grootschalige incasso fraude afschrijving zonder machtiging

• 3 November 2016
  • 4 reacties
  • 8279 Bekeken

Ik heb onlangs iets mee gemaakt dat met mij al velen sinds 2011 wat ik terug kan vinden overkomt en waar geen instantie /autoriteit kennelijk iets aan doet of kan doen.

Op klachtenkompas e.d staan honderden ervaringen als de mijne .

Ik werd s,ochtends vroeg gebeld door een callcentrum dat deed alsof men met de postcodeloterij te maken had ,men had al mijn gegevens {kennelijk door illegale verkoop of hack bij bedrijven} die ze zo opnoemden en het mooie?ik had een prijs gewonnen !

Ze wilden storten of mijn bankrekeningnummer met de laatste cijfers ... klopte?

En ik dacht dus dat dat wel okey was omdat men alles al wist .......... ik speelde "gratis" mee in een loterij .

Ik vroeg dus of ik niks verplicht was ,niets af hoefde te zeggen en nergens aan vast zat .

"nee hoor mevrouw u hoeft niet bang te zijn wij gebruiken uw gegevens uitsluitend om te storten als u gewonnen heeft"

Niks meer over gehoord of post van gehad en een paar weken later zit ik op mijn ING en zie ingepland een maandelijkse incasso staan a 25,50 !

Ik bel de ING en deze verteld mij dat het om ART COLLECT INTERNATIONAL GMBH te Duitsland gaat en dat er bij vermeld staat BEST TIPP X dit zegt mij helemaal niets en dus word de tegenrekening geblokkeerd .

ING doet niets met mijn melding want"dit kan men kan een cijfer verkeerd noteren" .

Na lang nadenken herinner ik mij het telefoontje en ga zoeken op internet en kom talloze klachten tegen als de mijne over

eurojack loterij , best tipp x , art collect , puzzel4u en mkbusiness

ik heb inmiddels ook een puzzel4u ontvangen ongevraagd ook onder vermelding van best tipp x in een bijgesloten brief in het Engels.........

en bel wederom ING op om dit voor te leggen dat dit incassofraude is en......... ze doen niets want ik sta alleen met mijn klacht daarvoor moeten meerderen melding doen {dit lijkt mij sterk daar dit als sinds 2011 speelt}

Ik zoek dus contact met allerlei instanties waar onder ECC maar daar krijg ik standaard antwoorden als overeenkomst beeindigen {die er niets is } of contact zoeken met {heb geen contactgegegevens} en vervolgens heb ik niet het idee dat zij wat met de melding doen want ik zie dagelijks de meldingen voorbij komen van mensen die zelfs door incassobureau,s bedreigd worden bij storneren van het onterecht afgeschreven bedrag en die ook weer dubieus zijn en onterecht hoge kosten rekenen en die waarschijnlijk tot hetzelfde clubje oplichters behoord .

En niemand doet iets.......dit kan gewoon .

Ik heb zelfs Currence benaderd omdat er zeker al duizenden keren onterecht geld door deze lieden geïncasseerd word terwijl er geen machtiging of verbintenis is en ook zij doen niets.

De ervaringen op internet zijn dan alleen nog maar van de mondige mensen maar hoeveel bejaarden zijn hiervan wel niet het slachtoffer inmiddels die gewoon ongemerkt betalen?

4 reacties

Hallo lisje,

Ik heb hetzelfde verhaal te berichten en ook dat ING niets doet als alleen het advies laten terug boeken en incassant blokkeren en contact opnemen met deze incassant om mij uit hun bestand te verwijderen, omdat geen contact gegevens kreeg ik van ING het volgende nummer wat gekoppeld zat aan de bedrijfsnaam Best Tipp i.A. von Art Collect International GmbH. Tel.0294286666. Ik heb dit nummer gebeld, kreeg te horen dat ik misschien wel de 500e was die hun belde, maar dat dit een kriminele organisatie was die hu naam gebruikte en zij hier niets mee te doen hadden en dat ze de verbinding ging verbreken, want ze moest geld verdienen en ING moest dit maar verder onderzoeken, dit kwam ook alweer zo vreemd over..

