Consumentenbond.nl
Vraag

Geen geld terug bij retour aankoop afgeprijsd artikel

• 14 april 2020
  • 5 reacties
  • 270 Bekeken

Ik heb kleding gekocht bij Esprit en binnen 3 dagen teruggebracht omdat het afgeprijsd was. Bij aankoop gevraagd of ik mijn geld dan terugkreeg omdat ik meerdere spullen kocht en enigszins twijfelde of ik alles wilde houden. 

Kreeg zojuist in de winkel te horen dat ik alleen een tegoedbon krijg en dat dat ook op de kassabon staat. Dit had ik helaas niet gezien en nu zit ik met een tegoedbon waar ik geen zin in heb

Mag dit zomaar?

Mvg

C. Capello

5 reacties

Hallo C. Capello,

Natuurlijk mag het als het op de kassabon staat.

Niet alléén omdat het op de kassabon staat, ruilen is geen recht het is een gunst die men mag beperken, bijvoorbeeld bij de uitverkoop.

Bedankt voor de reacties 😉 Het is me nu helemaal duidelijk 😄 toch had ik liever mijn geld terug ontvangen. 

Wat wel vreemd blijft is, dat u bij de aankoop vroeg of u, zo nodig, uw geld kon terug krijgen.

En dat men dan blijkbaar zei: “Geen probleem”.

Heeft u dat men hen besproken?

Reputatie 7
Badge +6

Het is altijd opletten met afgeprijsde spullen . In veel winkels worden ze helemaal niet terug genomen. Bij twijfel vraag ik het . Met dat “ geen probleem “ is niet helemaal netjes als de  klant geld terug bedoelt en de winkel een tegoedbon bedoelt . Als het alleen op de kassabon vermeld staat is wel rijkelijk laat omdat klanten dat pas kunnen zien als ze al betaald hebben. Staat het in de winkel niet vermeld ? 

Reageer