Ervaringen met kwaliteit online (taal)cursussen

• 25 April 2021
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Wie heeft er ook slechte ervaringen met de kwaliteit van online (taal)cursussen?

Voeg jouw ervaringen toe of like/dislike deze bijdrage. Bij voldoende reactie zou de @consumentenbond onderzoek kunnen doen.

Zelf heb ik een cursus papiaments bij NHA besteld. Ik vond @LOI en @NTI te groot. @NHA had veel acreditaties van het @ministerie van onderwijs. Dit viel mij op;

• De map bevat summiere studietips en informatie over de cursus. Erg standaard teksten
  • Je kan tussentijds geen vragen stellen. Alleen bij het insturen van het huiswerk
  • De cursus is gebaseerd op de boeken ‘Dos plaki Boka’ Papiaments van @WalburgPers Zutphen.
    • De eerste les begint veel te moeilijk met grammatica/uitspraakregels met veel uitzonderingen
    • De eerste les bevat al 5 fouten
    • De CD met audio is gebaseerd op een cassettebandje. Alle oefeningen van 1 les staan achter elkaar. Herhalen van 1 oefening is niet mogelijk
    • De inhoud van de CD is ongelijk aan de tekst in het boek
  • Je mag alleen een onbeschadigd (lees ongebruikt) cursuspakket binnen 15 dagen retourzenden. Het boek is door het openen niet nieuw en de CD moet uit het plastic hoesje

Wie heeft er ook ervaringen met (taal)cursussen van NHA of andere aanbieders?

5 reacties

@consumentenbond. De laatste keuze van de poll (NHA) is helaas niet meegenomen. Ik kan dat niet meer aanpassen. Kunnen jullie dat verhelpen?

Ik wilde deze info ook graag met NHA delen. Voor het doorgeven van fouten in het lesmateriaal wordt ik verwezen naar de feedbackknop op de cursuspagina's. Die is er dus niet. Ik kan ze niet mailen.

Toegift; In de uitleg over de cursus wordt zelfs nog gesproken over geluidsbanden. De cassettebandjes zijn al 20 jaar dood.

Badge +8

Beste @D.J. Broer, ik kan de poll helaas niet meer voor je wijzigen. Als er Communityleden die ervaring hebben met de NHA, dan kunnen ze zich ook via een reactie melden.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb een cursus Spaans bij de NTI gedaan, niet helemaal afgemaakt, maar beviel beter dan de LOI.
Daarnaast ook nog een aantal op cd te krijgen cursussen, maar of een cursus bevalt of niet is vaak afhankelijk hoe je zelf het makkelijkste leert en dat is voor iedereen verschillend.
Veel budget cursussen gaan niet van Nederlands uit, maar van Engels.
Maar ook duurdere zoals Rosetta Stone.
Dan moet je Engels wel een beetje goed zijn.
Ik ben nu een beetje aan het bij spijkeren met online duo lingo (ook Engels/Spaans)
Maar wel moeilijk om mee te beginnen omdat (net als bij Rosetta Stone) de taalregels achterwege blijven.
De LOI begint zeker niet te moeilijk en ik ben wel van plan het laatste stukje ook af te maken.

Badge

Chinees leren? Ik heb goede ervaring met de app Hello Chinese. Engelstalig. Deze maakt je stap voor stap vertrouwd met Chinese woorden en zinsconstructies. Het is wel nodig om de Engelse zinnen die in elke les voorkomen in een schrift in het Nederlands op te schrijven, zodat je het Nederlands-Chinees kan oefenen.

Met de app kan je ook het schrijven van de Chinese karakters oefenen (erg moeilijk) en de uitspraak van de Chinese woorden. De app is gratis en houdt bij waar je gebleven bent 

Reageer