Gratis Artikel

Herkomst van producten: fabeltje of niet?

• 2 September 2022
  • 13 reacties
  • 878 Bekeken
Herkomst van producten: fabeltje of niet?
Reputatie 4
Badge +4

Een mooie Zaanse molen op de verpakking, of boter van Zeeuws Meisje? De herkomst van deze supermarktproducten lijkt niets meer dan een fabeltje.

In de supermarkt zijn er veel producten waarvan de naam of het etiket je op het verkeerde been zet als het om herkomst gaat. Zo komt de zuivel van producten van de Zaanse Hoeve niet alleen uit Nederland, maar ook uit Duitsland en Frankrijk. En de boter van Zeeuws Meisje lijkt zijn herkomst te vinden in Indonesië en Maleisië. Meer lezen over de herkomst van producten? Bekijk dan dit gratis artikel uit de Consumentengids van oktober 2022.

Zijn er producten waarbij je zelf twijfelt over de herkomst? Deel ze hier!

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Shana Zijn er producten waarbij je zelf twijfelt over de herkomst? Deel ze hier!

De Ooievaar heeft bij ons 2 produkten gebracht, nee niet uit de supermarkt, ik heb eigenlijk nooit getwijfeld aan herkomst👶👶🙈

😄😃

Reputatie 6
Badge +6

@Shana Zijn er producten waarbij je zelf twijfelt over de herkomst? Deel ze hier!

De Ooievaar heeft bij ons 2 produkten gebracht, nee niet uit de supermarkt, ik heb eigenlijk nooit getwijfeld aan herkomst👶👶🙈

😄😃

Ik hoop niet dat door mijn laatste post😁er nu geen reactie’s meer komen.

Of niemand twijfelt aan de herkomst van producten? “Zo van, zal wel goed zijn”🤔

De laatste fabels die ik nog ken zijn van *”meneer de Uil” 👶

*(kinderprogramma voor ouderen😂)

Toen ik vroeg in de supermarkt of er ook echt stukjes boer zitten in de boeren yoghurt, keken ze me vreemd aan.

Reputatie 6
Badge +6

@Wortelstamper even gekeken naar de ingrediënten.

“Ons geheim is dat we de yoghurt af laten koelen in de verpakking. Hierdoor kunnen we een mooie glanzende dikke yoghurt maken, zonder toevoegingen. Yoghurt is een uiterst delicaat product. We behandelen de yoghurt daarom met veel liefde en zorgvuldigheid, zodat jij er het meest van kunt genieten”

Hier staat dat er geen boer is toegevoegd, nu is het geen “geheim meer”

En nu maar genieten “van” de boer(en yoghurt)😳

Dat doen er wel meer.
Kocht ooit een emmertje Griekse yoghurt, die was waterdun.
De hele pallet was niet in de hitte kamer geweest en nog geen yoghurt geworden.
Die aanduiding Grieks en Turks er op is ook bedenkelijk omdat de smaak tussen de emmers bij Lidl en Jumbo net andersom is.

Reputatie 5
Badge +5

Ik hoop niet dat door mijn laatste post😁er nu geen reactie’s meer komen.

@Gebruiker1644596728, wat een geleuter toch weer de laatste dagen, het ging een tijdje best goed, maar met dit soort reacties zijn we weer terug op het oude niveau. Je hóeft niet te reageren, probeer dat gewoon eens een tijdje...
En het zou technisch onmogelijk moeten zijn jezelf te liken, wat voor aandacht zoek je daarmee?

Reputatie 6
Badge +5

En het zou technisch onmogelijk moeten zijn jezelf te liken, wat voor aandacht zoek je daarmee?

Ik weet het is niet zo positief, maar een “unlike” button zou ook nut kunnen hebben. Duimpje omhoog of duimpje naar beneden.

Ik weet het is niet zo positief, maar een “unlike” button zou ook nut kunnen hebben. Duimpje omhoog of duimpje naar beneden.

Die hebben ze nu juist afgeschaft omdat sommige ouderen helemaal apeshit gingen als mensen hun bijdrage niet zo waardeerden.

Reputatie 6
Badge +6

@Shana Fijn dat er toch reacties op het Topic zijn😩

Gaat niet allemaal over herkomst Producten.

Paar like’s gegeven die niets met Topic te maken hebben.

Dan hoef ik daar niet meer op te posten 😁😂😫

Tiroler Adler kaas van de LIDL.

Het is een kaas met de lucht van meer dan 1000 zweetvoeten.
De kaas komt gewoon uit Duitsland.

Reputatie 3
Badge +2

Voor mij nooit meer Zeeuws Meisjes een paar dagen geleden gehaald en vanmorgen kon ik de hele koelkast gaan schoon maken, ze waren ongesteld geworden. 😁

Maar wat dacht je van “Old Amsterdammer" ?? dat komt uit Huizen maar ja de eigenaar zal wel zoals ik en vele anderen een oude Amsterdammer zijn.

Old Amsterdam is bij de KVW als eens door de mand gevallen.
Het is een kaas met een kunstmatige oude smaak.

Reputatie 3
Badge +2

Old Amsterdam is bij de KVW als eens door de mand gevallen.
Het is een kaas met een kunstmatige oude smaak.

Daarom koop ik ook liever een “namaak” die nog beter smaakt ook.
Het wordt onder verschillende namen verkocht zoals Black label, oude Pieter enz enz.
Zelfs de Aldi heeft oude kaas met een zwarte korst die ook lekker is.
Zelf rasp ik de kaas zodat ik geen stuken kaas naast me brood heb zitten.

Reageer