Consumentenbond.nl

Geadresseerde reclamepost: wat doe jij er mee?


Reputatie 4
Badge +5
Het omzeilen van de NEE-NEE-stickers en NEE-JA-stickers door ‘Aan de bewoners van’ op de envelop te zetten zorgt voor veel irritatie. Uit onderzoek onder ruim 12.000 consumenten blijkt dat de Nationale Postcode Loterij verreweg de meeste reclame verstuurt. Veel mensen gooien de post direct bij het oud papier en vinden de reclamepost op naam daarom ook een ‘uiterst irritante en milieuonvriendelijke manier van benaderen’. In dit gratis artikel lees je meer over ons onderzoek en onze tips hoe je er vanaf komt.

Krijg jij veel (geadresseerde) reclamepost en hoe ga je daar mee om?


51 reacties

Het lijkt wel of niemand, die op dit topic reageerde, gehoord heeft van de website:
https://www.postfilter.nl/

Nationaal Postregister

Met Postfilter bepaalt u zelf welke geadresseerde reclamepost u wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Wilt u wel post over goede doelen en leuke aanbiedingen van tijdschriften, maar niet over auto's en horoscopen? In het Nationaal Postregister kunt u aangeven van welke sectoren u geen reclamepost wilt. Na vier tot zes weken zijn blokkades volledig actief en dat blijven ze voor een periode van vijf jaar. De Stichting Reclame Code ziet toe op de handhaving van de regels van Postfilter.


Je kunt alles aan geadresseerde drukwerken op deze website laten blokkeren.
Ik heb dat al meer dan tien jaar geleden ingesteld.
Nooit meer iets dergelijks ontvangen !

Reageer