geld terug vragen

• Bondsbeginner
  • 2 reacties
ik heb bij zalando een aankoop gedaan. kwam allemaal netjes aan en een paar dingen terug gestuurd.

ik kreeg door een fout bij hun systeem het voledige bedrag terug gestuurd.

na 4 weken zien ze dat ze een fout hebben gemaakt en vragen ze het te veel terug te storen .

mijn vraag mag dit?

10 reacties

Ten eerste, vragen staat vrij.

Ten tweede, hebben ze er recht op?
ja daar was ik nou benieuwd naar.
Wat denk je zelf?
Ik dacht zelf van wel. Maar heb niet zoveel verstand van rechten.
Ze hebben een foutje gemaakt en je teveel geld teruggegeven. Ze vragen of je dat geld opnieuw naar ze wil overmaken. Natuurlijk mogen ze dat vragen, vragen staat immers vrij. De vraag die je denk ik wilt stellen is of je ook verplicht bent dat geld weer terug naar ze over te maken? Ik denk net als jij van wel.
Badge
Hoe zou je het andersom vinden? Als je te veel had betaald, zou je dan ook het teveel niet terug willen hebben? Snap eigenlijk niet dat je het nog niet uit jezelf teruggestort hebt.
Ieder weldenkend persoon kan toch wel begrijpen, dat je in zo'n geval het teveel terug moet betalen. Een vergissing is snel gemaakt dat kan gebeuren.

Dus als de gesmeerde bliksem terugbetalen.
Je vraagt je denk ik af hoe dit juridisch zit, los van het morele aspect. Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Iemand met kennis van zaken?
Reputatie 5
Badge +6
Ik denk dat het hier wel mee vergelijkbaar is: https://www.jurofoon.nl/nieuws/3390-moet-ik-te-veel-ontvangen-loon-terugbetalen
Reputatie 7
Het lijkt me niet meer dan fatsoenlijk het bedrag terug te storten, dat het niet klopte heb je waarschijnlijk meteen gezien nadat het bedrag was teruggestort, je had fatsoenshalve best even kunnen bellen of mailen. Ze zien het op een gegeven moment toch.

Reageer