Goede doelen
Ik wil graag zelf bepalen wie of wat ik steun en vind het irritant dat iemand mij in een positie probeert te manoeuvreren dat ik verantwoording af moet leggen omdat ik iets niet wil.
Ben ik de enige of hebben andere soortgelijke ervaringen.
Maar u beslist wel zelf hoe u er op reageert.
Bij mij heeft nog nooit een dergelijke student aangebeld. Of het moet gebeurd zijn terwijl ik niet thuis was.
Even een berichtje van persoonlijke aard.
Je ziet wel eens dat mensen een sticker onder de bel hangen met "Nee: geen Colportage, Verkopers of Geloofsovertuigers. Ja: Collecteren geen bezwaar".
Zou je ook kunnen overwegen (of een variant hier op). Wellicht dat het helpt?
Heb ook het idee dat het erg seizoensgebonden is

Groet,
Celine
Dat komt mij als vreemd voor maar wellicht heeft u een bron?
Dat is het punt, als dat gebeurt blijft er voor mij niet veel anders over dan op een vrij botte manier de zaak af te kappen. Bij bedrijven heb ik daar geen moeite mee maar voor organisaties waar ik in principe positief tegenover sta heb ik daar meer moeite mee.
Meestal probeer ik dan het initiatief van het gesprek over te nemen of minstens de verkoper uit zijn rol te krijgen door een ontregelende opmerking te maken. Dat lukt meestal wel.
Bij ons staat ook bijna iedere week weer iemand van een goed doel op de stoep om ons rekeningnummer te bemachtigen, zodat er maandelijks een bedrag van af geschreven kan worden.
Wij hebben onze eigen goede doelen, waar we maandelijks een bedrag aan overmaken.
Vroeger kwam men langs met een collectebus. Ik vond het prettiger om daar geld in te stoppen. Waarom kan dat niet meer?
Vroeger kwam men langs met een collectebus. Ik vond het prettiger om daar geld in te stoppen. Waarom kan dat niet meer?
Omdat:
# er nepcollectanten kwamen
# de echte collectanten beroofd werden voordat ze het geld konden afleveren
# sommige echte collectanten de bus wat leger maakten voordat ze klaar waren
# sommige collectantendepotmedewerkers een greep deden in de bus voordat het geld officieel geteld was
# etc.
Er zijn vele redenen te noemen, de reeds genoemde zijn zeker aan de orde. Hoewel ik ook collectanten met een pinapparaat aan de deur heb gehad. Verder wordt het steeds moeilijker collectanten te krijgen, de mensen hebben er geen zin meer in. En de laatste 2 jaar is het vanwege de virusperikelen not done aan de deur te komen. Het kan ook zijn dat aan de deur verkoop, collectes of allerlei handelingen afnemen aan de deur, vroeger kwam het veel meer voor, maar tijden en dus ook zaken veranderen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.