gratis artikel

Flitsbezorging: gebruik jij het?

• 25 May 2022
  • 31 reacties
  • 769 Bekeken
Flitsbezorging: gebruik jij het?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2171 reacties

Je ziet ze steeds vaker fietsen, flitsbezorgers. Binnen 10 minuten staan ze voor je deur met je bestelde product. Het is handig, maar is het ook echt nodig?

Lees meer over flitsbezorgdiensten in dit gratis artikel uit de Consumentengids van juni 2022.

Bestel jij wel eens via een flitsbezorgdienst? Praat mee!

31 reacties

Maar ook niet in een woonwijk op een plek zonder detailhandelsfunctie.

Eigenlijk zou je zulke bedrijven moeten behandelen alsof ze een echt bedrijf waren, dus op een bedrijventerrein.

Maar het zijn toch echte bedrijven, of niet dan? Waarom doen we dat dan niet?

Wij kennen bestemmingsplannen en veel van die flitsbezorgers zitten op locaties waar ze niet mogen zitten. Het is een kwestie van handhaven door de verschillende gemeentes maar dat kost blijkbaar tijd.

Reputatie 7
Badge +5

Maar ook niet in een woonwijk op een plek zonder detailhandelsfunctie.

dat was de vraag niet en daar zijn we het helemaal over eens. En gelukkig begint de (lokale) politiek dat ook in te zien.

Reputatie 5
Badge +6

Het artikel geeft ook weer dat de salarissen minimaal zijn.

Gemiddeld: Voor 10min. €1,80 per bezorging  €10,80 p/u voor 18-34 jarige flitsfietser.

Dan moet er toch heel hard per uur gefietst worden om aan het minimumloon te komen, en ook nog de afschrijving van fiets en en kleding en voor exploitatie van het huis/woning/winkel.

Hier gebruik van maken? Ik denk van niet!
Hoe erg kan je in deze tijd onthand ergens mee zitten.

Waar is de tijd van een kopje suiker lenen bij de buurvrouw of een eitje?

Of voor 1,80 laten flitsenbezorgen?

Ik voel dat als ik hier gebruik van maak, ik dan een systeem in stand houd met onderbetaling voor personeel.

De arbeidscondities zijn mijn helaas niet bekend, maar als ik naar het te verdienen uurloon kijk?

Er zal altijd een grijs gebied blijven/zijn om deze diensten te exploiteren.

Sinds wanneer rijden flitsbezorgers op hun eigen fiets? En ze worden volgens mijn kinderen juist uitstekend betaald.

Reputatie 5
Badge +6

Vorige post iets duidelijker aangevuld,

Gemiddeld: Voor 10min. €1,80 per bezorging  €10,80 p/u voor 18-34 jarige flitsfietser.

Een 34jarige (artikel CB) krijgt ook dit salaris? Dan is €1,80 per bezorging niet dekkend voor loonkosten lijkt mij.

Het is maar net het min.jeugdloon. Worden de flitsfietser dan toch op leeftijd geselecteerd?

Dan moet er toch heel hard per uur gefietst worden om aan het minimumloon te komen, en ook nog de bedrijfs afschrijving van fiets en en kleding en voor exploitatie van het huis/woning/winkel. Of er wordt op de producten zelf veel verdient.

Het plaatje in het artikel gaf al aan dat het geen eigen fiets was.

Voor de jongeren is het een leuk zakcentje, lagere inkomsten zijn nog vrij van IB.

Reageer