Geadresseerde reclamepost: wat doe jij er mee?

Toon eerste bericht

51 reacties

Ik gooi dergelijke post meteen bij het oud papier zodra ik het zie. Het klinkt allemaal veelbelovend, het levert niks op.
Van loterijpost geen last meer; steeds retour gestuurd vergezeld van opgeplakt briefje.
Nu nog 2 verzendhuizen, De Witt en Less for more met dezelfde retouradressen in Schiedam.
Ze blijven maar doorgaan.
Overigens, ik verpak nu oude kranten bij alle ongewenste post retouren. Beetje kinderachtig, maar het helpt.
Bloedirritant, bijna wekelijks van de bankgiroloterij en daar heb ik nog nooit aan meegedaan. Heb het idee dat steeds meer 'firma's' gewoon zo proberen de bussen met ja-nee of nee-nee stickers te omzeilen. Alles belandt hier bij het oud papier, zonde van de verspilling.
Sinds een tijdje krijg ik ze niet meer. Ik zie ze wel voorbijkomen in de PostNl-app, maar ze komen niet aan. Ik denk dat PostNl die loterijtroep zelf al weggooit. Heel goed van PostNl, maar het is wel gek: ik bepaal liever zelf wat ik wel/niet ontvang.
Reputatie 1
Badge +3
Krijg je post van de Postcode loterij dan een email sturen waar in je eist om vergeten te worden.
Dit moeten ze honoreren doen ze dat niet dan een aangetekende brief sturen waar in je vermeld dat als ze niet stoppen je naar de kantonrechter stapt en een schade vergoeding gaat eisen.
Het Recht op vergetelheid worden is namelijk wettelijk geregeld meer informatie is hier te vinden,

Wat een werk voor een simpel envelopje dat gaat dus niemand doen.
Reputatie 1
Badge
Zelf heb ik via de site van de loterijen mij afgemeld voor de post. Vrij gauw kreeg ik het niet meer binnen. Werkt uitstekend!
Bij andere bedrijven vraag ik per mail, of ze mij uit hun systeem willen halen. Ook dat werkt (meestal) goed.

Goede tip, heb me net voor de BankGiro en de Postcode Loterij afgemeld.

dank u wel.
Ik heb diverse adresstikkers gemaakt met retour afzender erop,plak deze op alle post die ontvang op naam of op adres ,heb nu bv al tijden niks meer gehoord van de postcode loterij
geen stickers op de brievenbus het eerste wat ik eraf heb gehaald had het huis nog niet eens gekocht reclame gaat bij het oud papier tas vol dan naar de ondergrondse papier container
Reputatie 7
Badge +6

Tenslotte begrijp ik niet dat de Consumenten Bond niet in staat is deze ellende te stoppen.

De macht van verenigingen staat of valt met het aantal leden. Nederlanders willen maar al te graag profiteren van wat de Consumentenbond en andere bonden bereiken die zich inzetten voor doelgroepen . Velen zijn echter te krenterig om lid te worden. Dat zie ik vooral ook bij vakbonden en vervolgens commentaar dat ze zo weinig bereiken . Het een is een gevolg van het ander .Alleen met massaal lidmaatschap kunnen we enorm veel misstanden uit de wereld helpen.
Reputatie 1
Badge
Ik heb een nee-nee-sticker en ik sta ingeschreven bij postfilter.nl. Toch zijn er bedrijven die hun rottige folders in mijn brievenbus doen. Ik stuur ze een mailtje dat ze daarmee moeten stoppen. Ik doe geen zaken met dergelijke bedrijven. Ze geven immers zelf aan dat ze onprofessioneel en onbetrouwbaar zijn! Ze respecteren mijn wens immers niet. Meestal zijn het flutbedrijfjes. Nette bedrijven doen dat niet.

