
Sandd is onbetrouwbaar en komt zijn eigen bezorgafspraken niet na.
Conclusie: volgend jaar geen Kerstzegels van Sandd, maar terug naar de zegels van Post NL, die bezorgen vooralsnog op tijd.
Reputatie 7
Badge +5
@RiaB Betekent dit dat er 13 nog niet aangekomen zijn?
Dat is niet helemaal duidelijk, ik heb niet van iedereen een reactie ontvangen, zal nog eens nabellen. Zeker is dat een aantal kaarten er drie tot vier weken over heeft gedaan, chapeau!

Reageer