Hallo lisje,

Ik heb hetzelfde verhaal te berichten en ook dat ING niets doet als alleen het advies laten terug boeken en incassant blokkeren en contact opnemen met deze incassant om mij uit hun bestand te verwijderen, omdat geen contact gegevens kreeg ik van ING het volgende nummer wat gekoppeld zat aan de bedrijfsnaam Best Tipp i.A. von Art Collect International GmbH. Tel.0294286666. Ik heb dit nummer gebeld, kreeg te horen dat ik misschien wel de 500e was die hun belde, maar dat dit een kriminele organisatie was die hu naam gebruikte en zij hier niets mee te doen hadden en dat ze de verbinding ging verbreken, want ze moest geld verdienen en ING moest dit maar verder onderzoeken, dit kwam ook alweer zo vreemd over..

Geplaatst door Cascaruda850 op Jan 24, 2017.

Hallo ,ook wel vreemd dat ING een telefoonummmer geeft van een ander bedrijf ART COLLECT International GMBH zit namelijk in Duitsland en incasseerd via een Europeesche machtiging . Art Collect-ion is inderdaad een ander bedrijf en heeft hier niets mee te maken .

Ik snap dat de medewerker geïrriteerd is als ze van ING zomaar mensen naar hun verwijzen terwijl de naam toch net ff anders is.

Waar je moet zijn is bij : service@best-tipp.com

en ook het welbekende PUZZEL4U heeft met deze zwendel te maken en ook zij gaan gedupeerden hun puzzelboekje sturen met vermelding in een brief met "beste Best tipp deelnemer"

dus u kunt ook mailen of bellen maar met mailen sta je sterker naar: info@puzzel4u.com

Zet er ook in dat u aangifte heeft gedaan van poging tot oplichting.

U kunt het ook melden eventueel bij de AFM het gaat hier tenslotte om fraude met onrechtmatige incasso,s .

Maar ja ik heb het ook overal gemeld en het lijkt mij dat ik niet de enige ben

maar iedere dag staat het internet weer vol met weer slachtoffers ...........

kennelijk kunnen ze gewoon hun gang gaan en geen autoriteit die hier iets mee/aan doet !
Reputatie 4
Badge +4
Het valt niet mee om bij dit soort boeven de incassomachtiging te blokkeren in Nederland heeft de Consumentenbond dit verschillende malen voor elkaar gekregen. Zoals u begrijpt is dit in het buitenland (veel) moeilijker. Er is gelukkig wel een remedie tegen. Niet in alle gevallen zonder complicaties: bij ING mutaties alleen per post. Ik heb het over een van de consumentenbeschermingsmaatregelen bij incasso: de goedkeuringslijst. Meer informatie: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/gebruikstips/incassomaatregelen#no6
Ja dat snap ik dan nog maar wat ik niet snap is dat een "zogenaamd" incassobureau dat exact dezelfde scam gebruikt {en die ook met Best Tipp x hebben gewerkt} namelijk een bedrijf als MKbusiness dat ik honderden malen tegen kom op internet met incasseren zonder machtiging en die zitten in Nederland en ook die doen dat al jaren en niemand die iets lijkt te doen.

Zij wijzen dan met het vingertje naar hun opdrachtgever waarvoor zij de incasso uitvoeren maar het lijkt mij toch sterk dat een incassobureau al jaren met klanten werkt die allen wel 20 klachten per week op internet geven van gedupeerden die het bedrijf en de incassant geheel niet kennen en die allen nooit hun bankgegevens hebben gegeven of iets hebben afgesloten.

Dat is TE toevallig dan weet je als incassobureau waar je mee bezig bent en ben je gewoon partner in crime lijkt mij.

Maar het blijkt gewoon te kunnen allemaal helaas.

Reageer