Consumentenbond.nl
Vraag

Gemeente Rotterdam, traag, trager, traagst.

• 7 november 2018
  • 2 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 3125 reacties
Wordt er weleens onderzoek gedaan naar de dienstverlening van gemeentes? Je hoort noal eens negatieve verhalen, niet alleen over mijn gemeente. Het betreft dan onder andere traagheid, vragen niet beantwoorden, alleen een otvangstbevestiging krijgen en bijna nooit een reactie als je om een inhoudelijk antwoord vraagt?
Gisteren had ik een vraag voor de afdeling WMO van de gemeente Rotterdam. Ik heb vouchers van de zorginstelling waarvan mijn moeder huishoudelijke hulp heeft, die waren geldig tot en met 31 december. Nu plotseling niet meer omdat er nog geen gebruik van is gemaakt. Je moet toch een keer ergens beginnen om er gebruik van te maken lijkt me, als ik ze voor het eerst in juli had willen gebruiken had ik er ook nog geen gebruik van gemaakt. Om 14.30 waren alle lijnen bezet, de verbinding werd verbroken, om 15.00, 15.30, 16.30, idem, eindelijk contact om 16.45 maar toen was iedereen al weg. Dan vraagt een meisje dat de telefoon aanneemt ook nog eerst je BSN nummer, dat krijgt ze niet. De vorige keer kwam ik er omdat ik dat nummer niet gaf niet eens door. Ik heb al minstens tien klachten ingediend ook over het feit dat ze in correspondentie, ook mail, je BSN nummer vermelden terwijl er zo veel lekkende gemeentelijke websites zijn.
De mensen die er werken weten niet wat de collega tegenover wie ze zitten doet. Telefoon voor je collega aannemen is er niet bij. Als je in het bedrijfsleven zo werkt word je weggepromoveerd.

2 reacties

Geachte MrsJones,

Wat ik hier zie, is een zekere rijpheid voor de politiek.
Reputatie 7
Ik ben al mijn hele leven, nou ja, nog niet toen ik nog op de lagere school zat, geïnteresseerd in politiek maar dit is een kwestie van logistiek, ook al gaat het hier om een informatiestroom en niet over een goederenstroom.

Reageer