Herroepingsrecht concerttickets

• 2 September 2022
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo, 

Ik heb begrepen dat er geen herroepingsrecht bestaat voor online ticket verkoop maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom deze consumenten bescherming er niet is in Nederland. Tuurlijk kun je je verzekeren maar dat is niet mijn punt. 

Het is toch juridisch gezien geen bezwaar om een ticket van een concert die pas over een maand of jaar later te cancelen op basis van herroepingsrecht?

Zeker technisch is dit te regelen. 

Wat vinden jullie hier van?

Met vriendelijke groet, 

Liu

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@How Liu, mocht je een lidmaatschap hebben bij de Consumentenbond dan kan je contact opnemen met onze juridische collega's zodat ze je hiermee verder kunnen helpen. Je bereikt ze op telefoonnummer 070 445 4545. 

Groetjes Shana

Zodat je je online gekochte tickets eerst thuis kunt beoordelen? Nee er is geen technisch bezwaar een ticket te cancellen maar ik zie wel een aantal commerciële problemen en je hebt tegenwoordig hele nette oplossingen om tickets door te verkopen.

Reputatie 6
Badge +4

Ik snap dat als je schoenen online koopt ze thuis best kunnen tegenvallen. Verkeerde kleur of ze zitten niet lekker. Maar een concertkaartje koop je heel bewust om naar een bepaalde artiest cq concert te gaan.

Hoezo zouden deze deze onder het herroepingsrecht moeten vallen? Het is ook geen verassing dat het niet kan want deze informatie is overal te vinden.

Eerlijk gezegd zie ik het hele probleem niet maar ik begrijp dat u concertkaartjes voor bijvoorbeeld zomer 2023 , aangekocht in 2022 een jaar lang zou willen herroepen ?

Herroepingsrecht op een concert ticket is best wel raar.

Een reden die ik bedenken kan, dat op de concert datum er ineens enorm extreem weer is.
En dan met z'n allen de tickets inleveren.
Zo werkt dat niet.
Ook de organisator, kan de artiest en locatie niet zomaar afzeggen.
De voorverkoop is zijn garantie.

Reageer