Het Invorderingsbedrijf Den Haag/ Moneyfirst

• 15 April 2018
  • 11 reacties
  • 1133 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Bondsbeginner
  • 1 reactie
Ik wilde mijn ervaring met het invorderingsbedrijf graag met jullie delen.

Het invorderingsbedrijf heeft mij allereerst gelokt met een abonnement voor onbeperkt gebruikmaking van hun invorderingsdiensten. Dit bedrag was ongeveer € 320 excl btw op jaarbasis. In beginsel kwamen dhr. ..... op mij erg gemotiveerd over en gaf regelmatig aan dat de tegenpartij geen poot had om op te staan en dat het helemaal goed zou komen.

Het invorderingsbedrijf gaf keer op keer aan dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat als dit zo doorging dat er geen andere weg was dan hen te dagvaarden en dat het dan niet lang zou duren dat ik mijn geld zou krijgen en alle kosten zouden dan voor rekening van de tegenpartij komen.

Achteraf gelezen in de stukken aan de kantonrechter bleek dat de tegenpartij wel 4 keer had gereageerd en dit al vanaf de eerste invorderingsbrief van het invorderingsbedrijf. Eenmaal per aangetekende post, twee keer per mail naar de twee verschillende e-mailadressen van het invorderingsbedrijf en eenmaal telefonisch. De tegenpartij contacteerde om duidelijkheid te krijgen over het te betalen bedrag omdat tussen mij en de tegenpartij alles mondeling was bepaald en niets schriftelijk.

Het genegeerd worden van het invorderingsbedrijf had achteraf gezien (in mijn casus) het doel dat de tegenpartij verweer ging voeren zodat het abonnementstarief niet meer zou gelden en er een tarief van circa € 120 per uur betaald moest worden vanaf dat moment door mij aan het invorderingsbedrijf. Ik werd nogmaals gerustgesteld dat ik mijn geld snel zou krijgen want de 60-tal whatsapp berichten waren overduidelijk bewijs dat ik arbeid had verricht voor de tegenpartij.

Vanaf dat moment begonnen de hoge facturen van het invorderingsbedrijf te komen. De tarieven per uur die erin stonden waren om te schrikken. Ik gelijk een mail gestuurd omdat ik het vreemd vond dat ik zulke hoge bedragen moest gaan betalen. Ook mijn mails werden genegeerd. Zelfs toen ik belde werd mij verteld dat ik de desbetreffende dossierbehandelaar niet kon spreken want anders zouden de kosten erg hoog oplopen.

Tijdens de comparitie begreep ik het toneelstuk pas die het invorderingsbedrijf tegenover mij speelde. Maar op dat moment was het te laat want de kantonrechter had mij nadrukkelijk verzocht om de zaak niet voort te zetten omdat het geen sterke zaak was en het alleen verspilling van tijd en geld was. De conclusie van repliek, de stukken aan de kantonrechter, verzamelen en vastleggen van de documenten, whatsapp-berichten en bijwonen van de comparitie zijn de dingen die ik alleen van A tot Z had moeten doen terwijl het niet mijn vakgebied was. Toen ik dit te horen kreeg van de kantonrechter kreeg ik al een klap in mijn gezicht en gezien mijn zwakke financiële situatie toen kon ik fluiten naar het geld wat ik van de tegenpartij moest krijgen, de € 2000 betaald aan het invorderingsbedrijf was ik ook kwijt en dan een paar dagen later kreeg ik van het invorderingsbedrijf een eindafrekening. Of ik nog even circa € 1900 aan hen wilde betalen omdat ze 3,5 uur gestoken hadden in het lezen van de CvA plus nog de incassokosten die vier keer hoger lagen dan wat volgens Consuwijzer toegestaan was. En ook nog de bureaukosten.

