Eurojackpot: wijziging in trekking

• 30 March 2022
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

De Eurojackpot is veranderd vanaf het begin van deze week en wordt twee keer per week getrokken in plaats van slechts één keer. Je moet nog steeds vijf hoofdgetallen van 1 tot 50 kiezen, plus twee bonusgetallen. Maar er zijn nu twee extra getallen toegevoegd aan de bonusgetallen namelijk 11 en 12.

Hierbij een tweetal afbeeldingen. Deze zijn de uitslagen van 25-3-2022 en van 29-3-2022.

Niemand won de jackpot vorige week, maar twee mensen kozen de juiste getallen 5+1 en wonnen elk €890.916,00. Daarna is de jackpot verhoogd met €6.000.000 euro en bedroeg gisteren al €16.000.000.

Op dinsdag, 29 maart is de Eurojackpot opnieuw getrokken maar niemand heeft de hoofdprijs gewonnen. Maar één persoon had 5+1 getallen goed maar won slechts €651.307,60. Dus de prijs is aanzienlijk verlaagd ten opzichte van vorige week.

Kijk nu eens naar het verschil van de uitkeringen die van toepassing zijn op 4+2 getallen. Vorige week werd €165.750,30 verdeeld onder 27 personen waarbij elk €6.138,90 won. Toen stond de hoofdprijs op slechts €10.000.000.

Gisteren werd slechts €60.586,40 verdeeld onder zeven personen waarbij elk €8.655,20 wonnen ook hoewel het te verdelen bedrag €6.000.000 meer bedraagd dan de week daarvoor.

Volgens deze website (in het Engels) moet quote:

• "The odds of winning the jackpot, for example, will go from 1 in 95,344,200 to 1 in 139,838,160. While there may end up being slightly fewer winners, a minor recalculation in the percentage of the prize money going to each tier is expected to lead to larger payouts on average in every category".

Maar het bovenstaande lijkt erop te wijzen dat het tegendeel waar is en dat de prijzen in elke categorie aanzienlijk lager zullen zijn dan voorheen.

Wat denk jij?

N.B. De afbeeldingen hierboven die in het Finse taal zijn zijn afkomstig van hier. Op de Nederlandse website is de informatie niet zo compact als je een afbeelding van willen maken,

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Gisteren is de Eurojackpot getrokken met een iets wat vreemde uitslag. De uitgekeerd prijzen die betrekking heeft op 5+1 getallen en op 5+0 zijn allebei dezelfde. .

Kijk hier nu eens: https://eurojackpot.nederlandseloterij.nl/uitslag

Hierbij een afbeelding van.

Hoe meer je je er in verdiept, hoe groter de kans is om er verslaafd aan te raken.

@Imke 
Ik vind het verkeerd, dat hier aandacht gegeven wordt aan gokken.

Reputatie 5
Badge +6

Jaren met diverse loterijen meegespeeld circa 500 per jaar.

Wat ik gewonnen heb weet ik niet eens meer, zo weinig was het, ik werd wel altijd gefeliciteerd met mijn 5,00 prijs.😂

Alle loterijen 5 jaar geleden al opgezegd.

De winkans:

20 X meer kans door een vrachtauto overreden te worden, dan 1 keer een hoofdprijs winnen.

En als voorbeeld Staatsloterij: die vijfde loten met een eigen lotnummer, trekken ook als 1 nummer mee en zorgen dat de Hoofdprijs met één lotnummer veel minder kans maakt!

Al die vijfjes spekken de pot, en verlagen de kans op de hoofdprijs.

Dus met recht waag eens een gokje.

Het kan zomaar gebeuren.😥

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb het niet zo maar over gokken, maar over hoe de prijzen worden verdeeld. Ik vind het vreemd dat het uit te keren bedrag voor 5 + 0 bonusgetallen hetzelfde bedrag krijgt als 5 + 1 bonusgetallen.

Dat doet mij denken dat er iets mis is met de wijze van verdelen van de uit te keren bedragen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb zelf een bijzondere reden waarom ik niet met loterijen meedoe. Wil niet rijk worden.

Maar ik zie wel dat het aantal winnaars bij 5+1 het dubbele is dan van 5+0. De winnaars van 5 +1 zullen dus de prijs moeten delen. De totale prijs zal voor 5+ 1 normaal groter zijn. En uit berekening precies 2x zo groot.

Ik denk dat de prijswinnaars niet zullen klagen.

Reageer