Graag een bestelknop 'geen haast' in webshops.

• 8 February 2022
  • 9 reacties
  • 116 Bekeken

Iedereen is er vol van, dat webshops nadelen hebben, dat koeriers overuren maken en te hard rijden, dat werkomstandigheden in de distributiecentra soms beter zouden moeten, dat er te veel nachtwerk is, dat Nederland en het milieu verdwijnt onder grote dozen in het landschap waar we als volk niks meer over te vertellen hebben, maar waarom heb ik als ik op internet iets bestel bijna nooit een andere optie dan de standaard optie waarbij je artikel soms binnen 24 uur aan je deur komt?
Soms vind ik dat geweldig, als ik eens iets hard nodig heb.
Meestal echter ben ik ruim op tjid met bestellen en mag het van mij wel een week duren.
Mijn vraag is dan ook of de Consumentenbond zich sterk zou willen maken dat er op elke webshop ook een knop 'geen haast’ komt. Om het puur vanuit consumentenoogpunt te motiveren: je zou bij die knop korting moeten krijgen.

9 reacties

Wat ik me af vraag, of er wel een dal dag is waarop ze je die korting willen geven.
Wat kost het, om jouw bestelling vast te houden tot er een rustig moment is.
24 uur is al de medium snelheid voor bezorgen.

24 uur is al de medium snelheid voor bezorgen.

Ik denk dat ik nog best mild ben met mijn vraag wortelstamper. Ik België wordt er zelfs een debat aangezwengeld met als prikkelende onderwerp om de hele e-commerce maar af te schaffen:

https://www.demorgen.be/nieuws/ps-voorzitter-paul-magnette-na-de-kernuitstap-wil-ik-graag-de-e-commerce-uitstap-realiseren~bf37dc21/

Daarbij wordt nota bene Nederland als een van de zondebokken aangewezen.

Het creëren van twee logistieke stromen voor normaal en langzaam vervoer verhoogt op zichzelf ook weer de distributiekosten.

Ik snap dat je dat wilt, maar zo snel laat ik me niet van de wijs brengen Deen.

Ik snap dat je dat wilt, maar zo snel laat ik me niet van de wijs brengen Deen.

Ik zou niet weten waarom je je van de wijs zou laten brengen maar het is gewoon een gegeven dat het splitsen van stromen kosten met zich meebrengt, wellicht zie je kans verder in de keten dan bepaalde activiteiten uit te voeren tegen lagere kosten maar het idee om met twee stromen te gaan werken levert niet op maar kost.

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt. Twee stromen levert juist erg veel op. Door een flink deel van de stroom wat trager te kunnen doen maak je ruimte voor flexibiliteit zodat je flink minder kosten maakt omdat je minder capaciteit nodig hebt op diverse vlakken.

Als alles op dezelfde snelheid doorstroomt is het meest efficiënt.
Dan wens je ook nog korting, in ruil voor de vertraging.

Je krijgt dan dat bedrijven het ook laten staan, ook al hebben ze tijd om het eerder te bezorgen.
De planning moet namelijk perfect zijn.
De volgende stap is, dat inkoop de voorraad ook langzamer gaat aanvoeren.

Bij die bekende webshop met de korte naam, kan het al.
Voor €9,99 p/j mag je een andere dag kiezen of juist sneller.
Dat noemen ze select.

Reputatie 6
Badge +4

Als 1000 mensen aangeven geen haar te hebben verplaatst het probleem zich naar de dag waarop ze wel allemaal hun bezorging willen 

Naar mijn mening schuif je het probleem gewoon een paar dagen op.

Ik ben het met @A. Deen  en met @Wortelstamper eens dat twee stromen veel meer kosten.

Naar mijn mening schuif je het probleem gewoon een paar dagen op.

Dan geef ik het voorlopig maar op.

Reageer