gratis artikel

Fouten op de kassabon: zie jij ze vaak?

• 22 November 2021
  • 31 reacties
  • 2272 Bekeken
Fouten op de kassabon: zie jij ze vaak?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2176 reacties

In veel supermarkten wijken de prijzen op de kassabon af van de prijskaartjes bij het schap. Meestal zijn de fouten in het nadeel van consumenten. Dit blijkt uit onze steekproef.

Vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap, maar daar is weinig van terecht gekomen. Meer lezen over ons onderzoek? Bekijk dan dit gratis artikel uit de Consumentengids van december 2021 en lees ons nieuwsbericht.

Zie jij vaak fouten op je kassabon? Praat mee!

Het topic is gesloten voor reacties

31 reacties

Bij sommige supermarkten bevinden de prijsjes van de onderste rij zich daarbij op luttele cm boven de grond en zijn niet draaibaar. Dan mag je op je knieën op de grond gaan. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar het interesseerdtze geen klap. Het mag kennelijk zo en van het hoofdkantoor moeten we het zo doen dus doen we het zo.

Bij sommige supermarkten bevinden de prijsjes van de onderste rij zich daarbij op luttele cm boven de grond en zijn niet draaibaar. Dan mag je op je knieën op de grond gaan. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar het interesseert ze geen klap. Het mag kennelijk zo en van het hoofdkantoor moeten we het zo doen dus doen we het zo.

Klopt als een zwerende vinger, schapkaartjes, tegenwoordig hebben wij van die electronische, zijn vrijwel onleesbaar. *

*Off topic gedeelte verwijderd door beheerder.

Reputatie 5
Badge +5

Tijd voor een supermarkt voor boomers met schapkaartjes met extra grote letters.

Ik leer mijn kinderen tegenwoordig om naar de kleine lettertjes te kijken (de prijs per kg) om nog enigszins prijzen reëel te kunnen vergelijken. Zelf heb ik een vergrootglas nodig (-:

Badge +8

Off topic reacties zijn verwijderd. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb bijna elk supermarktbezoek een fout op de bon staan, met uitzondering van de Lidl. Komt wellicht deels omdat ik specifiek de aanbiedingen bij de Plus, AH e.d. er uit haal, en juist daar de fouten zitten. Gisteren nog bij de Plus: ik had de wekelijkse 4 broodjes voor 0,99. Aan de kassa werd 1,56 aangeslagen, omdat de broodjes verkeerd herkend werden door de cassiere. En noem me gerust een zeikerd, maar al is het slechts 57 cent op een bon van bijna 75 euro, dan ga ik die terug halen ;)

Vorige week bij Lidl, toevallig weer eens fout, dat gebeurt bijna nooit. Volgens de aanbiedings-display 2 zakken Dorito’s voor 1,99. Aan de kassa werd 2,50 aangeslagen. Dus ik meteen reclameren. “Ja meneer, die aanbieding is niet meer geldig”. Mijn antwoord: “Dan moeten jullie die prijs in de winkel aanpassen”. “Ja, maar er kan altijd een fout gebeuren”. “Zeker, prima, maar ik wil mijn 51 ct!”. En die heb ik ook gekregen, ook al was het slechts 51 ct op een bon van 160 euro.

Ik check ALTIJD de bon, vooral de aanbiedingen, combo’s, en de zaken waar de cassiere zaken manueel moet doen, zoals de goede broodjes of groenten herkennen. Bij de “normale” artikelen zullen ook wel eens fouten zitten, maar op een volle kar weet ik echt niet meer of een blik tomaten 0,76 of 0,77 ct moet kosten.

Ik lees zelf altijd mee op het scherm. Zo hoef ik de bon niet te laten printen en dat scheelt weer bomen :). Het komt niet vaak voor dat de prijs verkeerd is (en inderdaad is hij bij de kassa altijd duurder dan gedacht), maar het gebeurt wel. De prijs wordt dan altijd direct beneden aangepast (de prijs die op het kaartje stond).