Het zou zo moeten zijn dat je toestemming moet geven om aan de rommel te komen. Zoals in Amsterdam: daar moet je een ja-ja-sticker op je brievenbus plakken om de reclametroep te krijgen.
Retour afzender,op sparen en bij Post NL in de brievenbus
Ik heb de loterijen gemaild (want het zijn allemaal van 1 bedrijf postcodeloterij, bankgiro, vrienden,loterij) dat als ik nog steeds ongewenst post van ze krijg, ik meteen mij abonnement opzeg.
Dit werkte. Duurt wel even voordat het door is, maar na 2 maanden geen last er meer van gehad.
Als iedereen consequent de moeite neemt om het retour afzender te sturen gaan deze mailings te veel geld kosten. Dus neem de moeite ze retour te sturen! Als je dan langs de brievenbus moet neem je deze retourzending meteen ook mee.
Geachte mevrouw/heer E.T. Wiersum,
Het aantal leden, eigenlijk het aantal 'niet-leden' zijn dus schuldig dat deze overlast makende post blijft voortduren.
Vreemd dat de ConsumentenBond wel processen tegen o.a. Samsung, Google en Sony heeft gevoerd en de BankGiro zou te groot zijn. Komt erbij mij niet in.
In mijn eerste e-mail heb ik een aantal handvatten aangegeven die voor een vereniging als de ConsumentenBond voldoende zijn op een gunstig resultaat. Zou zelfs door een particulier gebruikt kunnen worden!
Ik roep hierbij nogmaals de ConsumentenBond op om echte actie te ondernemen en stoppen met klagen!
Dat die ongeadresseerde reclame op deze manier geadresseerd wordt gemaakt is uiteraard belachelijk. Nu zag ik in enkele reacties dat je de post gewoon terug kunt sturen, vervelend voor de postbode maar nog vervelender voor de afzender die nu ontvanger wordt.
Ik doe dit al jaren, niet om PostNL te pesten, nee, ik doe dit in de HOOP dat de afzender dat deel moet betalen MAAR.....IS DAT OOK ZO?
Indien de afzender daarvoor moet betalen denk ik dat we allemaal eens even de moeite moeten nemen om de post "retour afzender" te sturen...aan de andere kant, de wijkvereniging is er blij mee want hoe meer papier we ophalen, hoe meer centen we ze kunnen geven :-)

Toch zou ik graag willen weten of mijn jarenlange actie enige zin heeft, BETAALD DE AFZENDER HET RETOUR STUREN?

Groet.
Oke Henk,

Antwoord is luid en duidelijk. Vanaf heden zal ik ze dus terugsturen naar het antwoordnummer en dan maar hopen dat ze het zat worden. Bedankt voor je antwoord! 👍

Krijg jij veel (geadresseerde) reclamepost en hoe ga je daar mee om?

Wekelijks, en het gaat hup, de papierbak in.
Reputatie 7
Badge +6
Ben jaren druk geweest om van geadresseerde reclamezooi van de vorige bewoners af te komen . Ongelofelijk om te merken hoe doof en blind een deel van de bedrijven zijn . Het is toch simpel en kostenverlagend als we iets wat niet voor ons bestemd is of wat we niet meer willen stop te zetten ???? Wat er nu nog komt is deels gewenst en het ongewenste gaat ongelezen in de papierbak.
Reputatie 4
Badge +5
Ben jaren druk geweest om van geadresseerde reclamezooi van de vorige bewoners af te komen .

Uiteindelijk dus nog niet helemaal gelukt, @E.T. Wiersum?
Je zou de tips uit het gratis artikel eens kunnen raadplegen 😄
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk inderdaad dat het nu na vijf jaar eindelijk over is , @Celine . Die nee-sticker op de bus is voor mij geen goed plan omdat er ook reclame bij zit die ik wel graag wil. Postfilter.nl is wel handig. Alleen weer jammer dat men is bezweken voor druk vanuit het bedrijfsleven , dat ze wel door mogen gaan als we klant zijn geweest . Mogen de klanten dat svp ZELF bepalen ????? Gelukkig zijn er velen met mij die dat ook vinden en mogelijk gaat het in ons voordeel veranderen.
Klopt @L Birkholz . Dat is een van de manieren om inkomsten te vergaren en op die manier geld te hebben om te doen wat voor de leden belangrijk is. Hier onder aan de pagina staan meerdere contactmogelijkheden waar je dat kunt stopzetten als je dat wil.

