gratis artikel

Fouten op de kassabon: zie jij ze vaak?

• 22 November 2021
  • 11 reacties
  • 179 Bekeken
Fouten op de kassabon: zie jij ze vaak?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2106 reacties

In veel supermarkten wijken de prijzen op de kassabon af van de prijskaartjes bij het schap. Meestal zijn de fouten in het nadeel van consumenten. Dit blijkt uit onze steekproef.

Vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap, maar daar is weinig van terecht gekomen. Meer lezen over ons onderzoek? Bekijk dan dit gratis artikel uit de Consumentengids van december 2021 en lees ons nieuwsbericht.

Zie jij vaak fouten op je kassabon? Praat mee!

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Supermarkten beloofden wel vaker beterschap . Als er niet effectief tegen opgetreden wordt , gaan ze er lekker mee door . 

Reputatie 7
Badge +6

Bij aanbiedingen van AH krijg je pas de korting als je klantenpas ook wordt gescand. (Ik weet niet zeker of dit altijd zo is, of alleen deze AH, want ik kom er maar sporadisch). Als je dat niet weet of je hebt 'm niet bij je, dan krijg je de korting ook niet. Dat is bij de andere supermarkten niet zo.

Bij de Lidl had ik een keer dat er voor iets van €23 teveel was aangeslagen. Ik mopperde daarover, toen werd de juffrouw zo boos dat ze opstond en huilend wegging en de rij wachtenden liet staan. Ik kreeg m'n geld wel meteen terug, maar zo was het ook niet leuk meer. Sindsdien controleer ik m'n bon altijd, maar tot nu toe was die goed.

Reputatie 7
Badge +6

Een juffrouw die er niet tegen kan dat een klant om een terechte reden moppert , is niet geschikt voor een dergelijk beroep . Ik heb onlangs een keer DRIE keer nee gezegd dat ik geen zegels wou en kreeg ze toch . En maar volhouden dat ik ja gezegd had . En mij zeer boos aankijken . Zelfs nadat de klant achter me dat bevestigde .…… Ik heb niet gemopperd met de gedachte : die zit hier niet lang want ze is totaal niet met de gedachten bij haar werk en gaat niet op de juiste manier met klanten om . Heb haar inderdaad niet terug gezien . :smirk:

Ze nemen dan ook regelmatig niet de meest sociaal getalenteerde mensen aan voor dat beroep. Ik vind dat erg jammer, want van lang geleden herinner ik me dat je, ondanks de kassahaast, nog wel eens een snelpraatje of een grapje kon maken bij de kassa. Dan hoef je nu vaak niet meer te proberen want dat zit er niet in.

Ik heb dat nooit in de gaten.
Ik koop nooit aanbiedingen.
Een begluurkaart of app heb ik niet.

Wel is me opgevallen dat we een behoorlijke crisis tegemoet gaan, bij de LIDL hebben ze de bloembollen tussen de groente staan.

Reputatie 2
Badge +2

Niet zo vaak meer, maar vanochtend was er klaarblijkelijk weer zo'n moment dat de kassière, waarschijnlijk nog niet helemaal wakker, zich vergistte in de aantallen van sommige artikelen. 

Bij de pinda's werd een zak teveel geteld en bij de voorverpakte stukken kaas een te weinig. Had ik mij niet gemeld bij de balie dan had dat mij een voordeel opgeleverd van ruim 5 euro.

Reputatie 6
Badge +4

Niet zo vaak meer, maar vanochtend was er klaarblijkelijk weer zo'n moment dat de kassière, waarschijnlijk nog niet helemaal wakker, zich vergistte in de aantallen van sommige artikelen. 

Bij de pinda's werd een zak teveel geteld en bij de voorverpakte stukken kaas een te weinig. Had ik mij niet gemeld bij de balie dan had dat mij een voordeel opgeleverd van ruim 5 euro.

In het vervolg dan maar de zelfscan kassa gebruiken, kan er niets meer fout gaan.

Reputatie 2
Badge +2

In het vervolg dan maar de zelfscan kassa gebruiken, kan er niets meer fout gaan.

Nee.. dan heb ik liever een gewone kassa.

Je nickname spreekt boekdelen!

Die zelfscan kassa, hebben ze hier alleen in winkels die over het algemeen te duur zijn.
Ik heb dat nog maar 2 keer gedaan en kan er niet aan wennen.
Zit daar ook een korting knop op, als ze er zo'n 30% korting stikker opgeplakt hebben?

Ik snap ook niet, waarom ze de originele barcode niet overplakken.
Bijvoorbeeld, als het producten betreft die kort aan datum zijn.

Gelijk vandaag de kassabon gecontroleerd bij Albert heijn. Jawel hoor; het artikel in de bonus staat verkeerd in het systeem. Heel gedoe bij de Service, want hoe veranderen ze dit nu? Uiteindelijk kreeg ik gewoon geld terug. Voortaan maar de bon vragen en controleren.

Reageer