Consumentenbond.nl

Filmpje voor school verplicht op YouTube: Privacy wetten overtreden?

Reputatie 6
Badge +5
Goedendag, Bij school moeten wij een project maken, Een filmpje van 1 minuut wat op youtube komt (wel prive maar het is toch op internet)

En niemand wil op camera, Maar het moet. Worden hier de privacy wetten overtreden? Of mag dit gewoon. Alvast dankuwel!

13 reacties

Reputatie 7
https://blog.iusmentis.com/2017/11/30/mag-school-me-verplichten-video-online-zetten/
Reputatie 6
Badge +5
Dankjewel!
Reputatie 4
Badge +5
Waarom YouTube als de video toch op privé wordt gezet? De video kan toch ook lokaal worden opgeslagen en bekeken?
Reputatie 6
Badge +5
Inderdaad, En de video word verborgen gezet (mensen met link die kunnen hem zien)

Dus de video word toch online gezet en ik durf te wedden als je even zoekt dat je dan de video kan vinden..

En de leraar geeft ook als antwoord als ik zeg wij willen niet op youtube;

waarom niet het staat toch prive? En je moet toch echt een speler hebben bla bla bla..

Maar zo is het leven, oneerlijk.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi @TijsZonderH,

Hoe is het afgelopen? Hebben jullie een andere manier gevonden om de video te plaatsen?
Reputatie 6
Badge +5
Nee..
Reputatie 6
Badge +6
Lekker kort en bondig @TijsZonderH 😉
Reputatie 7
Badge +7
Jammer @TijsZonderH!
Heb je de tip en link die hier genoemd werden nog onder de aandacht van je leraar gebracht, of kunnen we je nu op YouTube bewonderen?

Groetjes,

MoniqueZonderK 😉
Reputatie 6
Badge +5
@Niels

Hahah! Zekers!

@Monique

De filmpjes zijn (nog) niet gemaakt. Dus je moet nog wachten 😜
Reputatie 7
Badge +7
Haha, dat is nou jammer @TijsZonderH!
Ik hou het in de gaten in ieder geval.🕵🏻
Reputatie 6
Badge +5
Het jongentje wat werd gepest ben ik (Blonde haren wat zat te eten)
https://www.youtube.com/watch?v=IDl5uwdZjPQ&list=PLVNnPbvMCdn5CYnQDVPKkEYC-5up9B-D4&index=18&t=0s

Bij als wij de meeste likes krijgen winnen we dus doe dat vooral!
Reputatie 7
Badge +7
De kans op een prijs maakt het natuurlijk wel weer goed, of niet @TijsZonderH. Mijn like heb je hoor.👍🏼
Reputatie 6
Badge +5
Dankjewel!

Reageer