Ik ben het met L Birkholz eens dat er een kritieke noot te plaatsen is. Er is veel kritiek op organisaties die veel reclame versturen, terwijl ik ook jaarlijks een stuk of 10 brieven met aanbiedingen van jullie bij het oud papier leg. Er zit natuurlijk wel een nuance in 'ongeadresseerd' ten opzichte van alleen aan leden, zoals jullie doen.
De kritiek is dus volledig terecht in mijn ogen. Ik vind het echter jammer dat ik op mijn persoonlijk profiel niet aan kan geven dat ik geen fysieke post meer wil ontvangen. Zo is het ook geregeld met de digitale nieuwsbrieven, waarom niet ook voor fysieke post?

Ik ben verder groot fan van jullie werk en zal zeker nog voor vele jaren lid zijn. Ik ben benieuwd naar het antwoord op bovenstaande vraag.
Reputatie 4
Badge +5
Ik ben geen expert op dit gebied, maar kan uit eigen ervaring vertellen dat je het wel kunt aangeven bij een bedrijf. Ze kunnen je in veel gevallen uit een mailinglijst halen. Bij mij heeft dit voor een aantal bedrijven gewerkt - maar dus wel bij de bedrijven waar ik klant ben geweest.
Je hebt natuurlijk ook het recht van vergetelheid. Dus je kunt bij een bedrijf aangeven dat je (na aankoop en levering bijvoorbeeld) graag wilt dat zij jouw gegevens verwijderen. Enige is natuurlijk dat als je weer een aankoop doet, dat je dan weer moet doen na een volgende aankoop 😉

Zijn er meer mensen die geadresseerde reclamepost krijgen van bedrijven?
Reputatie 4
Badge +5
Hi @L Birkholz,
Klopt, dit doen we naar (oud-)klanten waarvan we het adres al hebben.
Een groot deel van onze doelgroep/leden maakt weinig gebruik van internet etc. Zij bestellen boeken bij ons - bijvoorbeeld - ook telefonisch 🙂
Zodoende dat we ook post sturen om hun te attenderen op het feit dat we iets nieuws uitgebracht hebben en de mogelijkheid geven om te bestellen. En inderdaad wat @E.T. Wiersum ook zegt, je mag je zeker afmelden als je geen post meer wilt ontvangen. Dat blijft je goed recht. Scheelt ook weer weggooien ☺️
Groet,
Celine
Het lijkt wel of niemand, die op dit topic reageerde, gehoord heeft van de website:
https://www.postfilter.nl/

Nationaal Postregister

Met Postfilter bepaalt u zelf welke geadresseerde reclamepost u wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Wilt u wel post over goede doelen en leuke aanbiedingen van tijdschriften, maar niet over auto's en horoscopen? In het Nationaal Postregister kunt u aangeven van welke sectoren u geen reclamepost wilt. Na vier tot zes weken zijn blokkades volledig actief en dat blijven ze voor een periode van vijf jaar. De Stichting Reclame Code ziet toe op de handhaving van de regels van Postfilter.

Je kunt alles aan geadresseerde drukwerken op deze website laten blokkeren.
Ik heb dat al meer dan tien jaar geleden ingesteld.
Nooit meer iets dergelijks ontvangen !
Het ergst zijn al die enveloppen van loterijen.

Eens, mijn vrouw heeft ooit besloten daaraan mee te doen en ze blijven je bestoken met extra loten en god weet niet wat meer. Ik kiep het zo die papierbak in.

Reageer