hele dag post

• 13 January 2015
  • 4 reacties
  • 466 Bekeken

Postbezorging door meerdere postbedrijven en bezorgers van internetwinkels, UPC, KPN etc maakt dat je een paar keer per dag bezig bent met het pakken van de post en het openen van brieven. En dat is niet mijn hobby, geeft een hoop onrust!

Vervelender vind ik de busjes in de straat die ook 's avonds als het donker is aanbellen en hun spullen willen afgeven. Geeft me een onveilig gevoel, doe dan niet open.

Kan dit zomaar allemaal? Ik kan me voorstellen dat het hoort bij onze 24 uurs economie maar ik voel me zo gedwongen om daaraan mee te doen!

4 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Ik vraag me af of daar aan is te ontkomen. Ik denk dat dat een nadeel is voor het online shoppen dat steeds meer gaat toenemen

Zelf loop ik er over na te denken om zelf een grote en stevige brievenbus te maken waarin een grote sleuf zit zodat ook de wat grotere pakjes doorheen kunnen en die in mijn voortuin te zetten zodat er niet steeds iemand bij de voordeur komt die aan de brievenbus zit te rommelen of bezorgers die aanbellen. Met uitzondering van de grote pakketten of pakjes waar voor getekend moet worden. Zorg er wel voor dat er goede verlichting (eventueel met sensor) bij de brievenbus is . Als je dan ÉÉn keer per dag je brievenbus leegt ben je overal vanaf. Maar dan wel je briebenbus in de deur dicht maken. Bezorgers zijn daar heel gauw aan gewend.

Overigens, als ik online bestel, zet ik er meestal bij dat er na 19.00 uur niet bezorgd kan worden. Dit kan je vaak zetten bij de optie als er een ander bezorgadres gebruikt moet worden als je niet thuis bent. Over het algemeen houdt men daar zich wel aan, is mijn ervaring.

..
Als we zelf de voordelen van 24 uurs economie willen dan moeten we de nadeln ook voor lief nemen, lijkt me zo.

Postbezorging door meerdere postbedrijven en bezorgers van internetwinkels, UPC, KPN etc maakt dat je een paar keer per dag bezig bent met het pakken van de post en het openen van brieven. En dat is niet mijn hobby, geeft een hoop onrust!

Vervelender vind ik de busjes in de straat die ook 's avonds als het donker is aanbellen en hun spullen willen afgeven. Geeft me een onveilig gevoel, doe dan niet open.

Kan dit zomaar allemaal? Ik kan me voorstellen dat het hoort bij onze 24 uurs economie maar ik voel me zo gedwongen om daaraan mee te doen!

Soms krijg je een paar dagen geen post. Ik denk wel eens dat de postbodes het opsparen, dat is handiger voor het bezorgen. Hoeven ze minder keer de post per week te bezorgen. Maandag krijg ik zelden post.
Reputatie 2
Badge +2
Knorreboer , ik weet zeker dat de postbezorgers van Post.nl de post niet bewaren. Ik heb zelf als postbezorger drie jaar bij PostNl gelopen. Dat wordt echt gecontroleerd. Op maandag bezorgt PostNL zowiezo geen post behalve rouwbrieven en belangrijke medische post. Dat wordt door speciale bezorgers gedaan Wat de andere bedrijven zoals Sand en Selectmail doen weet ik niet. Op woensdag en vrijdag is het daldag en is er altijd weinig post maar je bent verplicht toch de route in je eigen wijk te volgen om de weinige post alsnog te bezorgen. Daar is geen ontkomen aan.. Op zo'n dag ben je dan meestal in een uurtje klaar.

Ik hoop dat ik in maart of april weer aan de bak kan. Ik moest na drie jaarcontracten ((van rechtswege) ontslag nemen en daarna mocht ik na drie maanden weer solliciteren. Ik blijf het, zoals zovelen , leuk werk vinden , ondanks af en toe slecht weer. Ook daar ga je aan wennen en elke dag een paar uurtjes buiten is eigenlijk best wel gezond en je verdiend er ook nog wat mee enj je hebt veel sociale contacten.

Reageer