Waar ik mij nog het meeste om verbaasde was dat ik een tweede zaak via het invorderingsbedrijf opgestart had in diezelfde periode. De zaak had te maken met de school waar mijn kids op zaten. De invorderingsbrief die naar de school moest hadden ze naar mij toegestuurd. De voorletter die erin gebruikt was bestond niet binnen onze familie. En na een aantal maanden kreeg ik ook een telefoontje van een medewerker dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat er gedagvaard moest worden. Ik gaf gelijk aan dat het niet nodig was en dat ze het dossier konden sluiten. Twee weken na dit telefoontje van hen heb ik zelf contact gezocht met de school en gevraagd waarom ze het Invorderingsbedrijf meerdere malen negeerden. Ik werd uitgenodigd door de directeur en hij liet mij alle stukken zien die zij naar hen stuurden en die genegeerd werden door het Invorderingsbedrijf. Ook gaf de directeur aan dat ze meerdere malen gebeld hadden met hen over informatie m.b.t. de factuur maar in de gesprekken werd hun ook gezegd dat ze geen info konden geven. Op basis van die reactie gaf de jurist van de school aan niet te betalen want het kon gaan om een malafide bedrijf, vooral omdat ze zo mysterieus deden. In dat gesprek met de directeur hebben we alles uitgepraat en een schikking getroffen.

Ik heb het Invorderingsbedrijf meerdere mails gestuurd met gedetailleerde uitleg om mij het betaalde bedrag aan hen terug te laten storten door hen en zo het dossier te sluiten. Mijn mails zijn volledig genegeerd ook.

Voor de duidelijkheid dit is mijn persoonlijke ervaring met het Invorderingsbedrijf. Het kan ongetwijfeld zo zijn dat alle andere burgers perfecte ervaringen met ze hebben en hen op en top vinden.

Het topic is gesloten voor reacties

11 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Je bent één van velen en ik raad je aan om ook aangifte bij de (fiscale) recherche te doen. Ze nemen het serieus!
Reputatie 1
Badge
Top ga ik zeker doen, kan je mij aanwijzingen geven hoe ik dat het beste kan doen?

Ik ben je dankbaar. Door hun was in tijden van geldproblemen juist armer geworden ipv rijker.
Beste M.B.

Je kunt een afspraak maken bij de politie om aangifte te doen van oplichting. Dat hebben wij en een aantal anderen ook al gedaan. Hoe meer hoe beter.

Maar misschien kunt u beter eerst uw privebericht lezen. Mijn vrouw heeft u iets gestuurd. Ze beheert samen met anderen een groep van ruim 30 gedupeerden. Wij zijn zelf ook door IVB flink gedupeerd en we proberen zoveel mogelijk gedupeerden te bereiken. Samen sta je sterk. T kan zijn dat we een tijdje niet reageren omdat we geblokkeerd worden door de consumentenbond. Vader9 is nl ook geblokkeerd en mijn vrouw dus ook. Voor de consumentenbond medewerker: wij maken geen reclame en vallen ook niemand zo maar lastig. We hebben een aantal gedupeerden een privebericht gestuurd omdat ze hadden aangegeven zich aan te willen sluiten bij een collectief. Gedupeerden zijn moeilijk te bereiken en we doen het dus via priveberichtjes waardoor we niemand schaden. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
Reputatie 2
Badge +2
Maar vraag bij aangifte naar een fiscaal rechercheur; die hebben hier kijk op.
Reputatie 2
Badge +2
Het oude topic met de vele reacties en de wens om te groeperen is helaas gesloten.

Wil iedereen voor wie het relevant is een PB sturen?

En een verzoek aan lid Owner57 om contact op te nemen; u heeft er duidelijk al langer mee te maken en wij kunnen elkaar aanvullen.

Alvast dank!
Reputatie 2
Badge +2
*

Wij zijn inmiddels ook in contact met een bedrijf waar het Invorderingsbedrijf zelf klant was en ook als klant hielden ze zich niet aan de afspraken. En werd er gedreigd met juridische stappen, zodra iemand het ergens niet mee eens is. Dus ze houden in ieder geval consequent een lijn aan ;))))

*Quote verwijderd door beheerder.
Ook wij hebben hier problemen mee gehad.

