Help mee door je mening te delen! Schrijf een review over een product.

• 13 July 2018
  • 7 reacties
  • 679 Bekeken

Reputatie 6
Badge +6
  • Consumentenbond team
  • 634 reacties
Bijna iedereen doet het: het bekijken van reviews voor het aanschaffen van een product. Er is immers geen beter advies dan dat van iemand die het product al in gebruik heeft. Deze consumentenreviews zijn ook voor de Consumentenbond erg belangrijk. Ze helpen ons namelijk inzicht te krijgen in de prestaties en duurzaamheid van producten, en bij het verbeteren van onze onderzoeken. Ook kunnen we snel en gericht actie ondernemen wanneer blijkt dat er veel klachten over een product binnen komen. Kortom: de mening van consumenten is van groot belang!

Help je mee? 🖋️💪🏻

Heb je goede of slechte ervaringen met een product? Dan horen we graag wat je ervan vindt. Help andere consumenten bij hun aankoop, en laat een review achter op de website van de Consumentenbond.

🎁 Als dank voor het helpen van andere consumenten ontvang je van ons het Testjaarboek 2018 (e-book)

7 reacties

Reputatie 7
Tot nu toe heb ik met geen enkel product slechte ervaringen, ik hoop dat de Wet van Murphy niet van kracht wordt.

Dat het handvat van mijn stofzuiger, die nog steeds de planken uit de vloer trekt, na jaren afbrak mag geen naam hebben, ductape doet wonderen. Mijn stofzuigrobotje is wel stuk maar die is, toen ik hem eens had uitgeleend, van de trap gevallen.

ik ben in de loop der jaren fan geworden van Bosch, degelijke apparaten, snelle en goede service.
Reputatie 5
Badge +6
Heb via een review mijn reactie geplaatst.

Had reeds een tekst ingevoerd op deze pagina en wou achteraf deze weer verwijderen.

De tijdsfactor gaf aan 4 minuten. kreeg alleen als optie verwerken enz. zonder de optie verwijderen. Ik had begrepen dat hiervoor 1 uur geld.

Heb ik iets qua keuzemogelijkheden over het hoofd gezien?

Ook de andere opties geraadpleegd.
Reputatie 7
Ik heb dus wel een minder goede ervaring, lang geleden, die staat op een ander topic. Was ie echt slecht? Het was gewoon een opeenstapeling van blunders.
Nieuwe smartphone.

Na het lezen van de tests en publicaties van de Consumentenbond en op nl.hardware.info viel mijn keus op de LG G6. De hogere modellen van Samsung vielen buiten het budget. Het bleek dat de modellen in het hogere segment bij de introductie €700-800 of meer kosten, maar een jaar later rond de €400 doen. Ik ben blijven wachten en in april was de prijs van de LG G6 €375 en heb ik hem gekocht.

Ik gebruik hem nu vier maanden dagelijks voor alles wat maar mogelijk is en hij bevalt uitstekend. Hij was met Android 7.0 en twee maanden later kreeg ik al de update naar Android 8.0. Hij past lekker in de hand, het scherm is 1 op 2. Hij maakt heerlijk brede foto’s in HD, die kunnen op formaat 1 op 2, maar andere formaten en resoluties kunnen ook, zelfs vierkante foto’s 1 op 1. Die mooie brede foto’s zijn leuker om te zien dan de foto’s van een professionele camera, mooi vol van kleur. Met een klik sorteren je foto’s in groepjes per maand, of per jaar of in een tijdlijn. Er zit een LG Health met stappenteller op, ik wordt dagelijks in de gaten gehouden!

De bediening is gemakkelijk, het geluid is helemaal goed, het scherm is lekker groot. De stekker van de oplader kan er ook omgekeerd in, nooit meer zoeken wat boven en onder is. De vingerafdrukscanner werkt heel goed behalve als je cement aan je handen hebt vanwege wat metselwerk. Dan herkent hij je vingerafdruk niet meer en moet je die opnieuw scannen. LG staat voor Life’s Good, en dat kan ik zeker beamen. Ik doe er alles mee, bellen, nieuws lezen, live tv kijken, en bijna alles wat ik ook op de pc of laptop doe. Hij is plat en glad, ik doe hem in een hoesje, zonde als hij zou vallen. Ik vind de LG G6 zijn prijs van afgelopen april waard en heb nog geen moment spijt van de aankoop.

Demo foto's LG G6 https://www.flickr.com/gp/70756908@N04/NU80S3

Deze link brengt je naar een foto album op Flickr. Als je op de eerste foto hebt geklikt, klik dan op de twee schuine pijltjes rechtsonder om het beeld te vergroten. Druk daarna ook op F11 voor de foto's zo groot mogelijk te zien. Dan heb je de beste indruk. Rechts of links is een pijl voor naar de volgende of vorige foto. Je kan nog verder inzoomen door met de muis op de foto te klikken, maar dan wordt de scherpte minder. Druk op Esc om weer terug te keren naar normaal.
Ik wil best reviews schrijven, maar ik wil dat pas doen als ik redelijk zeker ben dat het product voldoet en blijft werken. Dus na ongeveer een jaar. Probleem is dan dat vaak dat bewuste model niet meer bestaat....
Reputatie 7
Badge +7
Heb via een review mijn reactie geplaatst.

Had reeds een tekst ingevoerd op deze pagina en wou achteraf deze weer verwijderen.

De tijdsfactor gaf aan 4 minuten. kreeg alleen als optie verwerken enz. zonder de optie verwijderen. Ik had begrepen dat hiervoor 1 uur geld.

Heb ik iets qua keuzemogelijkheden over het hoofd gezien?

Ook de andere opties geraadpleegd.

Beste @GdR,

Voor wijzigen is dit inderdaad een uur lang mogelijk. Zoals eerder aangegeven kan je zelf geen reacties of topics verwijderen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik gebruik reviews ook om te beoordelen welke keuze ik het beste kan maken wanneer ik iets duurders aan wil schaffen. Wanneer dit echte reviews van gebruikers zijn kun je hier behoorlijk op af gaan. 🙂 Op sites als Kieskeurig worden echter ook aan de lopende band "reviews' geplaatst door de importeurs zelf. Bepaalde modellen die zij blijkbaar graag verkopen worden dan meerdere maken per dag de hemel in geprezen, vaak in dezelfde soort teksten en bewoordingen. O.a. Samsung en LG heb ik daar op betrapt. 😣 Jammer dat ook hier weer de hebzuchtige vervuiling toeslaat en de consument de dupe is doordat ten onrechte een buitensporig positief beeld van bepaalde producten gesuggereerd wordt.🤔

Reageer