Gebrek aan klantenservice Lidl

• 23 October 2021
  • 14 reacties
  • 140 Bekeken

Op 20 mei meldde ik een klacht over een elektronicaproduct gekocht bij Lidl. Het betreft een bluetooth speaker die niet meer oplaadt. Op 16 juni krijg ik een email met vragen over waar ik het product heb gekocht, artikelnummer etc. en op 26 juni verstrek ik de gevraagde informatie. Op 3 juli wordt (wederom) om mijn adresgegevens gevraagd die ik per omgaande geef. Ik hoor niets meer.

Op 7 augustus vraag ik Lidl waarom het toch zo lang duurt en Lidl antwoordt met excuses dat het zo lang duurt en dat hun servicepartner er mee bezig is. Vervolgens hoor ik weer niets.

Ik werd de situatie aardig zat en stuurde op 2 september Lidl een bericht waarin in aandring op een vervangend product of mijn geld terug. Een dag later regeert Lidl weer met excuses; de melding wordt weer doorgezet. Zoals al verwacht gebeurt er weer niets dus schrijf ik Lidl op 29 september een email waarin ik ze een week geef om het probleem op te lossen. Indien geen (re)actie dan zou ik de zaak voorleggen aan de Consumentenbond.

Weer geen reactie dus ik meld me maar bij jullie in de hoop dat jullie druk Lidl eindelijk in beweging krijgt.

14 reacties

De Lidl Klantenservice is het allerergste wat er op deze aarde bestaat.

Iedereen zou moeten proberen te voorkomen ooit met deze klantenservice in contact te komen.

Maar helaas lukt dat niet altijd.

Reputatie 7
Badge +6

Beste @Gebruiker1591628565 

Hier zijn vooral mede-consumenten die onderwerpen met elkaar bepraten. Medewerkers van de Consumentenbond komen hier voorbij en kunnen uw vraag oppikken. Maar het is sneller als u als lid direct contact zoekt met de Consumentenbond via de hoofdsite of hun belt 070 - 445 45 45 op werktijden. 

Een snellere manier is uw klacht plaatsen op Klachtenkompas.nl. Ik ben het met u eens dat het niet klopt wat Lidl doet. Als een product niet voldoet moeten ze u helpen. Persoonlijk werd ik altijd goed geholpen door Lidl, ze deden helemaal niet moeilijk. 

*** Ik schreef eerst Ikea. Net op tijd kon ik het nog veranderen in Lidl. Beetje dom! Dank iedereen voor het net op tijd waarschuwen. Het is zaterdag avond. Ik was buiten gaan wandelen in het zonweer. Ik zal beter opletten wat ik schrijff! ***

Reputatie 4
Badge +3

@Jan IKEA? Ts heeft het toch echt over LIDL

Het contact met Lidl via Klachtenkompas loopt inderdaad iets minder frustrerend dan met de gewone klantenservice.

Alleen sluiten ze de klacht te snel af of zeggen: “Dit was onze laatste reactie”.

En dan ben je uitgepraat, ook al is de klacht niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +6

Ik kon het nog net op tijd veranderen in Lidl! Blij dat je m’n dingetje scherp leest!

Hallo Jan,

Vanaf nu staat u onder verscherpt toezicht: 24-uurs real-time monitoring. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Léonz,

Oew, dat ook nog. Één typefoutje maar en zware gevolgen. Ik zal het als een man dragen en genieten dat ik onder verscherpt toezicht sta. Ik denk dat ik weet wat er loos is. Ik ben te lang bezig geweest met gaatjes boren om die rookmelders op te hangen . . .

Het waren dus rookmelders van IKEA.

Nu begrijp ik het!

Reputatie 7
Badge +6

Nou, die extra aandacht vind ik ook wel leuk hoor! 

Reputatie 4
Badge +3

Ik kon het nog net op tijd veranderen in Lidl! Blij dat je m’n dingetje scherp leest!

Beste Jan, ik heb geloof ik vorige week zelf nog een reactie geplaatst die achteraf niet klopte. Gelukkig zijn we allemaal mensen en hoort dit er nu eenmaal bij. Maar belangrijkste is dat we een vraagsteller proberen te helpen naar beste weten.

Hallo Gebruiker1591628565,

De beste optie voor u is Klachtenkompas. (Is onderdeel van de Consumentenbond).

Lidl antwoordt daar vrij snel en als ze de klacht voortijdig afsluiten, plaatst u gewoon weer een nieuwe klacht.

Alleen op die manier ben ik er steeds uitgekomen.

Ik probeer al enige tijd om toekomstige klachten koste wat kost te vermijden door zo weinig mogelijk bij de Lidl te kopen.

De Lidl Klantenservice is het allerergste wat er op deze aarde bestaat.

Iedereen zou moeten proberen te voorkomen ooit met deze klantenservice in contact te komen.

Dat is heel eenvoudig: geen dingen daar kopen die de moeite waard zijn om ermee terug te gaan als het een prul blijkt.

Op dit moment maken ze reclame voor een accu boormachine.
Met die enorme logo's erbij, is het bijna een consumentenbond accu boormachine.
Zo'n test is een momentopname en zegt niets over de service die je in de toekomst moet krijgen.

Reputatie 7
Badge +6

Als die klantenservice inderdaad zo beroerd is , dan zou de bond dat mogelijk iets meer kunnen meewegen in de testverslagen . Verder zegt een goede test niet zoveel over de levensduur van het ding . Kan best goed zijn , maar hoeft niet . Rommel dat na een paar jaar de geest geeft is er al veel te veel op de markt . 

Reageer