We hadden een klant met een behoorlijk openstaand saldo wat ze niet betaalde. Omdat het invorderingsbedrijf adverteert met "no cure no pay" en "100% geld terug van de hoofdsom" dacht ik dat dit wel oke was. Na een aantal toegezegde beloftes kregen we vervolgens al de eerste factuur. Vervolgens gebeurde er niets meer en kreeg je ook vrij moeilijk iemand te pakken. En als we al iemand te pakken kregen was het telkens iemand anders. Uiteindelijk zeiden ze dat we dit bedrijf moesten dagvaarden. Zo gezegd zo gedaan, maar..... dan zouden we wel eerst even de kosten moeten betalen voor het opstellen van de dagvaarding. Huppaaa... de volgende factuur. Vervolgens gebeurde er weer niets en toen moesten we ineens het griffierecht betalen anders kon de dagvaarding niet bij de rechtbank ingeboekt worden of zoiets. Dus weer een factuur. Allemaal wazige verhalen dus. Vervolgens gebeurde er weer 4 maanden niets wat dus geresulteerd heeft dat de debiteur zijn biezen heeft genomen en met de Noorderzon is vertrokken. En toen kwam het mooie. Het antwoord van het invorderingsbedrijf; Sorry maar we kunnen niets meer voor u doen. Dus en je schuld is niet geïnd en je bent nog extra kosten (totaal ca. €2800,-) kwijt voor het invorderingsbedrijf.

Dus ga er niet mee in zee. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Reputatie 2
Badge +2
Ik wilde mijn ervaring met het invorderingsbedrijf graag met jullie delen.

Het invorderingsbedrijf heeft mij allereerst gelokt met een abonnement voor onbeperkt gebruikmaking van hun invorderingsdiensten. Dit bedrag was ongeveer € 320 excl btw op jaarbasis. In beginsel kwamen dhr. ..... op mij erg gemotiveerd over en gaf regelmatig aan dat de tegenpartij geen poot had om op te staan en dat het helemaal goed zou komen.

Het invorderingsbedrijf gaf keer op keer aan dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat als dit zo doorging dat er geen andere weg was dan hen te dagvaarden en dat het dan niet lang zou duren dat ik mijn geld zou krijgen en alle kosten zouden dan voor rekening van de tegenpartij komen.

Achteraf gelezen in de stukken aan de kantonrechter bleek dat de tegenpartij wel 4 keer had gereageerd en dit al vanaf de eerste invorderingsbrief van het invorderingsbedrijf. Eenmaal per aangetekende post, twee keer per mail naar de twee verschillende e-mailadressen van het invorderingsbedrijf en eenmaal telefonisch. De tegenpartij contacteerde om duidelijkheid te krijgen over het te betalen bedrag omdat tussen mij en de tegenpartij alles mondeling was bepaald en niets schriftelijk.

Het genegeerd worden van het invorderingsbedrijf had achteraf gezien (in mijn casus) het doel dat de tegenpartij verweer ging voeren zodat het abonnementstarief niet meer zou gelden en er een tarief van circa € 120 per uur betaald moest worden vanaf dat moment door mij aan het invorderingsbedrijf. Ik werd nogmaals gerustgesteld dat ik mijn geld snel zou krijgen want de 60-tal whatsapp berichten waren overduidelijk bewijs dat ik arbeid had verricht voor de tegenpartij.

Vanaf dat moment begonnen de hoge facturen van het invorderingsbedrijf te komen. De tarieven per uur die erin stonden waren om te schrikken. Ik gelijk een mail gestuurd omdat ik het vreemd vond dat ik zulke hoge bedragen moest gaan betalen. Ook mijn mails werden genegeerd. Zelfs toen ik belde werd mij verteld dat ik de desbetreffende dossierbehandelaar niet kon spreken want anders zouden de kosten erg hoog oplopen.

