gourmetstel (nieuw) veroorzaakt kortsluiting, maar heeft eerst 10 jaar in de kast gestaan

• 20 December 2016
  • 4 reacties
  • 2486 Bekeken

Van de week voor het eerst een nieuw gourmetstel willen gebruiken wat eerst 10 jaar verpakt in de doos in de kast heeft gestaan. Het was dus helemaal nieuw en nooit uitgepakt geweest. Tijdens het voorverwarmen viel na 5 minuten in het hele huis de stroom uit. Bij nogmaals proberen gebeurde dit onmiddellijk weer, dus duidelijk veroorzaakt door het gourmetstel. De garantie is 2 jaar volgens de gebruiksaanwijzing en dus al lang verlopen, maar overduidelijk is dit geen deugdelijk product. Welke rechten heb ik in dit geval als consument nog en welke plichten heeft de producent?

4 reacties

Ik denk dat na zo'n tijd niemand nog rechten of plichten heeft. Even puur uit nieuwsgierigheid, was het een goed merk of zo iets als een Princess?
Is een Princess inderdaad. Maar toch raar dat het apparaat (wat dus compleet nieuw is) niet functioneert. Dat het eerder kapot gaat kan ik begrijpen, maar het is dus een fabrikagefout.
Reputatie 7
Badge +5
in 10 jaar tijd kan er heel wat isolatie weg-kwijnen, zeker als het spul is waarvan de fabrikant niet ontwerpen heeft op een levensduur van 10 jaar... of is dat nou weer een andere discussie ;-)

Kortom, prijs-kwaliteit van Princess is altijd prima in orde
Grappig, maar als de isolatie er na tien jaar de brui aan geeft lijkt mij dat geen goeie zaak. Wat mij betreft staat het gelijk aan rommel om met een grote boog omheen te lopen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het ook weinig kost dus.......

Reageer