Geld vragen voor opzeggen lidmaatschap via Dyme

• 1 June 2022
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Ik wilde mijn lidmaatschap van het Wereld Natuurfonds opzeggen. Ik had alleen niet in de gaten dat ik niet op hun officiële website zat en belandde op Dyme. Ik had alles ingevuld toen ik een melding kreeg dat ik hiervoor €29,50 of €29,95 moest betalen.
WAT???
Er zijn dus oplichters - een ander woord heb ik er niet voor - die jou een hoop geld willen aftroggelen voor iets dat je heel goed zelf gratis kunt doen. Natuurlijk heb ik niet betaald. Maar mag dit zomaar?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Carina B Dan mag u blij zijn dat u de laatste bevestiging niet heeft geklikt.

U koopt een dienst, dat u daar niets voor krijgt, of dit zelf ook kunt maakt daarvoor niet uit.

Reputatie 7
Badge +6

Tja , slimmerikken plenty die een greep in onze beurs trachten te doen . Als die steeds slimmer worden , moeten wij steeds alerter worden . En anders betalen we lesgeld . In dit geval is het niet verboden wat ze doen , dus geen oplichting . Dan mag dat . Wel een zeer bedenkelijke manier van geld verdienen . 

Meestal vormt Google de eerste stap in dit probleem maar die heeft volgens mij toegezegd bepaalde advertenties oa van sleutelmakers en rioolontstoppers te gaan weren. Weet iemand hoe het daar nu mee staat en of dit soort advertenties er ook onder gaan vallen?

Reputatie 5
Badge +6

Is het legaal?

Het is niet verboden om iets voor iemand te doen en daar geld voor te vragen, terwijl  je het zelf ook gratis kunt doen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het snoeien van een heg: dat kan je zelf gratis doen, of betaald laten doen door een tuinman. Maar beloftes van een bedrijf moeten natuurlijk wel kloppen en mogen niet onduidelijk zijn. Anders kan er sprake zijn van misleidende verkoop. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt en de Consumentenbond laten desgevraagd weten, geen klachten over deze vorm van dienstverlenging te hebben ontvangen.

Op deze site  plusonline.nl is daar veel informatie te vinden.

Reageer