Tijdens de comparitie begreep ik het toneelstuk pas die het invorderingsbedrijf tegenover mij speelde. Maar op dat moment was het te laat want de kantonrechter had mij nadrukkelijk verzocht om de zaak niet voort te zetten omdat het geen sterke zaak was en het alleen verspilling van tijd en geld was. De conclusie van repliek, de stukken aan de kantonrechter, verzamelen en vastleggen van de documenten, whatsapp-berichten en bijwonen van de comparitie zijn de dingen die ik alleen van A tot Z had moeten doen terwijl het niet mijn vakgebied was. Toen ik dit te horen kreeg van de kantonrechter kreeg ik al een klap in mijn gezicht en gezien mijn zwakke financiële situatie toen kon ik fluiten naar het geld wat ik van de tegenpartij moest krijgen, de € 2000 betaald aan het invorderingsbedrijf was ik ook kwijt en dan een paar dagen later kreeg ik van het invorderingsbedrijf een eindafrekening. Of ik nog even circa € 1900 aan hen wilde betalen omdat ze 3,5 uur gestoken hadden in het lezen van de CvA plus nog de incassokosten die vier keer hoger lagen dan wat volgens Consuwijzer toegestaan was. En ook nog de bureaukosten.

Waar ik mij nog het meeste om verbaasde was dat ik een tweede zaak via het invorderingsbedrijf opgestart had in diezelfde periode. De zaak had te maken met de school waar mijn kids op zaten. De invorderingsbrief die naar de school moest hadden ze naar mij toegestuurd. De voorletter die erin gebruikt was bestond niet binnen onze familie. En na een aantal maanden kreeg ik ook een telefoontje van een medewerker dat de tegenpartij geen enkele keer gereageerd had en dat er gedagvaard moest worden. Ik gaf gelijk aan dat het niet nodig was en dat ze het dossier konden sluiten. Twee weken na dit telefoontje van hen heb ik zelf contact gezocht met de school en gevraagd waarom ze het Invorderingsbedrijf meerdere malen negeerden. Ik werd uitgenodigd door de directeur en hij liet mij alle stukken zien die zij naar hen stuurden en die genegeerd werden door het Invorderingsbedrijf. Ook gaf de directeur aan dat ze meerdere malen gebeld hadden met hen over informatie m.b.t. de factuur maar in de gesprekken werd hun ook gezegd dat ze geen info konden geven. Op basis van die reactie gaf de jurist van de school aan niet te betalen want het kon gaan om een malafide bedrijf, vooral omdat ze zo mysterieus deden. In dat gesprek met de directeur hebben we alles uitgepraat en een schikking getroffen.

Ik heb het Invorderingsbedrijf meerdere mails gestuurd met gedetailleerde uitleg om mij het betaalde bedrag aan hen terug te laten storten door hen en zo het dossier te sluiten. Mijn mails zijn volledig genegeerd ook.

Voor de duidelijkheid dit is mijn persoonlijke ervaring met het Invorderingsbedrijf. Het kan ongetwijfeld zo zijn dat alle andere burgers perfecte ervaringen met ze hebben en hen op en top vinden.
Reputatie 2
Badge +2
Zo gaat het bij iedereen; ook zonder jouw bewijzen en facturen vinden ze het al een duidelijke en sterke zaak; knap hoor. Zolang je maar als klant aanhaakt. Daarna hoor je er al snel steeds minder van en is je zaak toch niet zo sterk, dan komt zoiets bijna noooooit voor.

Ondertussen word je gewoon genegeerd, daar zijn ze inderdaad een meester in. En facturen sturen.

De naam Moneyfirst, verdient dan ook een compliment; Na "America First", komt Moneyfirst toch wel op een goede tweede plaats, want dat is precies waar het om draait bij ze. Voor hunzelf welteverstaan, niet voor de klant. Helaas kom je daar pas achter als je in hun klauwen terecht bent gekomen :(

Dus ook uit eigen persoonlijke ervaring.
Reputatie 2
Badge +2
Zie ook de advertenties voor bijbaantje; voor een tientje per uur kan iemand aan de slag als jouw accountmanager en geef je je vordering uit handen aan een student. Vandaar dat je tientallen namen voorbij ziet komen. De meesten hebben geen clou waar het over gaat dus je moet iedere keer opnieuw alles van a tot z uitleggen.

Bijbaan: Accountmanager Binnendienst | 10,40 excl. b...

*Tekst gekopieerd uit externe bron verwijderd door beheerder.
Reputatie 7
Badge +7
In verband met het niet naleven van onze forum voorwaarden is dit topic gesloten. Vragen hierover mogen gestuurd worden naar community@consumentenbond.nl.